Tikra revoliucija. Be smūginių bangų. Jau 2029-aisiais (Video)  ()

Po sėkmingo galutinio XB-1 orlaivio bandymo „Boom Technology“ visapusiškai įsitraukė į naujo keleivinio viršgarsinio lėktuvo „Overture“ kūrimą.


XB-1
XB-1
© Ekrano kopija | https://x.com/boomaero/status/1857859168553808176

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vasario 10 dieną įvyko 13-asis ir paskutinis amerikiečių kompanijos „Boom Technology“ sukurto viršgarsinio demonstracinio lėktuvo XB-1 bandymas.

Skrydžio metu lėktuvas 3 kartus sugebėjo viršyti garso greitį ir, svarbiausia, pirmą kartą nesukūrė garso barjero smūginės bangos. Dėl šių garsinių bangų daugelis šalių, įskaitant JAV, jau seniai uždraudė viršgarsinių keleivinių orlaivių skrydžius.

Atlikusi visus bandymus, „Boom Technology“ visapusiškai tęsia naujo keleivinio viršgarsinio lėktuvo „Overture“ kūrimą, kuris žymiai sumažins tarpžemyninių skrydžių trukmę.

Būsimo viršgarsinio keleivinio lėktuvo „Overture“ prototipas XB-1 per 41 minutę trukusį skrydį virš Kalifornijos valstijos dykumos tris kartus viršijo garso greitį, kuris yra 1224 km/val.

[EU+Kuponai] „Valentines Day 2025“ išpardavimas! Mažiausios kainos + dovanos. Vaizdo projektoriai, žaidimų ekranai, siurbliai ir kt. Ribotas kiekis
6278 2

„Valentine's Day 2025“ išpardavimas!

Nuolaidų kuponai

Galioja iki 2025-02-14

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „ETOE Seal Pro“ - 1080P, 1000 ANSI, Google TV vaizdo projektorius, dovanų „Tronsmart“ belaidė garso kolonėlė

2) „Titan Army C32C1S“ - 31,5 colių, 2K, 240Hz lenktas žaidimų monitorius, dovanų „Tronsmart“ belaidė garso kolonėlė

3) „JIGOO C200“ - rekordinės kainos 350W belaidis dulkių siurblys

Išsamiau

Naujausias XB-1 bandymas suteikė dar daugiau vertingų duomenų, kurie leis sukurti naują keleivinį viršgarsinį lėktuvą „Overture“, talpinantį nuo 64 iki 80 keleivių.

Jei šiuo metu skrydis iš Londono į Niujorką trunka apie 8 valandas, tai su naujojo lėktuvo pagalba šis laikas sutrumpės iki 3-3,5 valandos. Taip pat šiuo metu skrydis iš Amerikos į Japoniją trunka apie 12 valandų, tad naujasis viršgarsinis lėktuvas leis šį laiką sutrumpinti perpus. Numatomas greitis, kurį „Overture“ galės pasiekti, yra 2100 km/val.

 

Tikimasi, kad „Boom Technology“ artimiausiu metu apsispręs dėl naujo viršgarsinio keleivinio lėktuvo dizaino ir po pusantrų metų pradės surinkti orlaivį „Overture“. Tikimasi, kad šis orlaivis pirmąjį komercinį skrydį galės atlikti jau 2029 m. Šis orlaivis bus naudojamas tiek tarpžemyniniams skrydžiams, tiek skrydžiams JAV viduje.

 

Tai bus įmanoma, nes inžinieriai jau įrodė, kad jų būsimasis viršgarsinis orlaivis „Overture“ nesukels garsinės smūginės bangos, girdimos ant žemės. Per paskutinį bandymą XB-1 lėktuvas ne tik tris kartus viršijo garso greitį, bet ir nesukūrė garsinio bumo. Tai yra, buvo gauta įrodymų, kad viršgarsiniai orlaiviai gali būti tylūs, todėl gali skristi virš JAV žemyno.

 

Kai viršgarsinis orlaivis dideliu greičiu juda atmosfera, jis keičia oro slėgį aplink jį, sukurdamas garso bangas. O kai lėktuvas viršija garso greitį, šios garso bangos susijungia ir sudaro smūginę bangą. Ji gali nukeliauti pakankamai toli, kad pasiektų žemę, kur sukuria itin didelį triukšmą.

 

Lėktuvo XB-1 kūrėjai pasinaudojo fiziniu reiškiniu, vadinamu macho riba. Kadangi didesniame aukštyje garsas sklinda lėčiau, tokiame aukštyje garso barjerą pralaužęs orlaivis sukuria garso bangą, kuri negali pasiekti žemės. Tačiau temperatūra ir vėjas taip pat turi įtakos garso greičiui, todėl idealus viršgarsinio lėktuvo aukštis ir greitis priklauso nuo atmosferos sąlygų.

„Boom Technology“ ketina atgaivinti keleivinius viršgarsinius skrydžius, kurie baigėsi 2003 m. paskutiniu „Concorde“ skrydžiu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(0)
(8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()