Popierinis lėktuvas iš 30 km aukščio fotografavo Žemę
(6)
Britų aviacijos ir kosmoso entuziastai pateko į istoriją sugebėję stratosferon iškelti ir ten paskraidinti popierinį lėktuvą. Jų sukurtas lėktuvas Vulture-1 (Grifas-1) ne tik puikiai skrido, bet ir prifotografavo įspūdingų vaizdų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Entuziastų būrelis lėktuvą sukonstravo iš popieriaus skiaučių ir plokščių. Prie jo pritaisė miniatiūrinį fotoaparatą. Lėktuvą su fotoaparatu į atmosferą iškėlė helio balionas.
Tiesa, teigti, kad popierinis lėktuvas buvo pakilęs į kosmosą nebūtų visiškai tikslu: riba tarp Žemės atmosferos ir kosmoso yra laikoma vadinamoji Karmano riba (Karman line), kuri yra 100 km aukštyje. Balionas sprogo, kai lėktuvas pakilo į 30 km aukštį. Metro pločio sparnais popierinis lėktuvas ėmė sklęsti ir skrydžio metu padarė įspūdingų fotografijų.
Idėjos autoriai savo projektui sugalvojo už projekto idėją ne mažiau efektingą pavadinimą - „PARIS“ („Paper Aircraft Released Into Space“, išvertus iš anglų k. - „Į kosmosą paleistas popierinis orlaivis“).
Steve’as Danielsas, Lesteris Hainesas ir Johnas Oatesas lėktuvo skrydį, kuris truko 90 minučių, stebėjo GPS navigacijos sistemos pagalba. Popierinis lėktuvas su balionu buvo paleistas 80 km nuo Madrido (Ispanija). Lėktuvas nusileido už 160 km nuo jo paleidimo vietos: nutūpė miške, tačiau liko beveik nepažeistas – tik sparne atsirado nedidelė skylė.
42 metų S. Danielsas sako, kad jis su bičiuliais projektui išleido tik 8 tūkstančius svarų, o projekto ėmėsi tiesiog vardan pramogos. „Niekas iki mūsų to nebuvo daręs, - aiškino S.Danielsas. - Todėl mes susigalvojome pramogą – balionu į kosmosą iškelti popierinį lėktuvą. Nė vienas iš mūsų nebuvo daręs nieko panašaus, todėl iš pradžių šiek kiek nervinomės.“
„Mes tikrai be galo nustebome, kad šis projektas buvo toks sėkmingas, - sako 39 metų J.Oatesas iš Londono. – Labai tuo džiaugiamės. Aš net negalvojau, kad mums pavyks surasti nusileidusį lėktuvą. Juk jis galėjo nusileisti bet kur arba sudužti į gabalus. Atrasti jį atokioje vietovėje su nesmarkiai pažeistu sparnu buvo tikrai netikėta“.
Daugiau projekto „PARIS“ fotografijų rasite čia.