Šoktelėjo net 115 proc. Jiems atėjo tikras krachas ()
Aviacijos įmonės susiduria su atsarginių dalių ir įrangos trūkumu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Per pastaruosius dvejus metus nelaimingų atsitikimų aviacijoje, susijusių su „Superjet“, skaičius Rusijoje išaugo daugiau nei dvigubai, praneša specializuotas „Telegram“ kanalas „Aviaincident“.
Jo skaičiavimais, 2021 metais „Superjet“ sugedo mažiausiai 134 kartus, 2022 metais – 181, 2023 metais – 289 (palyginti su 2021 metais, padidėjimas siekė 115 proc.). Tačiau į šią statistiką neįtraukti incidentai, kuriuos sukėlė išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, susidūrimai su paukščiais.
Dažniausiai minėtu laikotarpiu sugedo „Superjet“ varikliai ir važiuoklė. „Pirmosios kartos „Superjet“ (Sukhoi Superjet 100), kuris skraidė rusų oro linijose, sudarė beveik 100% importuotų komponentų, kurie nėra gaminami Rusijoje. Tai reiškia, kad techninės priežiūros ir atsarginių dalių aprūpinimo požiūriu „Superjet“, „Boeing“, „Airbus“ - visa tai yra užsienio lėktuvai. Žinoma, visiškų sankcijų sąlygomis turime gauti atsarginių dalių vadinamojo lygiagrečiojo importo būdu“, – per „Kommersant FM“ aiškino portalo „Avia.ru“ vyriausiasis redaktorius Romanas Gusarovas.
|
Rusijos aviacijos pramonė susidūrė su rimtais sunkumais įvedus sankcijas Rusijos Federacijai dėl Maskvos pradėto karo Ukrainoje. Sankcijos gerokai apribojo prieigą prie užsienio komponentų ir technologijų, o tai apsunkino orlaivių gamybą ir priežiūrą.
Apribojimai ypač skaudžiai paveikė projektą „Suchoj Superjet 100“ Šis orlaivis buvo sukurtas naudojant daugybę importuotų komponentų ir po sankcijų įvedimo yra didelis pagrindinių dalių trūkumas. Ribojančios priemonės tiekimui iš Europos šalių ir JAV privertė Rusijos gamintojus ieškoti alternatyvių komponentų šaltinių, o tai pareikalavo laiko ir didelių finansinių investicijų.
Už „Superjet“ sumontuotų SaM-146 variklių priežiūrą, projektavimą ir dalių gamybą buvo atsakinga prancūzų bendrovė „Safran“, kuri 2022 metų kovą pasitraukė iš bendros įmonės su „UEC Powerjet“ ir nustojo remti agregatų eksploataciją. Rusijos gamintojai niekada negalėjo pakeisti variklio. Praėjusį rugpjūtį Pramonės ir prekybos ministerija parodė pirmąjį SJ-100 skrydį su rusiškais komponentais. Pastebėta, kad lėktuve buvo pakeista apie 40 sistemų ir mazgų, įskaitant aviacijos elektroniką, važiuoklę ir maitinimo sistemas, tačiau varikliai liko prancūzų-rusų gamybos.
Sankcijos taip pat palietė esamų orlaivių techninę priežiūrą ir remontą: aviacijos įmonės susiduria su atsarginių dalių ir įrangos trūkumu. Dėl to pailgėja prastovos ir sumažėja parko prieinamumas.
Liepos 12 dieną netoli Apraksino kaimo Maskvos srities Kolomensko rajone sudužo lėktuvas „Suchoj Superjet 100“. „Gazprom-Avia“ lėktuvas atliko bandomąjį skrydį po planuotų remonto darbų iš Luchovicko aviacijos gamyklos į Vnukovo oro uostą. Lėktuvas nukrito į mišką ir sprogo. Įvykio metu orlaivyje buvo trys įgulos nariai, kurie visi žuvo. Prieš katastrofą lėktuvas išsiuntė nelaimės signalą. Dėl šio įvykio buvo iškelta baudžiamoji byla.