Gali, bet nenori - „Bugatti“ atstovai teigia, kad 500 km/val. rekordas yra pasiekiamas, bet nereikalingas (Video) (1)
Greičiausių pasaulyje serijinių automobilių gamintojas „Bugatti“ neseniai į automobilių pramonės istorijos puslapius įrašė naują rekordą – specialiai parengtas, bet gamybai jau paruoštas šio gamintojo modelis „Chiron“ pasiekė didesnį nei 300 mylių per valandą (483 km/val.) greitį. Gamintojas teigia, kad galėjo pasiekti ir geresnį rezultatą, tiesiog jiems to nereikia.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip rašo „carscoops.com“, „Bugatti“ paskelbė, kad produkcijai paruoštas specialus „Chiron“ modelis pasiekė 304,8 myl./val. greitį (490 km/val.). Toks rezultatas užfiksuotas specialaus bandymo metu „Ehra-Lessien“ bandymų trasoje, Vokietijoje. Automobiliui buvo sumontuotos specialios „Michelin“ padangos, nes, kaip teigta iki šiol, būtent padangos buvo didžiausia problema norint peržengti 300 myl./val. greičio ribą.
Praėjus porai dienų po to, kai buvo užfiksuotas rekordas, „Bugatti“ išplatino pranešimą, kuriame teigė, kad „Chiron“ gali važiuoti ir dar didesniu greičiu, paprasčiausiai, gamintojas nebemato prasmės.
Kaip teigia „Bugatti“, naudodami tą patį automobilį, kuriame sumontuotas W16 variklis su keturiomis turbinomis, pasiekiantis 1500 arklio galių, galėtų pasiekti 320 myl./val. (beveik 520 km/val.) greitį, jei bandymas būtų atliekamas didesniame aukštyje pagal jūros lygį, pavyzdžiui, Nevadoje. Bent jau taip skaičiuoja gamintojas. Tačiau tokio bandymo nebus. Kodėl? Apie tai truputį vėliau...
Nevada atrodo kaip tinkama vieta greičio rekordui, nes čia savo rekordą užfiksavo ir „Koenigsegg“, kai prieš keletą metų „Agera RS“ modelis pasiekė 280 myl./val. (450 km/val.) greitį. Toks buvo vidutinis dviejų važiavimų greitis, kurį pasiekti pavyko uždarytoje 11 mylių (17,7 km) ilgio kelio atkarpoje tarp Las Vegaso ir Parampo miestų Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Atrodo, kad tai būtų puiki vieta išbandyti ir „Bugatti Chiron“ galimybių ribą, tačiau gamintojas teigia, kad sakydami, jog Nevada būtų tinkama vieta, neturėjo galvoje konkretaus kelio ar jo atkarpos. Tiesiog Nevada paminėta kaip pavyzdys, kur teoriškai būtų galima pasiekti didesnį greitį, nei pavyko užfiksuoti Vokietijoje.
Taip pat „Bugatti“ atkerta, kad teoriniai skaičiavimai ir liks teoriniai, nes jie savo jau įrodė. Tai yra gamintojo tikslas buvo pasiekti didesnį nei 300 myl./val. greitį ir taip įrodyti, kad jie kuria greičiausius automobilius pasaulyje. Rekordą pagerinus 1–2 myl./val., esmės tai nepakeistų. Taip pat pabrėžiama, kad, pasiekusi šį tikslą, nuo šiol „Bugatti“ savo prioritetus skirs kitoms sritims, o ne maksimaliam greičiui.
Tačiau kodėl nepabandžius ir neįrodžius, kad teoriniai skaičiavimai įgyvendinami ir realybėje, bandymą atliekant, pavyzdžiui, toje pačioje kelio atkarpoje, kurioje savo rekordą užfiksavo ir „Koenigsegg“?
„Bugatti“ teigimu, šios įmonės prioritetas yra saugumas. Minimas kelias Nevadoje yra ilgas ir tinkamas važiuoti tik viena kryptimi, o nutikus nelaimei gelbėjimo tarnybos užtruktų per ilgai, kad būtų tinkamai sureaguota į incidentą. Taip pat šis kelias turi nedidelį trijų laipsnių nuolydį, todėl nebūtų teisinga čia atlikti maksimalaus greičio bandymą.
Pagal „carscoops.com“ parengė Vytenis Kudarauskas