Bijote skristi? Apskaičiuota lėktuvo katastrofos tikimybė. 1 mirtis iš... ()
Lėktuvų katastrofos vis dar kelia rimtą baimę milijonams žmonių visame pasaulyje, todėl susidaro įspūdis, kad jos nutinka gana dažnai. Tačiau mokslininkai nusprendė išspręsti šią problemą apskaičiavę jų tikimybę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mokslininkai, neseniai atliktę tyrimą, konstatavo, kad dėl nuolatinio komercinio oro susisiekimo saugos gerinimo labai sumažėjo mirtinų incidentų rizika, rašo „ScienceAlert“.
Remiantis Masačusetso technologijos instituto (MIT) atliktu tyrimu, mirtingumas komerciniuose skrydžiuose kas dešimtmetį sumažėjo perpus, o 2018–2022 m. šis skaičius buvo 1 mirtis 13,7 mln. keleivių visame pasaulyje.
Tai yra ryškus ir reikšmingas pagerėjimas, palyginti 2008-2007 m. kai šis skaičius buvo 1 mirtis iš 7,9 mln. kelevių. Tokie tyrimai ypač svarbūs žmonėms, kurie turi rimtą baimę skraidyti, tačiau nesuvokia kasmetinių kelionių lėktuvu masto.
|
Palyginti su pirmaisiais komercinių oro kelionių metais, ypač pastebima pažanga aviacijos saugos srityje: 1968–1977 m. 1 mirtis teko 350 000 keleivių.
MIT profesorius Arnoldas Barnettas, žurnale „Journal of Air Transport Management“ paskelbto tyrimo bendraautoris, pažymėjo teigiamą tendenciją, kad aviacijos sauga ir toliau gerėja. Barnettas palygino tyrimo rezultatus su „Moore'o dėsniu“ (Moore Law) – technologijų pramonės principu, kuris prognozuoja, kad skaičiavimo galia padvigubėja maždaug kas 18 mėnesių.
Mokslininkų tyrime išsamiai aprašomas laipsniškas rizikos mažėjimas per dešimtmečius – 1978–1987 m. rizika žūti lėktuvo katastfooje buvo 1 mirtis iš 750 000 keleivių; 1988-1997 metais – 1 mirtis iš 1,3 mln. keleivų; ir 1998-2007 metais 1 mirtis iš 2,7 mln. kelevių.
Nepaisant teigiamos statistikos, Barnettas perspėjo, kad tokios pažangos tęstinumas nėra garantuotas. Naujausi saugos klausimai, pavyzdžiui, „Boeing“ lėktuvų problemos, pabrėžia nuolatinio budrumo poreikį.
Tyrėjai taip pat atkreipė dėmesį į didelius pasaulinius aviacijos saugos skirtumus, suskirsčius šalis į tris lygius pagal jų saugos rodiklius.
Aukščiausios pakopos šalys, įskaitant JAV, ES valstybes nares, taip pat tokias šalis kaip Australija, Kanada ir Japonija, pademonstravo aukščiausius saugos standartus.
Antrasis lygis skirtas šalims, kuriose saugos rezultatai yra tinkami, bet ne iki aukščiausio lygio, o trečiasis lygis apima likusias šalis, kuriose rizika išlieka didelė, nors ji sumažėjo, palyginti su ankstesniais dešimtmečiais.
Tuo pat metu tyrime pažymima, kad net trečiosios pakopos šalyse pastebimas reikšmingas ir nuolatinis mirčių skaičiaus mažėjimas skrydžių metu, o tai rodo pasaulinį statistikos pagerėjimą.