„Bridgestone“ ir „Microsoft“ kuria ypatingą automobilių padangų stebėjimo sistemą ()
Kad ir koks geras būtų jūsų automobilis, su keliu jį sieja tik keli nedideli lopinėliai gumos. Padangos automobiliui yra labai svarbios, todėl jas labai svarbu prižiūrėti. „Bridgestone“ ir „Microsoft“ dabar kuria sistemą, kuri palengvins šią užduotį ir pagerins eismo saugumą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujoji TDMS technologija (Tyre Damage Monitoring System), kurią kuria „Bridgestone“ ir „Microsoft“, gali nustatyti padangų pažeidimus, kuriuos sukelia važiavimas per asfalte išmuštas duobes, bortelius ar kitus žymesnius nelygumus. Stiprūs smūgiai kenkia padangų vientisumui, tačiau automobilis apie tai nežino - kompiuteris gali informuoti tik apie nepakankamą slėgį kurioje nors padangoje, tačiau jis nukrenta tik jei padanga praranda sandarumą.
Padangų slėgio stebėjimo sistema yra privaloma nuo 2012-ųjų metų - ji dabar montuojama visuose naujuose automobiliuose. Tai - saugumo įranga, nes padanga, kurioje palaikomas neteisingas slėgis, gali prisidėti prie sunkios avarijos. Tačiau „Bridgestone“ skaičiuoja, kad 30 % avarijų, įvykstančių dėl padangų pažeidimų, įvyksta po sunkiai pastebimų pažeidimų. Teigiama, kad iki šiol nėra technologijos, kuri tuos pažeidimus galėtų stebėti. Artimiausios alternatyvos TDMS technologijai reikalauja daugybės sensorių, kurie būtų montuojami į pačias padangas ir automobilio važiuoklę.
„Bridgestone“ neatskleidžia komercinių paslapčių, tačiau teigiama, kad ši technologija naudoja tik jutiklius, kurie ir taip yra kiekviename automobilyje. TDMS aptinka nelygumus padangos paviršiuje, kurie gali susidaryti dėl konstrukcijos pažeidimų, įvykusių po susidūrimo su kokios nors duobės kraštu ar borteliu.
Tačiau prie ko čia „Microsoft“? Na, „Microsoft“ yra viena iš šios technologijos kūrėjų. TDMS bus sujungta su „Microsoft Connected Vehicle Platform“ - debesų kompiuterijos sistema, kuri registruos ir analizuos įvairius automobilių siunčiamus duomenis, įskaitant ir padangų pažeidimus. Tai bus itin svarbu autonominiams automobiliams. Be to, tai taip pat padės nustatyti taškus keliuose, kur tokie pažeidimai įvyksta dažniausiai.
TDMS turėtų padėti pagerinti eismo saugumą, nes vairuotojai anksti sužinotų apie savo automobilio padangų pažeidimus, o ir pavojingiausios duobės keliuose būtų pažymėtos labai aiškiais duomenimis. Tiesa, kol kas neaišku, kada ši technologija pasieks rinką.