Istorinis skrydis! Viršgarsinė era grįžta. „Aurora“ pramušė garso barjerą (Foto, Video)  ()

„Dawn Aerospace“ sukūrė viršgarsinį orlaivį, kuris pakilo į 20 km aukštį greičiau nei bet kada anksčiau.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Komercinio viršgarsinio skrydžio atgimimas vyksta! „Dawn Aerospace“ paskelbė, kad jos „Mk II Aurora“ raketa varomas autonominis viršgarsinis orlaivis 2024 m. lapkričio 12 d. įveikė garso barjerą 1,1 macho greičiu, praneša „New Atlas“.

2003 metais keleivinis viršgarsinis lėktuvas „Concord“ atliko paskutinį skrydį, nuo tada civiliniai viršgarsiniai skrydžiai nebuvo vykdomi. Pastaraisiais metais nemažai įmonių pradėjo kurti naujos kartos viršgarsinius lėktuvus, kurie būtų tylesni, ekologiškesni ir pigesni eksploatuoti.

Ne tik skambus pavadinimas? Tiesiog puikus vaizdas už laaabai biudžetinę kainą („Titan Army P27GR“ monitoriaus apžvalga)
4122

Apie gamintoją pavadinimu „Titan Army“ išgirdau tik visai neseniai. O po trijų mėnesių naudojimosi monitoriumi„Titan Army P27GR“, galiu drąsiai pasakyti - daugumai vartotojų nėra prasmės švaistyti pinigus brangesniems įrenginiams.

Išsamiau

Dabar „Dawn Aerospace“ raketomis varomas viršgarsinis lėktuvas „Mk II Aurora“ pateko į istoriją, nes atliko pirmąjį sėkmingą skrydį ir pasiekė naujus rekordus. Dabar tai vienas greičiausių lėktuvų planetoje.

Virš Naujosios Zelandijos 25 150 m aukštyje į dangų pakilo nepilotuojamas eksperimentinis orlaivis, kurio sparnų plotis yra 4 metrai, o masė – 200 kg.

 

Lėktuvė pasiekė 1,1 macho greitį (1 machas yra garso greitis – 1 225 km/val.). Tokiu būdu lėktuvas pramušė garso barjerą ir skrido dvigubai didesniu greičiu nei komerciniai keleiviniai lėktuvai. Tai pirmas kartas istorijoje, kai civilinis orlaivis atliko viršgarsinį skrydį nuo paskutinio „Concorde“ skrydžio 2003 m.

 

Remiantis „Dawn Aerospace“ pranešimu, „Mk II Aurora“ tapo pirmuoju viršgarsiniu orlaiviu, pagamintu Naujojoje Zelandijoje, pasiekė šalies lėktuvo aukščio ir greičiausio pakilimo į 20 km aukštį rekordus.

Viršgarsinis lėktuvas „Mk II Aurora“ tai padarė per 118,6 sekundės ir 4,2 sekundės viršijo ankstesnį rekordą, kurį aštuntajame dešimtmetyje pasiekė modifikuotas F-15. Be to, lėktuvas po 6 valandų atliko dar vieną sėkmingą skrydį.

 

Iš pradžių bendrovė „Dawn Aerospace“ iškėlė tikslą, kad jos orlaiviai pasiektų 1,05 macho greitį ir pakiltų į 22 800 metrų aukštį.

 

Lėktuvas „Aurora“ skirtas skristi iki kosmoso ribos 100 km aukštyje ir turėtų skristi 3,5 macho greičiu, tai yra 3,5 karto didesniu už garso greitį. Lėktuvas skrenda naudodamas tik raketinį variklį, o jo svorio ir traukos santykis yra 20 kartų didesnis nei įprastų reaktyvinių variklių. Šis orlaivis bus naudojamas mikrogravitacijos, atmosferos, Žemės stebėjimo ir didelio greičio skrydžio bandymams.

Pasak „Dawn Aerospace“ atstovų, šis pasiekimas žymi svarbų žingsnį link hipergarsinių kelionių.

Po šio skrydžio „Aurora“ tapo greičiausiai pakilusiu, greičiausiai skrendančiu ir aukščiausiai skraidančiu civiliniu orlaiviu pasaulyje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(0)
(7)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()