Beprotiška! „Nematoma jėga“ įgreitino keleivinį lėktuvą iki garso barjero. Kas vyksta (Foto) ()
Uraganas Éowyn, siaubiantis Britų salas, sukėlė nepaprastą įvykį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dėl jo poveikio iš Las Vegaso į Londoną skridęs keleivinis lėktuvas įsibėgėjo kone iki garso greičio.
„British Airways“ priklausančio „Airbus A350-1000“ keleiviams labai pasisekė, nes jie iš Las Vegaso į Londoną atvyko anksčiau nei planuota. Tai įvyko dėl išskirtinai stiprios atmosferos sraujymės* (jet stream), kuri įgreitino lėktuvą iki milžiniško greičio.
Impressive! #BritishAirways A350-1000 flight #BA274 from #LasVegas to #London Heathrow reached 708 knots (815 mph/1311 km) over the Atlantic, thanks to a strong jet stream! 🌬️🌬️#Airbus #A350 #atlanic #jetstream #aviation #AvGeek #avgeeks #flights #Travel #traveler pic.twitter.com/TYp9ApcpqE
— FlightMode (@FlightModeblog) January 23, 2025
|
Pasiekęs piką, „British Airways“ lėktuvas įsibėgėjo iki 1311 km/val. Skrydis truko maždaug valanda trumpiau nei planuota iš pradžių.
Per pastarąsias keliolika valandų ši sraujymė buvo ypač stipri dėl to, kad Vakarų Europoje siaučia uraganas Éowyn. Oro srautas virš Atlanto toks stiprus, kad lėktuvai iš JAV į Europą pasiekia beveik garso greitį atitinkantį greitį. Pilotai šiek tiek pakeičia įprastą skrydžio maršrutą, kad pasinaudotų šiomis unikaliomis sąlygomis.
Just a 190 knot jet stream over the North Atlantic. It's a good day for a speedy eastbound crossing! pic.twitter.com/ZFwVnMBd0u
— Flightradar24 (@flightradar24) January 24, 2025
Vidutiniškai lėktuvai įsibėgėjo 300-350 km/val. daugiau, lyginant su įprastu reguliariųjų lėktuvų kreiseriniu greičiu. Įdomu tai, kad ikigarsinio keleivinio lėktuvo greičio rekordas šiuo metu yra 1343 km/val. Jis pasiektas 2020 metais „Boeing“ skrydžio iš Niujorko į Londoną metu. Skrydis truko vos keturias valandas ir 56 minutes, o tai yra dviem valandomis ir 4 minutėmis greičiau nei vidutinis laikas šiuo maršrutu.
Keleiviai prisipažino, kad vienu metu jie jautėsi taip, lyg skristų garsiuoju „Concorde“ lėktuvu – greičiausiu keleiviniu lėktuvu istorijoje. Sraujymė yra ne kas kita, kaip oro srovė, svaiginančiu greičiu judanti iš vakarų į rytus, ties troposferos ir stratosferos riba, kuri susidaro tarp skirtingos temperatūros oro masių. Sraujymė pilotų dažnai vadinama galinga „nematoma jėga“.
Įdomu tai, kad apie sraujymių egzistavimą pirmą kartą sužinota visai neseniai, Antrojo pasaulinio karo metais, kai bombonešių pilotai pakilo į daugiau nei 10 kilometrų aukštį ir pastebėjo, kad kažkas nematomo didina jų lėktuvų greitį.
Šiuo metu pilotai pasinaudoja sraujymėmis, norėdami greičiau pasiekti kelionės tikslą ir sunaudoti mažiau degalų. Tai įmanoma tik tada, kai lėktuvas juda pavėjui, o ne prieš jį. Sraujymė pasiekia vidutinį maždaug 200 km/val. greitį, tačiau ji gali būti ir stipresnė.