NASA ketina sukurti dvigubai už Concorde greitesnį viršgarsinį keleivinį lainerį  ()

NASA pavedė Boeing ir Northrop Grumman suformuoti Mach 4 orlaivių vystymo planą


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

NASA mano, kad kelionės iki 4M greičiu, naujomis technologijomis, pirmą kartą leidžiančiomis viršgarsiniu greičiu keliauti virš sausumos orlaiviu, gali būti perspektyvus verslas.

Jau praėjo dvidešimt metų nuo paskutinio Concorde komercinio skrydžio 2003 metų spalį. Nuo tada jokios keleivinės oro linijos viršgarsinių kelionių nesiūlė. NASA tyrimuose daroma išvada, kad yra maždaug 50 nustatytų maršrutų su potencialiomis viršgarsinių kelionių paslaugomis besidominčių keleivių rinkomis.

Dėl dabartinių draudimų virš sausumos skraidyti viršgarsiniu greičiu draudžiama, ataskaitoje buvo analizuojamos tik transokeaninės kelionės per Atlanto ir Ramųjį vandenyną. Naujos technologijos gali suteikti dar daugiau galimybių, kaip tos, kurias vysto NASA Quesst misija. Bendradarbiaudama su Lockheed Martin, NASA vysto X-59, ieškodama metodų sumažinti garso smūgius, kas atvertų kelius viršgarsinėms kelionėms virš sausumos.

NASA vykdo ir kitą atskirą programą – Advanced Air Vehicles Program, kuria siekiama padidinti komercinių orlaivių greitį iki neregėtų reikšmių. Agentūros bloge teigiama:

NASA Advanced Air Vehicles Program (AAVP) juda į kitą aukšto greičio kelionių tyrimo fazę, kurioje du 12 mėnesių kontraktai skirti kompanijoms sukurti dizaino koncepcijas ir technologijos strateginius planus. Šiuose planuose bus nagrinėjamos oro transporto galimybės, išskiriamos grėsmės ir iššūkiai, bei identifikuojamos technologijos, kurių reikia, didesnio nei 2 machų greičio keliones paversti realybe.

Vieną iš šių 12 mėnesių kontraktų NASA sudarė su Boeing vadovaujama komanda, o kitas suteiktas Northrop Grumman vadovaujamai komandai. Tikimasi, kad per kitus metus komandos sukurs aukštiems viršgarsiniams greičiams pasiekti būtinų orlaivių korpuso, varos, kaitimo valdymo ir būtinų kompozitinių medžiagų planavimo strategijas. 4 machų arba 4940 km/h skriejančius orlaivius veiktų didžiulės jėgos. Idealiomis sąlygomis Concorde galėjo skrieti vos didesniu, nei 2 machų greičiu, dvigubai greičiau už garsą.

 

Nors šių projektų naudos šį dešimtmetį tikriausiai dar neišvysime, kito dešimtmečio antroje pusėje dabar atliekami darbai gali sugrąžinti viršgarsines keliones.

Ryan Erik King
jalopnik.com




Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(5)
(1)
(4)

Komentarai ()