Šveicarijoje į orą pakilo saulės energija varomas lėktuvas (Video) (14)
Saulės energija varomas lėktuvas, pritaikytas skraidyti dieną ir naktį, nenaudodamas degalų ir neišskirdamas jokių teršalų, trečiadienį sėkmingai pakilo į pirmą bandomąjį skrydį Šveicarijoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Orlaivis „Solar Impulse“ varomas elektros, kurią tiekia ant jo sparnų esančios 12 tūkst. saulės baterijų. Šis aparatas yra lėktuvo, kuris, kaip planuojama, 2012 metais apskris aplink pasaulį be degalų, prototipas.
„Solar Impulse“ skraidė 87 minutes Šveicarijos vakaruose 1,2 kilometro aukštyje, o jį valdė lakūnas bandytojas iš Vokietijos Markus Scherdelis. „Viskas vyko, kaip turėtų“, – M.Scherdelis sakė naujienų agentūros „Reuters“ televizijai, nutūpęs Pajerno karinėje bazėje.
Iš anglies pluošto pagamintas orlaivis, kurio sparnų mojis toks pats kaip keleivinio lainerio „Airbus A340“ ir kuris pagal masę (1500 kg) prilygsta vidutinio dydžio lengvajam automobiliui, buvo kuriamas šešerius metus.
Prototipas atliko „blusos šuolį“ praeitų metų gruodį, pakilęs į metro aukštį ir nuskridęs 350 metrų virš tūpimo ir kilimo tako vienoje oro pajėgų bazėje, esančioje netoli Ciuricho (apie tai mes rašėme ir buvome patalpinę kelis video siužetus apie lėktuvo konstravimo eigą) Vėliau šis lėktuvas buvo nuvežtas į Pajerno aerodromą Šveicarijos vakaruose, kur pakilo į pirmą tikrą bandomąjį skrydį.Toks didelis sparnų mojis ir toks maža masė yra kažkas visiškai nauja aviacijos pasaulyje.
Tikrų bandymų metų tikrinta, kuo skrydis skiriasi nuo simuliacinių bandymų. Pasak lėktuvo bandytojų, „tokiu dideliu bei lengvu lėktuvu dar netekę skristi, tad jo charakteristikų tyrinėjimui reikia skirti daug laiko“.
Šį lėktuvą varo keturi elektros variklių sukami propeleriai. „Solar Impulse“ gali skraidyti dieną ir naktį, nes saulės baterijų gaminama energija kaupiama našiuose akumuliatoriuose. Lėktuvo bandymo liudininkai BBC teigė, kad jo pakilimas ir nusileidimas atrodė visai sklandūs. Vėliau šiais metais planuojama šį lėktuvą bandyti naktį.
Tikimasi, kad šis orlaivis galiausiai išvystys vidutinį 70 kilometrų per valandą greitį ir pakils į didžiausią planuojamą aukštį – 8,5 kilometro.
Vienas iš šiame projekte dalyvaujančių pilotų – šveicaras Bertrandas Piccardas, kuris labiausiai išgarsėjo, kai 1999 metų kovą pirmasis nesustodamas apskrido aplink pasaulį karšto oro balionu. Kitas pilotas „Solar Impulse“ – šveicarų inžinierius Andre Borschbergas – nurodė, kad naujasis orlaivis yra „dešimt kartų lengvesnis negu pats geriausias sklandytuvas“.
„Toks didelis sparnų mojis ir tokia maža masė yra kažkas visiškai nauja aviacijos pasaulyje“, – A.Borschbergas sakė šio projekto tinklalapyje www.solarimpulse.com paskelbtame pranešime.
Šio projekto biudžetas – 100 mln. Šveicarijos frankų (241 mln. litų), o 80 proc. šių lėšų skyrė rėmėjai, sakė projekto atstovė Rachel de Bros.
Pagrindiniai „Solar Impulse“ projekto rėmėjai – Belgijos chemijos pramonės kompanija „Solvay“, Šveicarijos laikrodžių gamintojai „Omega“, priklausanti kompanijų grupei „Swatch“, taip pat Vokietijos bankas „Deutsche Bank“.