Milžinas Baltijos jūroje. Šalia Lietuvos. „Didžiausi pasaulyje“ (Foto, Video) ()
2025 m. birželio 6 d. Gdansko uoste, „Baltic Hub“, įvyko oficialus T3 konteinerių terminalo atidarymas.

© Ekrano kopija | https://x.com/MikRaczynski/status/1930959580546179344/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dabar Lenkijos konteinerių terminalas yra ir didžiausias bei giliausias konteinerių terminalas Baltijos jūroje ir vienintelis regione, priimantis didžiausius pasaulyje konteinerinius laivus.
Konteinerių terminalas „Baltic Hub“ yra didžiausias Lenkijos konteinerių terminalas ir vienintelis giliavandenis terminalas Baltijos jūroje. Čia atvyksta didžiausi laivai pasaulyje, o dėl išvystytos kelių ir geležinkelių infrastruktūros importuotas prekes galima gabenti toliau į Čekiją, Slovakiją, Ukrainą ar Vengriją.
🇵🇱 Powierzchnia Polski większa o 36ha! Jak do tego doszło? ⤵️
— Agnieszka Pomaska (@pomaska) June 6, 2025
📦 Dziś otworzyliśmy nowy terminal kontenerowy T3 w Baltic Hub w Gdańsku!
💶 Koszt inwestycji: 470 mln euro
⚓ Terminal zwiększa zdolność przeładunkową do 4,5 mln TEU rocznie (+1,5 mln TEU)
🛳 Gdańsk to największy… pic.twitter.com/aHGNTf8aQL
Prieš 15 metų, atidarius „Baltic Hub“, jis turėjo vieną giliavandenę krantinę, kurios metinis pralaidumas siekė 500 000 TEU. TEU (20 pėdų ekvivalento vienetas) – tai talpos vienetas, dažnai naudojamas uostuose ir laivuose. Jis atitinka 20 pėdų (6,1 m) konteinerio tūrį.
Polska powiększyła się o 36 ha lądu!
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) June 6, 2025
Teraz pewnie zastanawiacie się jak to możliwe. To za sprawą nowego terminala T3, który właśnie otworzyliśmy w gdańskim Baltic Hub.
T3 jest terminalem kontenerowym, który zwiększa zdolność przeładunkową Baltic Hub do 4,5 mln TEU rocznie (o… pic.twitter.com/WX3xLutK1l
|
Iki šiol buvo dvi giliavandenės krantinės, kurių bendras ilgis siekė 1,3 km, 14 STS (laivo-kranto) portalinių kranų, kurių metinis pralaidumas siekė 2,7 mln. TEU (2023 m. „Baltic Hub“ perkrovė 2,05 mln. TEU).
Dabar Baltijos uoste yra daugiau nei 124 hektarų paviršiaus plotas, apie 2,1 km giliavandenės krantinės, 21 STS kranas ir 74 jardiniai kranai (RMG ir RTG).
T3 zwiększa zdolność przeładunkową Baltic Hub do 4,5 mln TEU (o 1,5 mln TEU). Oznacza to, że terminal będzie mógł przeładowywać 4,5 mln kontenerów dwudziestostopowych rocznie. pic.twitter.com/tuqugHYHAk
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) June 6, 2025
Tai taip pat didžiausias ir giliausias konteinerių terminalas Baltijos jūroje ir vienintelis regione, priimantis didžiausius pasaulyje konteinerinius laivus (ULCV), kurių talpa siekia net daugiau nei 24 000 TEU. Į Baltijos uostą atvyksta didžiausi pasaulyje laivai, išplaukiantys iš Azijos.
Pirmieji keturi STS kranai į „Baltic Hub“ buvo pristatyti 2024 m. spalį. Antrasis pristatymas buvo baigtas 2025 m. kovo mėn.
To wyjaśnij jeszcze dlaczego raz w przekazach mówi się Port Gdańsk, a innym razem Baltic Hub
— Janusz Pietruszyński (@PietruszynskiJ) June 7, 2025
To proste. Baltic Hub to nazwa/brand terminala kontenerowego, który znajduje się w Porcie Gdańsk. Taka specjalnie wydzielona część i w tej historii opowiadam Tobie właśnie o rozbudowie… pic.twitter.com/ac17BAPT27
Naujieji STS kranai gali aptarnauti didžiausius konteinerinius laivus pasaulyje. Jie yra didesni ir aukštesni nei ankstesni, kurie jau veikia terminale. Kiekvienas kranas sveria beveik 2000 tonų ir yra daugiau nei 96 m aukščio (su 140 m pakelta strėle). Jie gali pakelti 65 tonų konteinerius į 55 metrų aukštį ir iškelti juos ant laivo denio iki 74 metrų ilgio, o tai sudaro 26 konteinerių eiles.
Nowe projekty i inwestycje, co się teraz buduje w Polsce
— Janusz Pietruszyński (@PietruszynskiJ) June 2, 2025
23 maja na budowanym w gdańskim Baltic Hub nowym terminalu T3 pracę rozpoczęły kolejne 3 suwnice STS, będą obsługiwały największe kontenerowce wchodzące do T3
Cała budowa powoli finiszuje, w nowym terminalu jest już… pic.twitter.com/2OVTpUl88T
Kranai į Gdanską (jau surinkti) atplaukė iš Kinijos, tiksliau, iš Kinijos uosto Čangsino, esančio rytinėje šalies dalyje. Kad pasiektų Lenkiją, laivas nuplaukė 29 500 km (16 115 jūrmylių). Maršrutas buvo pratęstas dėl būtinybės apiplaukti visą Afriką iš pietų, nes trumpesnis maršrutas, vedantis per Raudonąją jūrą ir Sueco kanalą, šiuo metu yra pernelyg pavojingas dėl Jemeno husių kovotojų atakų.
Dėl tolesnių investicijų „Baltic Hub“ siekia tapti ne tik pagrindiniu operatoriumi, aptarnaujančiu Vidurio ir Rytų Europą, ypač tokias sausumos šalis kaip Čekija, Slovakija ir Vengrija, bet ir vienu didžiausių uostų Europoje.
„ShipHub“ duomenimis, didžiausi konteinerių uostai Europoje 2021 m. buvo:
- Roterdamas, Nyderlandai (14,8 mln. TEU)
- Antverpenas, Belgija (11,8 mln. TEU)
- Hamburgas, Vokietija (9,25 mln. TEU)
- Pirėjas, Graikija (5,65 mln. TEU)
- Valensija, Ispanija (5,44 mln. TEU)