Vokietijos parama naujiems automobiliams įsigyti: vokiečiams nauda, lietuviams – galvos skausmas (9)
Vokietijoje užfiksuotas didžiausias per pastaruosius 17 metų naujų automobilių prekybos proveržis - kovo mėnesį parduota net 40 proc. mašinų daugiau nei tuo pat metų pernai. Iš viso, praneša agentūra „Reuters“, vokiečiai nupirko bene 401 tūkst. ratuočių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Specialistai neabejoja, kad tokį automobilininkų aktyvumą lėmė valdžios sprendimas mokėti 2500 eurų kompensacijas visiems, kurie į utilizavimo įmones priduoda senesnes nei 9 metų mašinas ir perka ekonomiškas bei ekologiškas transporto priemones.
Šiam projektui numatyta skirti 1,5 mlrd. eurų, todėl „premijų“ turėtų pakakti maždaug 600 tūkst. naujų automobilių. Tačiau jau dabar paraiškų gauti šiuos pinigus yra pateikta maždaug 940 tūkst.
Kompanijos „Bafa“, kuri įpareigota padalinti subsidijas, duomenimis, norinčiųjų iškeisti senus automobilius į naujus skaičius gerokai ūgtelėjo po to, kai buvo atidaryta speciali interneto svetainė. Teigiama, kad Berlyne svarstoma galimybė skirti papildomas lėšas tam, kad programa galėtų vykti iki pat 2009-ųjų pabaigos.
Nors ši parama akivaizdžiai paskatino prekybą naujais automobiliais ir taip įpūtė šviežias gyvybės kibirkštis automobilių rinkoje, tačiau tuo pačiu sudavė stiprų smūgį padėvėtų automobilių prekybai. Net visiškai sutrūnijusios transporto priemonės vokiečiai dabar nesutinka parduoti pigiau kaip už 2500 eurų (8632 litus), mat tokią pinigų sumą jie gauna atidavę mašiną sunaikinti ir nusipirkę naują automobilį, rašo „Lietuvos rytas“.
Tuo tarpu didžiausią dalį į Lietuvą atgabentų automobilių nuperka baltarusiai ir prekeiviai iš Azijos šalių, kuriems reikia senų pigių automobilių. Jie net nesidairo į mašinas, kainuojančias daugiau kaip 4 tūkst. eurų. Naudotų mašinų prekeiviai geria vaistus, žiūrėdami, kaip galingi presai Vokietijoje naikina automobilius, kuriuos būtų galima sėkmingai parduoti Azijos ar Afrikos šalyse.
„Tai, ką labiausiai perka kazachai, kirgizai ar tadžikai, dabar Vokietijoje sunaikinama“, – „Lietuvos rytui“ pasakojo jau porą dešimtmečių iš Vokietijos naudotas mašinas gabenantis kaunietis Andrius. Vokiečiai už seną mašiną prašo 2500 eurų net tuo atveju, jei Lietuvoje ją būtų galima parduoti tik už 1500 eurų.
Prancūzijoje, kur veikia panaši automobilių parko atnaujinimo programa, kovo mėnesį mašinų pradavimai lyginant su tuo pačių 2008-ųjų laikotarpiu išaugo 8 proc. Įdomiausia, jog paskatinti naujos paramos, vokiečiai labiau perka prancūziškuosius „Renault“ ir „Peugeot“, o ne savo „Volkswagen“ ar „Opel“. Tad Vokietijos Vyriausybės mėginimas gelbėti savo automobilių pramonę labiau padeda kaimynei Prancūzijai.