Tikrasis „Skrajojantis olandas“ – nepaskandinamas vaiduoklių laivas „SS Baychimo“: pradingusio laivo bandyta ieškoti daugiau kaip 50 metų (Foto, Video)  ()

Laivai nėra skirti nuskęsti, tačiau kartais tenka susimąstyti, kokios stebuklingos jėgos išlaikė laivą ant vandens.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„SS Baychimo“ buvo toks laivas. Beveik keturis dešimtmečius po to, kai buvo apleistas, šis 1300 tonų sveriantis krovininis laivas dreifavo Arktimi be degalų ir įgulos, kol dingo prieš kiek daugiau nei penkiasdešimt metų. Tačiau kai kurie mano, kad jis vis dar dreifuoja tarp užšalusių ledkalnių.

„SS Baychimo“, pastatytas 1914 m. iš pradžių kaip „Ångermanelfven“, buvo pavadintas pagal vieną ilgiausių Švedijos upių Ångerman.

Jį suprojektavo ir pastatė švedų laivų statytojai „Lindholmens“ Vokietijos įmonei, įsikūrusiai Hamburge. Laivo korpusas buvo 70 m ilgio, jį varė trigubo plėtimosi garo variklis. Jis taip pat buvo aprūpintas škunų takelažais.

Laivo „Ångermanelfven“ savininkai vokiečiai naudojo jį kaip prekybos laivą Baltijos jūroje, tarp Hamburgo ir Švedijos, kol prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas.

Po Didžiojo karo jis buvo perduotas Didžiosios Britanijos vyriausybei, vykdant Vokietijos karo žalos atlyginimą ir 1921 m. laivą įsigijo „Hudson's Bay Company“, pervadinusi laivą į „Baychimo“.

 

Iš namų uosto Ardrossano, Škotijoje, „Baychimo“ reguliariai plaukiojo per Atlanto vandenyno šiaurę tarp savo namų uosto ir Kanados, lankydamasis prekybos vietose ir rinkdamas kailius.

1923 m. „Baychimo“ buvo paskirtas į kitą maršrutą, šį kartą – Vakarų Arktyje, tarp Vankuverio ir „Hudson's Bay Company“ postų palei Jukono ir Šiaurės vakarų teritorijų šiaurinę pakrantę.

Be krovinių gabenimo, „Baychimo“ kartais plukdė keleivius, tačiau kadangi juo nebuvo teisėtai leidžiama vežti žmones, šie vandenyno keliautojai buvo įtraukti į įgulos sąrašą ir turėjo dirbti laive mainais į kambarį ir kelionę namo.

1931 m. rugsėjo pabaigoje, grįždamas į Vankuverį, „Baychimo“ pateko į netikėtą pūgą netoli Point Barrow Aliaskos šiaurinėje pakrantėje, kur jis įstrigo ledo pake (daugiametis jūros ledas aut. past.).

 

Tapo akivaizdu, kad įgula turės žiemoti Arktyje, tačiau kadangi „Baychimo“ negalėjo būti šildomas visą žiemą, įgula nusprendė palikti laivą ir įkurti stovyklą netoli (šiek tiek daugiau nei už 800 m) Barrow miesto.

Visą spalio mėnesį ir didžiąją lapkričio dalį kai kurie vyrai kasdien grįždavo į laivą, kad nuvalytų ledą nuo laivo vairo ir kitos kritinės įrangos.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(47)
(4)
(43)

Komentarai ()