„Skraidančiosios lėkštės“ rinką pasieks jau kitais metais (Video) (17)
JAV bendrovė „Moller International“ 2009 m. pradeda serijinę komercinių „skraidančiųjų lėkščių“ gamybą, o dar po 2 metų ruošiasi pateikti rinkai ir pirmuosius skraidančiuosius automobilius. Įstrigę eismo spūstyje jie galės vertikaliai pakilti ir nuskristi ten, kur kelias laisvas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kalifornijoje įsikūrusi bendrovė „Moller International“ jau ne vienerius metus plėtoja vadinamąjį žemės efektą išnaudojančius skraidymo aparatus (apie juos mes jau esame rašę ir minėję būsimus kompanijos planus - panašu, jog nelabai pasikeitė ). Vertikaliai kylančių ir nedideliame aukštyje virš žemės sklendžiančių „skraidančiųjų lėkščių“ pavidalo aparatų vienetinė gamyba buvo pradėta dar šiais metais. 2009-aisiais bendrovė ruošiasi pradėti serijinę savo sukurto „asmeninio pramoginio orlaivio“ M200G gamybą: planuojama pagaminti 200 tokių transporto priemonių.
Pirmoji pasaulyje komercinė „skraidančioji lėkštė“ – dvivietė oro transporto priemonė, galinti vertikaliai pakilti ir nusileisti, skrydžio metu išvystanti maksimalų 120 km/h greitį. Nors M200G galėtų pakilti ir į didesnį aukštį, jis bus apribotas 3 metrais nuo žemės paviršiaus – pagal JAV galiojančius įstatymus tokių skraidymo aparatų vairuotojams nereikia piloto mėgėjo licenzijos, rašo „Popsci.com“.
Disko formos korpusas suteikia galimybę M200G judėti bet kuria kryptimi – aukštyn, žemyn ar į bet kurią pusę. Keliamąją ir varomąją jėgą aparatui suteikia 8 kompaktiški nukreipiami rotoriniai varikliai. Ore „lėkštę“ stabilizuoti ir valdyti padeda sudėtinga elektroninė inercijos daviklių ir akselerometrų sistema. Orlaivio kompiuteris nuolat stebi jo aukštį ir stabilumą, iki 400 kartų per sekundę siųsdamas valdymo signalus į atitinkamus rotorius, kad šie atitinkamai padidintų arba sumažintų trauką.
Skraidymo aparatas pagamintas iš lengvų ir itin atsparių medžiagų, o varikliai naudoja 70 proc. etanolio ir 30 proc. vandens mišinį. Tokie degalai labai sumažina gaisro pavojų ir atitinka gamtosaugos reikalavimus.
Pirmasis „Moller International“ „skraidančiosios lėkštės“ prototipas į orą pakilo 1989 m. Iki šių metų įvairiais tokių skraidymo aparatų modeliais buvo atlikta apie 200 bandomųjų skrydžių.
Kadangi pradinė tokių „skraidančiųjų lėkščių“ kaina – 90 000 JAV dolerių, bent jau kol kas tai bus turtingiesiems skirtas žaisliukas. Tokia „lėkšte“ galima leistis į pramogines keliones po savo užmiesčio valdas ar šiaip paskraidyti gražiose vietose. Bendrovės atstovų teigimu pradėjus serijinę gamybą M200G kaina, kurios didžiąją dalį sudaro „Rotapower“ rotoriniai varikliai, turėtų sumažėti. Tačiau ambicingiausi „Moller International“ planai siejami su skraidančiais automobiliais: bendrovė pranešė vykdanti „Autovolantor“ projektą, kuriuo siekiama po 2 metų pateikti rinkai vertikaliai kilti ir leistis sugebančius skraidančius automobilius. „Moller International“ konstruktorius Bruce‘as Calkinsas dienraščiui „Daily Telegraph“ sakė, kad automobilį ore valdys 8 galingi rotoriniai varikliai. Jie bus atlenkiami, todėl automobilis galės vertikaliai pakilti, pakibti ore ir keisti skrydžio kryptį. Konstruktoriaus teigimu varikliams energiją tieks hibridinė degalų ir elektros energijos sistema, užtikrinsianti 800 arklio galių trauką.Ši transporto priemonė galės pasiekti apie 160 km/h greitį kelyje ir apie 240 km/h – ore. Manoma, kad automobilis galės pakilti į 1500 metrų aukštį. Didžiausias atstumas, kurį jis nepasipildęs degalų galės įveikti kelyje – 240, ore – 120 kilometrų.
„Moller International“ pranešė skraidančiojo automobilio prototipą kurianti „Ferrari 599 GTB“ bazėje. Bendrovės atstovo teigimu vieno tokio automobilio kaina sieks 770 000 JAV dol. Ankstesnis „Moller International“ „skraidančiosios lėkštės“ prototipo modelis kol kas atrodo kaip ateivių iš kosmoso erdvėlaivių parodija. Prieš porą metų buvo sukurtas pirmasis skraidančiojo automobilio prototipas – „Moller Skycar“.
Tiesa, tai ne vienintelė kompanija, kuri pasiryžusi rinkai pateikti skraidančius automobilius. Panašų projektą tobulina ir kompanija Terrafugia - ji kuria skraidantį automobilį Transition. Paprastam pirkėjui nuo to tik geriau - kuo daugiau konkurencijos, tuo didesnė kokybė ir mažesnė kaina.