21 000 tonų. Aplinkosaugininkai pakraupę. Visai gyvybei gresia pavojus. Kas nutiko Raudonojoje jūroje (Foto, Video) (4)
Aplinkosaugininkai baiminasi, kad britų laivo nuskendimas po husių atakos gali virsti nauja aplinkos krize.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vasario 18 d. Jemeno husiai paleido priešlaivinę balistinę raketą, kuri nuskandino su Belizo vėliava plaukiojantį Didžiosios Britanijos krovininį laivą „Rubymar“. Laivu buvo gabenama apie 21 000 tonų trąšų amonio sulfato pagrindu. Dabar ekologai baiminasi, kad Raudonoji jūra susiduria su „ekologine krize“, rašo „IFLScience“.
"AlJoumhouriya" channel releases new images showing the final moments of the ship Rubymar's sinking, which occurred on February 18 after it was attacked by Houthis.#قناة_الجمهورية#Red_Sea #rubymar pic.twitter.com/ocKLHebvEg
— قناة الجمهورية (@AlJoumhouriyaTV) March 7, 2024
Aplinkosaugos grupės teigia, kad be pavojaus, kad aplinkinius vandenis užtvindys trąšų perteklius, yra ir papildoma naftos bei cheminių teršalų, galinčių paveikti vietinę jūros gyvybę, nutekėjimo rizika.
Pasak „Greenpeace“ programos Vidurio Rytuose ir Šiaurės Afrikoje direktoriaus Julieno Jreissati, situacija greitai gali išsivystyti į didelę aplinkos krizę. Taip pat yra tikimybė, kad iš variklių nutekės mazutas, o jei laivo korpusas bus labiau pažeistas, į vietinius vandenis pateks tūkstančiai tonų trąšų.
Dėl to trąšos gali sutrikdyti jūrų ekosistemų pusiausvyrą. Tyrėjai mano, kad tai sukels pakopinį poveikį visame vietiniame maisto tinkle. Situaciją apsunkina ir tai, kad padėtis Jemene tokia sudėtinga, kad jūros valymas šiuo metu gali būti tiesiog neįmanomas nesukeliant pavojaus gyvybėms.
LISTEN TO THIS 🔥
— Khalissee (@Kahlissee) February 28, 2024
A Yemeni rendition of the “Titanic” - Presented by the Houthis
The video is of the ship “RUBYMAR” that was hit by Houthis pic.twitter.com/fAQ4gI34bf
Raudonoji jūra yra vartai į Sueco kanalą, kuris yra pagrindinis prekybos kelias tarp Europos ir Azijos. Per jį vyksta daugybė jūrų tranzitų.
Tuo tarpu dešimtis laivų Raudonojoje jūroje nuo 2023 metų rugsėjo atakavo husiai, tačiau „Rubymar“ nuskendimas laikomas vienu reikšmingiausių smūgių. Aplinkosaugininkai itin nerimauja, kad nuskendus laivui gali prasidėti ekologinė krizė, dėl kurios dauguma gyvybės Raudonojoje jūroje gali tiesiog nebelikti.