Narkotikų karteliams išradingumo netrūksta: narkotikų kontrabandai naudoja povandeninius laivus (Video) ()
Netradicinės išvaizdos laivai naudojami nelegalių narkotikų kontrabandai per Ramųjį ir Atlanto vandenynus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienas iš neįprasčiausių praėjusio šimtmečio įvykių laivyboje buvo vadinamųjų „narkotikų kontrabandos povandeninių laivų“ atsiradimas. Laivai, kurie techniškai nėra povandeniniai laivai, naudojami nelegaliems narkotikams gabenti iš Pietų Amerikos į Šiaurės Ameriką (o dabar net Europą).
Karinio jūrų laivyno vadas H.I. Suttonas – populiaraus „Covert Shores“ tinklaraščio ir knygos „Narco Submarines: Destroyer Shores Recognition Guide“ autorius – sukūrė vaizdo įrašą, kurį papildo narkotikų kontrabandos povandeninių laivų nuotraukos. Jame Suttonas išskiria penkis skirtingus kontrabandos laivų tipus.
Paprastai narkotikų kontrabandos povandeniniai laivai stengiasi išlaikyti kuo žemesnį profilį; kai kurie laivai virš bangų laiko tik tiltelį ir hidroizoliuotą laivapriekį. Kiti keliauja panirę ir primena tikrus povandeninius laivus. Tačiau skirtingai nei tikri povandeniniai laivai, jie visą savo kelionę plaukia tame pačiame gylyje.
Nepaisant grubios išvaizdos, šie narkotikų kontrabandos povandeniniai laivai yra pakankamai sėkmingi. „Dauguma jų praplaukia. Net jei 20 proc. laivų būtų sustabdyti, vertinant optimistiškai, jų yra pagaminta daugiau nei 1000“, – sako Suttonas.
Jis apskaičiavo, kad kiekviename laive gabenama 1,6 tonos ar daugiau narkotikų, dažniausiai kokaino.
Maršrutai, kuriais plaukia laivai, pirmiausia yra iš Pietų Amerikos į Centrinę Ameriką ir už jos ribų, aiškina Suttonas. „Pagrindinis maršrutas yra Ramiajame vandenyne, nuo Kolumbijos iki Meksikos, o iš ten narkotikai kelionę tęsia sausuma“, – sako jis.
„Tačiau jie taip pat buvo pastebėti Karibų jūroje ir plaukiantys Atlanto vandenynu į Europą. Galime pastebėti, kad panašūs laivai naudojami kitais maršrutais, galbūt kitose Ramiojo vandenyno dalyse.“
Bėgant metams narkotikų kontrabandos povandeniniai laivai tapo vis sudėtingesni ir pamažu tapo sunkiau pastebimi, nes jų statytojai vis labiau pasitiki savimi. Taigi, kas toliau? Povandeniniai narkotikų gabenimo dronai?
„Šių laivų statytojai siekia optimizuoti narkotikų gabenimo sistemą, kad sumažintų sąnaudas ir riziką, kartu išlaikydami pelną. Iki šiol tai paskatino juos sumažinti įgulos skaičių ir statyti vis daugiau paprastesnių žemo profilio laivų“, – sako Suttonas.
„Manau, kad ateityje galime pamatyti daugiau automatizavimo, pavyzdžiui, antvandeninių laivų be įgulų. Jie būtų labai žemo profilio, kad nebūtų lengvai aptinkami.“