JAV geležinkelių kompanija pristatė akumuliatorių elektra varomą lokomotyvą (18)
Vis daugiau dėmesios skiriant elektromobilių technologijoms, ėmė atsilikti kitų transporto priemonių tobulinimas. Štai kad ir traukinių lokomotyvai - nors elektriniai traukiniai jau nieko nestebina, tačiau visiems jiems reikia tiesioginio elektros padavimo iš jėgainių. Bet tai stabdo geležinkelio linijų elektrifikaciją - ne visada ekonomiškai apsimoka tiesti atskirą maitinimo liniją. Pasirodo, problemos sprendimo būdų yra ir juos jau pasiūlė JAV geležinkelių kompanija “Norfolk Southern”.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ši bendrovė išplatino pranešimą, jog jai pavyko sėkmingai pagaminti pirmąjį pasaulyje elektrinį geležinkelio lokomotyvą, kuriam energiją tiekiama ne laidais, o iš įprastinių automobiliuose naudojamų rūgštinių 12 V akumuliatorių. Tiesa, jų reikia pakankamai įspūdingo kiekio - 1080
NS 999 pavadintas lokomotyvas buvo kuriamas kartu su JAV Energetikos departamentu. Bendrovė skelbia, kad galingumu jis prilygsta įprastiems lokomotyvams ir pasiekia 1500 arklių galią. Pilnai įkrautų baterijų talpos pakanka 24 valandų darbui – tai reiškia, jog vežant tokius pat krovinius, kaip ir įprasti lokomotyvai, standartiniais JAV maršrutais gali atlikti tris reisus iš eilės.
Pakankamai įspūdingas akumuliatorių krovimo laikas – sugaištamos tik 2 valandos. TAčiau didžiulis jų kiekis reikalauja sudėtingos pakrovimo sistemos, kurią vieną kartą per savaitę reikia kalibruoti.
Pasak „Norfolk Southern“, šio neįprasto ir kol kas eksperimentinio lokomotyvo gamyba kainuoja tiek pat, kaip ir įprastinių, tad naujovė gali atverti platesnį kelią į rinką elektrifikuotoms sunkiosioms mašinoms.
Tiesa, kol kas neaišku, kiek laiko atlaikys akumuliatorių komplektas - jo pakeitimas gerokai padidins eksploatavimo išlaidas.