„Užbaigsime visus skrydžius.“ Krachas Rusijos aviacijai ()
Skelbia beveik kasmet.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos civilinė aviacija, atkirsta nuo pasaulinių technologijų, sparčiai degraduoja. Rusijos bendrovės „Rostech“ vadovas Sergejus Čemezovas paskelbė dar kartą atidedantis vidutinio nuotolio keleivinio lėktuvo MS-21 serijinės gamybos pradžią. Tai jau penktas kartas.
Pagal naujus planus „Rostech“ planuoja pradėti MS-21 gamybą 2026 m. Tuo pat metu S. Čemezovas leido suprasti, kad nėra tikras, ar pavyks laikytis naujų terminų.
„Štai šiais metais, tikiuosi, užbaigsime visus skrydžius .... O nuo kitų metų jau prasidės serijinė gamyba“, – sakė Rusijos pareigūnas.
|
Anksčiau Rusijos vyriausybės vadovas Michailas Mišustinas žadėjo, kad jau šiais, 2025 metais, metais pirmieji lėktuvai MS-21 pradės keliauti į Rusijos oro linijų lėktuvų parkus. Tą patį Čemezovas žadėjo dar 2024 m. spalį, teigdamas, kad Rusijos aviacijos pramonė yra pasirengusi konkuruoti su pasaulinėmis milžinėmis „Boeing“ ir „Airbus“.
Iš pradžių buvo planuota, jog MS-21 bus pradėtas gaminti 2017 m., t. y. prieš 8 metus. Tačiau rusai susidūrė su techniniais ir organizaciniais sunkumais. Pagrindinė kliūtis buvo sankcijos, dėl kurių Rusijos Federacijai buvo užkirsta galimybė naudotis Vakarų technologijomis. Rusams teko pereiti prie rusiškų medžiagų ir komponentų, o tai neigiamai paveikė ir orlaivio kokybę, ir jo paleidimo laiką.
Nuo 2017 m. beveik kasmet „Rostech“ skelbdavo apie MS-21 serijinės gamybos pradžios atidėjimą.
Pagal Rusijos vyriausybės planus 2026 m. Rusijos oro vežėjai turėjo gauti 31 MS-21, o iki 2030 m. orlaivių parkas turėjo išaugti iki 270 vienetų. Yra priežasčių manyti, kad tokie skaičiai nėra realūs.