Pirmą kartą. Rekordas Baltijos jūroje. Įkvėpimas Lietuvai (Foto, Video) ()
Sutaupyta 95 % išlaidų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Švedai pasiekė naują rekordą iš Stokholmo į Suomijos Alandų salas nuplaukę elektriniu kateriu „Candela C-8“, aprūpintu vadinamąja povandeninių sparnų technologija. Tai pirmas kartas, kai elektrinis laivas perplaukė Baltijos jūrą.
Tą pačią dieną laivas grįžo atgal ir buvo sutaupyta 95 % išlaidų, palyginti su iškastiniu kuru varomu laivu.
WATCH: This electric hydrofoil boat traveled 420 nautical miles within 24 hours. Leveraging innovative hydrofoil technology, Candela's C-8 lifts above the water on wings, reducing energy consumption by 80% compared to conventional electric boats pic.twitter.com/3496HcIfoo
— Reuters Business (@ReutersBiz) September 17, 2024
|
„Kelionės tikslas buvo įrodyti, kad nulinės emisijos jūrų transportas ne tik įmanomas šiandien, bet ir kad elektriniai laivai bei kateriai su povandeniniais sparnais yra daug pigesni nei laivai, varomi iškastiniu kuru“, – aiškino „Candela“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Gustavas Hasselskogas.
Stokholme įsikūrusi technologijų įmonė „Candela“ sukūrė pirmuosius pasaulyje elektrinius povandeninių sparnų tipo laivus, kurie tarsi „skraido“ virš vandens paviršiaus ir suvartoja iki 80 % mažiau energijos nei tradiciniai laivai, todėl suteikia galimybę įveikti didelius atstumus dideliu greičiu su baterijų palaikymu.
Kempower & Candela power electric boat world record! 🚤⚡️
— Kempower (@KempowerOyj) September 12, 2024
The group of Swedes set a world record on Thursday, Sep 5, 2024, by driving a hydrofoiling Candela C-8 between Stockholm & the Finnish autonomous region of Åland, crossing the Baltic Sea
Full News: https://t.co/k808MCfNGl pic.twitter.com/yuC1LiV8Pk
Rekordinė kelionė praėjusį ketvirtadienį įvyko su naujausiu pramoginiu laivu „Candela C-8“, aprūpintu „Polestar“ baterija.
„Taip sakant, „skrydis“ per jūrą į Alandų salas vyko visiškoje tyloje ir neatsitrenkiant į bangas. Ir energijos ten buvo sunaudota daug mažiau“, – sakė Hasselskogas.
Panašaus dydžio benzinu varomas kateris, kartu plaukęs į Alandų salas, 150 jūrmylių kelionei turėjo papildyti degalus už 750 eurų, o „Candela C-8“ sunaudojo 213 kWh elektros, kuri kainavo apie 40-50 eurų.
„Taigi, elektros energija buvo naudojama judėjimui jūroje su 95 % mažesnėmis veiklos sąnaudomis. Dėl to vandens transportas kaštų atžvilgiu tampa konkurencingesnis sausumos transportui, kurį dabar planuojama pademonstruoti Stokholmo viešajame transporte“, – sakė Hasselskogas.