Istorinis skrydis! Viršgarsinė era grįžta. „Aurora“ pramušė garso barjerą (Foto, Video) ()
„Dawn Aerospace“ sukūrė viršgarsinį orlaivį, kuris pakilo į 20 km aukštį greičiau nei bet kada anksčiau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Komercinio viršgarsinio skrydžio atgimimas vyksta! „Dawn Aerospace“ paskelbė, kad jos „Mk II Aurora“ raketa varomas autonominis viršgarsinis orlaivis 2024 m. lapkričio 12 d. įveikė garso barjerą 1,1 macho greičiu, praneša „New Atlas“.
Dawn Aerospace unveils the Mk II Aurora suborbital space plane, capable of multiple same-day flights pic.twitter.com/oHRTm2lM17
— Newsking (@shopzip1) July 28, 2020
2003 metais keleivinis viršgarsinis lėktuvas „Concord“ atliko paskutinį skrydį, nuo tada civiliniai viršgarsiniai skrydžiai nebuvo vykdomi. Pastaraisiais metais nemažai įmonių pradėjo kurti naujos kartos viršgarsinius lėktuvus, kurie būtų tylesni, ekologiškesni ir pigesni eksploatuoti.
|
Dabar „Dawn Aerospace“ raketomis varomas viršgarsinis lėktuvas „Mk II Aurora“ pateko į istoriją, nes atliko pirmąjį sėkmingą skrydį ir pasiekė naujus rekordus. Dabar tai vienas greičiausių lėktuvų planetoje.
Virš Naujosios Zelandijos 25 150 m aukštyje į dangų pakilo nepilotuojamas eksperimentinis orlaivis, kurio sparnų plotis yra 4 metrai, o masė – 200 kg.
Dawn Aerospace had its Dawn Mk II Aurora spaceplane made rocket powered, first flight.
— Garuda Rajawali (@GardaAramis) April 8, 2023
Thats another step taken to rival X-37B pic.twitter.com/lErpFMioeo
Lėktuvė pasiekė 1,1 macho greitį (1 machas yra garso greitis – 1 225 km/val.). Tokiu būdu lėktuvas pramušė garso barjerą ir skrido dvigubai didesniu greičiu nei komerciniai keleiviniai lėktuvai. Tai pirmas kartas istorijoje, kai civilinis orlaivis atliko viršgarsinį skrydį nuo paskutinio „Concorde“ skrydžio 2003 m.
Remiantis „Dawn Aerospace“ pranešimu, „Mk II Aurora“ tapo pirmuoju viršgarsiniu orlaiviu, pagamintu Naujojoje Zelandijoje, pasiekė šalies lėktuvo aukščio ir greičiausio pakilimo į 20 km aukštį rekordus.
Viršgarsinis lėktuvas „Mk II Aurora“ tai padarė per 118,6 sekundės ir 4,2 sekundės viršijo ankstesnį rekordą, kurį aštuntajame dešimtmetyje pasiekė modifikuotas F-15. Be to, lėktuvas po 6 valandų atliko dar vieną sėkmingą skrydį.
Iš pradžių bendrovė „Dawn Aerospace“ iškėlė tikslą, kad jos orlaiviai pasiektų 1,05 macho greitį ir pakiltų į 22 800 metrų aukštį.
Lėktuvas „Aurora“ skirtas skristi iki kosmoso ribos 100 km aukštyje ir turėtų skristi 3,5 macho greičiu, tai yra 3,5 karto didesniu už garso greitį. Lėktuvas skrenda naudodamas tik raketinį variklį, o jo svorio ir traukos santykis yra 20 kartų didesnis nei įprastų reaktyvinių variklių. Šis orlaivis bus naudojamas mikrogravitacijos, atmosferos, Žemės stebėjimo ir didelio greičio skrydžio bandymams.
Pasak „Dawn Aerospace“ atstovų, šis pasiekimas žymi svarbų žingsnį link hipergarsinių kelionių.
Po šio skrydžio „Aurora“ tapo greičiausiai pakilusiu, greičiausiai skrendančiu ir aukščiausiai skraidančiu civiliniu orlaiviu pasaulyje.