Didžiausias pasaulyje. Unikalus milžinas išplaukė į jūrą (FOTO, VIDEO) ()
„Hull 096“ yra didžiausias pasaulyje laivas su elektrine pavara.
© Ekrano kopija | https://x.com/MativoMJohn/status/2000452759179362730/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Australijos laivų statykloje pastatytas didžiulis keltas pasiekė svarbų etapą jūrų istorijoje. Šią savaitę laivas atliko pirmąjį savo variklio, kurį varo daugiau nei 250 tonų sveriančios ir daugiau nei 40 megavatvalandžių talpos baterijos, bandymą.
Australijos laivų statykla „Incat Tasmania“ šventė stulbinančią sėkmę. Ten pastatytas keltas „Hull 096“ yra didžiausias pasaulyje 100 % elektrinis laivas. Anksčiau šią savaitę keltas atliko svarbų bandymą.
Hull 096 measuring 130m in length, carrying 2,100 passengers and +220 vehicles is the largest battery-electric propulsion system ever installed on a ship.
— Dr. Eng. John Mativo CP3P (@MativoMJohn) December 15, 2025
The vessel is powered by batteries, delivering over 40MWh installed capacityhttps://t.co/hklryHW4xl
Electricity Age World pic.twitter.com/GVlpDu5YGs
|
Gruodžio 14 d. didžiausias pasaulyje laivas atliko svarbų savo 100 % elektrinės varymo sistemos bandymą. „Hull 096“ išplaukė į jūrą, ir jo variklis buvo išbandytas. Bandymas vyko Hobarte, Tasmanijoje.
„Tai pirmas kartas pasaulyje, kai tokio dydžio laivas buvo išbandytas su 100 % elektrine, akumuliatoriais varoma varymo sistema. Tai puikus mūsų įgulos pasiekimas ir lūžio taškas laivų statybos pramonėje“, – sakė Robertas Cliffordas, „Incat Tasmania“ generalinis direktorius.
World’s biggest electric ship charges up
— Science Joy (@InsideOurBodies) November 11, 2025
The Australian-built Hull 096 contains a 40 megawatt-hour energy storage system, enough to power about four US homes for a year. That vast amount of energy will, because of the ship’s size and speed, only be enough for 90 minutes’ travel:… pic.twitter.com/Oqk8Y2wKl8
Laivas energiją gauna iš energijos kaupimo sistemos (ESS), kurią sudaro daugiau nei 250 tonų sveriančios baterijos. Tai 5016 ličio jonų baterijų, išdėstytų keturiuose skyriuose, suskirstytuose į 12 rinkinių po 418 modulių kiekviename. Jų bendra talpa viršija 40 megavatvalandžių. Visą sistemą vėsina ventiliatoriai.
Keltą varo aštuoni specialūs elektriniai purkštukai. Ši akumuliatorių sistema gali tiekti energiją 90 minučių kelionei. Baterijų įkrovimas trunka maždaug 40 minučių.
Un record battu sur mer et cette fois-ci il nous vient d’Amérique du Sud avec ce colosse capable d’accueillir 2 100 passagers avec une propulsion 100% électrique
— Media24fr (@media24fr) December 16, 2025
Le 14 décembre 2025, un seuil symbolique a été franchi en mer. Le Hull 096, plus grand navire 100 % électrique jamais… pic.twitter.com/59XvH7zj8b
„Hull 096“ yra didelis keltas, kurio ilgis siekia net 130 metrų. Laivas skirtas gabenti 2100 keleivių ir daugiau nei 220 transporto priemonių. „Incat Tasmania“ planuoja atlikti dar keletą bandymų, prieš perduodama jį Pietų Amerikos keltų operatoriui „Buquebus“. Tai turėtų įvykti per kelis mėnesius.
Elektrinis keltas plaukios Pietų Amerikos maršrutu per La Platos upę, o abiejuose maršruto galuose (Buenos Airių uoste Argentinoje ir Kolonijos del Sakramento uoste Urugvajuje) bus pastatytos didelės įkrovimo stotelės, skirtos papildyti didelio laivo energiją.
„Incat Tasmania“ giriasi, kad projektas yra didžiulis žingsnis siekiant užtikrinti prieigą prie ekologiškų sprendimų. Pasaulinė laivybos pramonė, kuri perveža beveik 80 % pasaulio krovinių, taip pat reikšmingai prisideda prie klimato krizės.
