Naujoji "Volvo ReCharge" koncepcija bus oficialiai pristatyta ateinančią savaitę Frankfurto automobilių parodoje "Frankfurt Auto Show". Tai - hibridinis automobilis, kuris naudodamas vien akumuliatoriuose saugomą energiją gali nuvažiuoti daugiau nei 100km. Likus 30% energijos automatiškai įsijungia keturių cilindrų 1,6 litro darbinio tūrio variklis "Flexfuel", kuris vienu metu varo automobilį ir atstato akumuliatoriaus energijos resursus. Išsikrovė akumuliatorius? Ne bėda - dabar jį galėsite įkrauti tiesiai iš buitinio elektros tinklo. "ReCharge" pagamintas naudojant "Volvo C30" bazę, ir tai suteikia didesnes viltis, jog naujoji koncepcija virs į realų automobilio modelį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Teoriškai, mažiau nei 100 kilometrų per dieną nuvažiuojantiems žmonėms retai kada reikėtų užsukti į degalines - pavyzdžiui, JAV tokių vairuotojų yra 80%. Prognozuojama, jog vietoj kuro naudojant tik elektros energiją, automobilio kuro kaštai būtų 80% mažesni lyginant su benzinu varomais analogais. Įsijungus benzininiam varikliui (t.y. išsikrovus akumuliatoriui) kuro sąnaudos yra tik 5,5 litro 100km, įskaitant tai, jog to pačio variklio galia yra naudojama akumuliatoriams įkrauti. Vairuotojas pats turi galimybę vieno mygtuko paspaudimu įjungti arba išjungti benzininį variklį. Norint įkrauti akumuliatorių, pakanka įprastinės buitinio elektros tinklo jungties - pilna įkrova trunka 3 valandas, tačiau netgi vienos valandos akumuliatoriaus įkrovos turėtų pakakti maždaug 50 kilometrų kelio.
Gamintojas teigia, jog šio automobilio anglies dvideginio emisijos yra apie 66% mažesnės lyginant su geriausiais šiandieniniais rinkoje esančiais hibridiniais analogais (pavyzdžiui, dabartiniu rekordininku "Toyota Prius". "Norint tenkinti griežtai CO2 emisijas ribojančius reikalavimus, ateityje teks pereiti prie elektrinių ar dalinai elektrinių automobilių. Kadangi "Volvo ReCharge" koncepcija pasižymi puikiomis akumuliatoriaus savybėmis, tai yra išties įdomi koncepcija", teigia Magnus Jonsson, "Volvo" kompanijos tyrimų ir tobulinimo padalinio vadovas.
"ReCharge" koncepcijoje panaudota eilė naujausių technologinių inovacijų. Tarp ratų ir variklio nelieka jokio mechaninio ryšio; ličio-polimerų akumuliatoriai sumontuoti bagažo skyriuje - naudingas šių akumuliatorių tarnavimo laikas yra didesnis nei pačio automobilio gyvavimo trukmė. Kiekvienam ratui sukti naudojamas atskiras elektrinis motoras, kurių kiekvieno galią reguliuoja tam skirtas kompiuteris. Elektros energijai generuoti naudojamas ypač efektyvus generatorius. Be to, netgi naudojant hibridinę technologiją, išlaikomos dinamiškos ir sportiškos charakteristikos - įsibėgėjimas nuo 0 iki 100km/h trunka 9 sekundes, maksimalus greitis 160km/h. Stabdant generuojama energija taip pat perduodama į akumuliatorių. "Volvo" tikisi, jog baigus tobulinti šią sistemą tradicinius stabdžius visiškai pakeis elektriniai stabdžiai, kuriuose nebus jokių energijos nuostolių dėl trinties.