Ar lėktuvų sėdynės taps dviaukštės? Uraganas internete (Foto, Video) ()
Teigiama, kad naujoji koncepcija optimizuos salono erdvę ir sukurs alternatyvą tradicinėms oro linijų sėdynėms. Bet ar tai patiks keleiviams?

© Ekrano kopija | https://x.com/Cyrus_In_The_X/status/1890007020348330157/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienas didžiausių pasaulyje orlaivių gamintojų tiria naujovišką dviejų pakopų sėdynių dizainą, galintį pakeisti oro kelionių ateitį.
Aviacijos milžinė „Airbus“ pradėjo bendradarbiauti su startuoliu „Chaise Longue“, kuris išgarsėjo dėl neįprasto dviejų lygių lėktuvų sėdynių dizaino koncepcijos. Iš pradžių tai buvo studentiškas projektas, tačiau dabar, didžiausio lėktuvų gamintojo dėmesio dėka, gali atsirasti galimybė jį įgyvendinti.
شركة "Chaise Longue" تتعاون مع "#إيرباص" لتطوير مقاعد طيران ذات طابقين، والتي يعتمد تصميمها على إزالة الجزء العلوي من المقصورة لإنشاء طابقين من المقاعد داخل الطائرة، وسيتمكن الركاب من اختيار الجلوس في الطابق العلوي أو السفلي.#رادار_نيوز #مرآة_الخبر pic.twitter.com/3StmwGiiPo
— رادار نيوز (@Radaar__news) February 13, 2025
Kaip tai veikia?
|
„Chaise Longue“ dizainas apima viršutinių bagažo lentynų nuėmimą ir antrojo lygio sėdėjimo vietų įrengimą virš apatinės eilės. Tai leis optimizuoti erdvę orlaivio salone ir potencialiai padidinti keleivių skaičių.
Viršutiniame lygyje yra didesnis sėdynės atlošimo kampas ir galimybė ištiesti kojas, kad būtų galima geriau pailsėti ilgų skrydžių metu.
Airbus exploring controversial double-level airplane seat design https://t.co/jYMGX4C7TI pic.twitter.com/d8NyPxB3tt
— ABC7 News (@abc7newsbayarea) February 12, 2025
Keleiviams erdvė kojoms bus padidinta ir apatiniame lygyje. Kūrėjai tikina, kad keleiviai galės džiaugtis papildoma erdve kojoms, nes jas galės ir prailginti.
„CNN Travel“ išbandė pirmuosius dviejų pakopų sėdynių prototipus ir padarė išvadą, kad žemesniame lygyje keleiviai gali jaustis klaustrofobiškai, tačiau papildoma erdvė kojoms gali kompensuoti kai kuriems keleiviams šį nepatogumą.
Iš pradžių dizainas buvo sukurtas ekonominei klasei, tačiau praėjusiais metais startuolis pristatė verslui ir pirmai klasei skirtą „Chaise Longue“ versiją.
Kritika
Dviejų pakopų sėdynių idėją žmonės vertina nevienareikšmiškai. Kai pirmieji prototipai pateko į internetą, jie sukėlė juokelius ir kritiką.
Vieni pasišaipė, kad apatinėje keleivių eilėje iš viršaus gali kilti nemalonus kvapas, kiti įrodinėjo, kad taip oro linijų bendrovės bando į saloną sugrūsti kuo daugiau žmonių.
✈️ Airbus Tests Double-Level Seating to Maximize Legroom:
— Cyrus (@Cyrus_In_The_X) February 13, 2025
By removing overhead bins, Airbus is trialing a new seating layout with two levels of seats for more passenger space. #Airbus #Aviation pic.twitter.com/jRtTw0hKIW
Tačiau dizaineris Alejandro Núñez Vicente, startuolio „Chaise Longue“ vadovas, sako nebandantis visiškai pakeisti tradicinių lėktuvo sėdynių. Jis pabrėžia, kad jos niekur nedings: „Chaise Longue“ sėdynės gali būti įrengtos salono viduryje, o šonuose bus klasikinės sėdynių eilės.
Vincente pripažįsta, kad aviakompanijos gali pasinaudoti šia koncepcija, kad padidintų pajamas ir sutaupytų išlaidas, sutalpindamos daugiau keleivių. Tačiau, jo nuomone, tai tik papildoma galimybė, o ne pagrindinis projekto tikslas.
Nors „Airbus“ kol kas plačiau apie projektą nekomentavo, faktas, kad ji studijuoja šią koncepciją, rodo, kad dviejų lygių sėdynės gali tapti realybe. Pats Vincente pažymi, kad dar laukia ilgas vystymo kelias. Jei viskas pavyks, galbūt po kelerių metų keleiviai galės patys pasirinkti, ar sėdėti „balkone“, ar ištiesti kojas žemesniame lygyje.