„Beveik 2 000 tonų, 96 m aukščio. Į Baltijos jūrą“ (Foto, Video) ()
Užburiantys vaizdai Baltijos jūroje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sekmadienį, spalio 27 d., į Gdanske esantį „Baltic Hub“ (Lenkija) iš Kinijos atvyko keturi gigantiški, pilnai surinkti STS (angl. ship-to-shore) krantinės kranai.
Kiekvienas jų sveria po 2 000 tonų, kiekvienas jų siekia per 30 aukštų namo aukštį. Šiuo metu statomame T3 terminale veiks didžiausi tokio tipo įrenginiai Europoje.
Cztery gigantyczne suwnice STS dotarły na nabrzeże T3 w Baltic Hub#transport | #logistyka
— CIRE.pl (@cire_pl) October 29, 2024
↘︎https://t.co/ZculunlOui pic.twitter.com/byIKxIxagM
Su Liberijos vėliava plaukiojantis didžiulis Kinijos laivas „Zhen Hua 36“ į Gdanską turėjo atvykti 11.00 val. Deja, „Baltic Hub“ gaubiantis tirštas rūkas operaciją leido atlikti tik po to 15.00 val., kai jis prasisklaidė.
|
Įspūdingą atvykimo akimirką Gdansko gyventojai turėjo galimybę stebėti iš gretimo paplūdimio (rytinėje miesto dalyje, ribojasi su „Baltic Hub“ konteinerių terminalu).
Już są. Po blisko dwóch miesiącach rejsu, do Portu Gdańsk dotarły cztery potężne suwnice nabrzeżowe STS. W sumie będzie ich aż 7. Zwiększą możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU. Kolosy przypłynęły na pokładzie statku Zhen Hua 36. Pokonały 16 115 mil (29 tys. km). pic.twitter.com/MsqBU5weOr
— Port of Gdańsk (@PortGdanskZMPG) October 29, 2024
Naujieji STS kranai turi galimybę iškrauti didžiausius pasaulyje konteinerių laivus. Jie yra didesni ir aukštesni už esamus, jau veikiančius terminale. Kiekvienas kranas sveria beveik 2 000 tonų ir yra virš 96 m aukščio (su pakelta strėle 140 m). Jie gali pakelti 65 tonas sveriančius konteinerius į 55 metrų aukštį.
„Tai ypatinga diena mūsų įmonės istorijoje. Tokių galingų kranų dar neturėjome. Jie yra didžiausi iš visų šiandien naudojamų Europos uostuose“, – sako „Baltic Hub“ atstovė Katarzyna Frankiewicz.
Do terminala kontenerowego @baltic_hub płyną 4 nowe suwnice STS ❗
— Polska Morska (@PolskaMorska) September 2, 2024
4 kolosy o wysięgu na 73 metry i unosie do 65 ton, wyprodukowane przez firmę ZPMC zmierzają z Chin do Gdańska. Suwnice nabrzeżowe będą pracować na nowym nabrzeżu T3. Już pod koniec października dotrą na miejsce… pic.twitter.com/mVwVDLG1KK
Į Gdanską kranai atkeliavo iš Kinijos, konkrečiai – iš Kinijos rytinėje šalies dalyje esančio Čangsino uosto. Kad pasiektų Lenkiją, laivas nuplaukė 29 500 km (16 115 jūrmylių). Maršrutas toks ilgas, nes reikėjo apiplaukti visą Afriką, nes trumpesnis kelias per Raudonąją jūrą ir Sueco kanalą šiuo metu yra pernelyg pavojingas dėl Jemeno husių kovotojų atakų.
Pirmadienį prasidėjo kranų iškrovimas ir pervežimas į statomos T3 krantinės teritoriją. Tai gali užtrukti apie savaitę.
Dziś nie śpimy ... kolejna relacja z transportu olbrzymich suwnic do Baltic Hub.https://t.co/rDAg3xFV9n@MrMireaux pic.twitter.com/s8wuo3vaXt
— 24plreporter (@reporter24pl) October 27, 2024
„Kiekvienas kranas bus perkeltas iš laivo denio į krantinę. Mūsų laukia sunkus ir sudėtingas procesas, reikalaujantis beveik chirurginio tikslumo“, – pabrėžia Katažina Frankiewicz.
T3 terminale bus įrengti 7 tokie krantinės kranai. Likę trys atvyks 2025 m. kovo mėn. STS kranus planuojama pradėti eksploatuoti 2025 metų pirmąjį pusmetį.
„Baltic Hub“ yra didžiausias Lenkijos konteinerių terminalas ir vienintelis giliavandenis terminalas Baltijos jūroje. Čia atplaukia didžiausi pasaulio laivai, o dėl išvystytos kelių ir geležinkelių infrastruktūros importuotos prekės gali būti gabenamos toliau Čekijos, Slovakijos, Ukrainos ir Vengrijos link.
Tolimesnių investicijų dėka „Baltic Hub“ siekia ne tik tapti pagrindiniu operatoriumi, aptarnaujančiu Vidurio ir Rytų Europą, ypač tokias šalis, kurios neturi prieigos prie jūros, pavyzdžiui, Čekija, Slovakija ir Vengrija, bet ir vienu didžiausių uostų Europoje.