Dramatiškos pirmojo Kinijos lėktuvnešio permainos (1)
Kinija sparčiai augina karinę galią, ir dabartinės ginkluotės paslapčių atskleisti neketina. Tačiau pasirodė pačio pirmojo Kinijos lėktuvnešio „prieš ir po“ transformacijos nuotraukos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
- Šis laivas iš pradžių buvo sovietų lėktuvnešis Riga, vėliau pervadintas į Variag.
- Taip ir nebaigtas, Riga stovėjo Ukrainos laivų statykloje, kol 1998 metais jį nupirko kinų verslininkas.
- Kinijos laivynas gavo nebaigtą laivą ir pertvarkė jį į Liaoning.
Kinijos internete pasirodė pirmojo šalies lėktuvnešio nuotrauka. Nuotraukose, pasirodžiuse Tencent mikroblogų platformoje matomas surūdijęs, nebaigtas korpusas. SSRS kariniam laivynui statytas, bet taip ir neužbaigtas, laivas buvo nutemptas į Kiniją, kur galiausiai tapo lėktuvnešiu Liaoning. Taip pat aprašomi techniniai sunkumai, kilę inžinieriams su neužbaigta — ir iš esmės nesamomis — varos sistemomis.
Devintojo dešimtmečio pradžioje, SSRS pradėjo statyti naujos kartos lėktuvnešius, kurie turėjo prilygti JAV turimiems. Buvo užsakyti du Admirolo Kuznetsovo klasės laivai; pirmasis, pats Kuznetsovas, buvo užbaigtas ir tarnavo SSRS laivyne, o vėliau perduotas RF kariniam laivynui, kur tarnauja iki šiol (nepaisant daugybės problemų). Kito laivo, Riga, 1991 metais suirus SSRS, buvo atlikta tik 68 procentai darbų.
Laivas ilgai trūnijo, kol 1998 metais jį įsigijo kinų verslininkas, ketindamas, pasak jo paties, įsteigti plaukiojantį kazino — nors tikroji intencija buvo jį perduoti Liaudies išlaisvinimo armijos laivynui (PLAN). PLAN tyrinėjo laivo dizainą ir tada jį pastatė. Pirmasis Kinijos lėktuvnešis buvo nuleistas 2012 metais ir pavadintas Liaoning.
Tencent straipsnelyje aprašomos inžinieriams su nebaigtu laivu kilusios problemos. 2004 metų kovą, boilerių tyrimo biuro direktorius Chen Ming, buvo pasiųstas apžiūrėti surūdijusio Riga. „Chen Ming išsiaiškino, kad be pagrindinio karinio laivo boilerio, nebuvo degimo ir kontrolės sistemos, pagalbinės mašinerijos, cilindrų ir matavimo prietaisų.”
Riga buvo statoma naudoti aukšto slėgio garo varikliams, bet Kinija neturėjo tokių aparatų statybos patirties. Inžinieriai turėjo sukurti naują varos sistemą ir išbandyti ją sausumoje. Iki 2011-ųjų, naujoji varos sistema buvo įrengta laive, ir pradėti jūriniai bandymai.
Kitoje lėktuvnešio galinio borto nuotraukoje matoma nedažytas plieno korpusas su nubėgusiomis rūdžių žymėmis, menančiomis nemažą dešimtmečio dalį, kurią nebaigtas ir pamirštas laivas praleido Ukrainoje. Liaoning pertvarkymas buvo nemenkas technologinis iššūkis, nors visų jo detalių galime ir nesužinoti.
Kyle Mizokami
www.popularmechanics.com
Šaltinis: Tencent