Revoliucija aviacijoje. Pirmą kartą! „Concorde“ įpėdinis įveikė garso barjerą! (Foto, Video)  ()

Viršgarsinis lėktuvas XB-1 sumušė savo ankstesnį greičio rekordą ir sugebėjo 1,1 karto viršyti garso greitį.


XB-1
XB-1
© Ekrano kopija | https://x.com/boomaero/status/1857859168553808176/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sausio 28 dieną amerikiečių kompanija „Boom Technology“ danguje virš Kalifornijos atliko 12-ąjį viršgarsinio lėktuvo XB-1 bandymą.

Pirmą kartą šis lėktuvas sugebėjo viršyti garso greitį ir pasiekė 1358 km/val greitį.

Šis pasiekimas yra svarbus žingsnis į priekį pradedant naują viršgarsinių keleivinių skrydžių erą, kuri baigėsi prieš 22 metus, rašo „Live Science“.

[EU+Kuponai] Patys pasigaminkite vyno ir kt. gėrimų tiesiog namuose. Neįtikėtinos kainos ir galimybių aparatai
7803 9

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Pirmą kartą JAV istorijoje šioje šalyje sukurtas civilinis lėktuvas sugebėjo pasiekti viršgarsinį greitį. Tai padarė „Boom Technology“ sukurtas viršgarsinis lėktuvas XB-1 per 12-ąjį bandomąjį skrydį, kuris truko 34 minutes.

Kaip jau rašėme, paskutinio bandomojo skrydžio metu orlaivis XB-1 sugebėjo pasiekti 1172 km/val. greitį, dabar per skrydį tris kartus sugebėjo pasiekti 1358 km/val. greitį, o tai yra 1,1 kartų didesnis už garso greitį.

 

Civilinius lėktuvus, skraidančius viršgarsiniu greičiu, sukūrė tik JK ir Prancūzija („Concorde“) ir buvusi SSRS (Tu-144). Jei sovietų viršgarsinis lėktuvas paskutinį kartą skrido 1978 m., tai „Concorde“ lėktuvas paskutinį kartą skrido 2003 m.

 

Tačiau „Boom Technology“ ketina dar kartą atgaivinti viršgarsines keleivių keliones su būsimu „Overture“ orlaiviu, kuris komercinius skrydžius pradės 2030-ųjų pradžioje.

 

Šiuo metu skrydžiai iš JAV į Europą trunka 8 valandas, tačiau viršgarsiniu lėktuvu „Overture“ keleiviai Atlanto vandenyną galės įveikti per 3,5 val. Taip pat šis lėktuvas keleivius iš JAV į Japoniją galės nugabenti vos per 6 valandas, o dabar skrydis virš Ramiojo vandenyno trunka daugiau nei 12 valandų.

Viršgarsinis lėktuvas XB-1 yra bandomoji „Overture“ versija, kuria „Boom Technology“ išbando reikiamas technologijas būsimam keleiviniam viršgarsiniam lėktuvui.

 

Bandomojo skrydžio metu XB-1 į 10 300 metrų aukštį pakilo vos per kelias minutes, o tai įrodė jo gebėjimą atlikti itin greitus pakilimus. Po to, kai lėktuvas skrido ikigarsiniu greičiu, jis pasiekė sau rekordinį greitį, pramušdamas viršgarsinį barjerą.

 

Inžinieriai patikrino orlaivio konstrukcijos stabilumą, saugos sistemas, jo manevringumą viršgarsiniu greičiu, taip pat išmatavo visas svarbias skrydžio charakteristikas. Bendrovės „Boom Technology“ atstovai teigė, kad gavo neįtikėtinai vertingų duomenų, kurie padės kuriant būsimą keleivinį lėktuvą „Overture“. Šis viršgarsinis lėktuvas galės skraidinti nuo 60 iki 80 keleivių ir skristi iki 2100 km/val. greičiu. Palyginimui, lėktuvas „Concord“ skrido net iki 2180 km/val.

Kitą savaitę planuojamas naujas viršgarsinio lėktuvo XB-1 bandymas. Planuojama, kad lėktuvas ne tik pakartos savo pasiekimą, bet ir dar labiau viršys garso greitį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(1)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()