Legenda tapęs japonas sukūrė išskirtinį „Porsche“ pasaulį: kaimo vietovėje įkurtos nedidelės dirbtuvės išgarsėjo visame pasaulyje (Foto, Video) ()
Ar automobilių kėbulų srityje besispecializuojančios dirbtuvės gali tapti kultinėmis? Taip, jeigu tai „Rauh Welt Begriff“. Per beveik 20 gyvavimo metų japono Akiros Nakai Čibos kaimo vietovėje įkurtos nedidelės dirbtuvės visame pasaulyje išgarsėjo išskirtinėmis „Porsche“ modifikacijomis, atspindinčiomis geriausias Japonijos automobilių kultūros ypatybes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
A. Nakai automobilių dirbtuvės nepanašios į jokias kitas, rašoma excellence-mag.com. Rifliuoto plieno pastate pilna įvairiausios automobilių atributikos. Laukiamajame-priimamajame muzikos automatas ir lošimo automatai pešasi dėl vietos su milžiniškas „palanges“ turinčiais ratlankiais „SSR Professor“ ir „Porsche 911“ pakabos dalimis.
Ant palangių gražiomis eilėmis stovi tušti alaus „Stella Artois“ buteliai. Fone visada groja modernusis džiazas. A. Nakai šią muziką vadina „kasdienio gyvenimo būtinybe“. Amerikietiškos ir europietiškos ikonografijos derinys persipina su Azijos elementais ir daro aliuziją į pagrindinius A. Nakai įkvepiančius motyvus.
Pradėjo nuo šonaslydžio
Kadaise priklausęs garsiajai šonaslydžio komandai „Rough World“ („Rauh Welt“ – vertimas į vokiečių kalbą), A. Nakai savo stilių tobulina jau daugiau nei tris dešimtmečius. Kaip ir daugelis kitų šonaslydininkų, jis pradėjo nuo „Toyota Corolla“, arba „Trueno AE86“ – japoniškų šonaslydžio automobilių etalono.
Daugelis tvirtina, kad A. Nakai vienas pirmųjų tarp AE86 turinčių šonaslydininkų nuleido automobilio važiuoklę iki pat žemės, o ratų išvirtimą modifikavo taip, kad jis būtų neįprastai neigiamas. Jo naudoti ratlankiai buvo labai giliomis „palangėmis“, uždėti su ratų išnešimo korektoriais ir apmauti ištemptomis, mažesnio skersmens ratlankiams skirtomis, padangomis. Toks derinys vos tilpo po praplatintais sparnais. „Rough World“ būdingą „grubų stilių“ A. Nakai dar labiau sustiprino nudažęs savo nedidelį automobilį matine juoda spalva.
Po kelerių metų, XX a. dešimtojo dešimtmečio pabaigoje, jis dirbo vietos autoservise ir pirmą kartą gavo progą prikišti nagus prie „Porsche“. Netrukus A. Nakai smarkiai susižavėjo legendiniais vokiškais sportiniais automobiliais. Jam didelį įspūdį padarė tvirti mazgai ir viliojo estetinis potencialas.
Savo pirmąjį „Porsche“ automobilį, modelį 930, šiandien geriau žinomą kaip „Stella Artois“, japonas įsigijo būdamas 28-erių metų amžiaus. Praėjus šešeriems metams, klientams duris atvėrė „Rauh Welt Begriff“.
Nors A. Nakai dirbtuvėse nuolatos pilna įvairiausių pradėtų projektų, „Stella Artois“ visada patraukia dėmesį. Šiuo modifikuotu „Porsche“ vis dar galima važinėti gatvėmis, tačiau jis labiau pritaikytas lenktynių trasai. A. Nakai juo važiuoja įvairiuose „Idlers“ renginiuose – tai populiarios mėgėjiškos lenktynės, vykstančios tokiose trasose kaip „Tsukuba“ ir „Twin Ring Motegi“. „Stella Artois“ yra sektinas pavyzdys daugeliui „Rauh Welt Begriff“ gerbėjų ir simbolizuoja šios įmonės dvasią.
Kartais prireikia metų
A. Nakai kūrybiškumas išreiškia jo pasiryžimą kurti vizualiniu poveikiu pasižyminčius automobilius, automobilius, kurie priverčia sustoti ir atsisukti. Į kiekvieną užsakymą jis žiūri kaip į iššūkį sukurti automobilį, atitinkantį savininko asmenybę ir pomėgius, kuriuos A. Nakai nuodugniai stengiasi išsiaiškinti. Kad paspartintų užsakovo pažinimo procesą, japonas rengia prisistatymo interviu prieš imdamasis kiekvieno užsakymo. A. Nakai teigimu, paprastai darbo pabaigoje jis gali pasakyti neblogai pažįstąs konkretų klientą.
Apsisprendęs dėl projekto krypties, auksarankis paprašo savininko palikti automobilį ir leisti dirbti nesikišant. Galbūt tai skamba kiek keistokai, bet A. Nakai yra nepaprastai savo amatui atsidavęs žmogus. Jis dažnai miega dirbtuvėse, kad niekada nebūtų per toli automobilio pagavus įkvėpimui. Taip pat jis labiau mėgsta dirbti naktį, kai aplinkui viešpatauja tyla, ir paprastai nusnaudžia keletą valandėlių dieną, jeigu nebūna užsiėmęs kitais darbo reikalais.
Vienas „Rauh Welt Begriff“ projektas gali trukti nuo keleto mėnesių iki metų, atsižvelgiant į kliento poreikius ir užsakymo sudėtingumą. A. Nakai dirba tik su kėbulu ir pasirūpina išorine stilistika, o transmisiją, pakabą ir stabdžius modifikuoja kiti specialistai.
Visas kėbulo dalis A. Nakai gamina pats. Taip pat pats ir šlifuoja, maišo dažus bei dažo. Ratlankiai irgi visuomet nudažomi, kad per daug nesiskirtų nuo naujosios automobilio išvaizdos. Populiariausi – matiniai atspalviai, tačiau, kaip ir automobilio kėbulo forma, galutinis spalvų pasirinkimas priklauso nuo A. Nakai vizijos.
Galiausiai naujam kūriniui suteikiamas pavadinimas, atspindintis savininko charakterį ir pagal užsakymą modifikuotą automobilį. Iš pirmo žvilgsnio pavadinimai gali pasirodyti atsitiktiniai, bet jie visada kažką reiškia. Pavyzdžiui, A. Nakai priklausantis „Porsche 930“ pavadintas „Stella Artois“, nes japonas dievina šį belgišką alų.
Kurį laiką pabuvęs „Rauh Welt Begriff“ patalpose ir pamatęs kai kuriuos pagražintus automobilius, pradedi suprasti, kad A. Nakai estetikos pojūtis yra unikalus. Paprašytas apibūdinti savo dizaino etiką, japonas nedaugžodžiauja: „Stilius yra viskas.“