Garso barjeras – pramuštas! NASA skelbia nuostabią nuotrauką (Foto)  ()

NASA paskelbė naują vaizdą, kuriame užfiksuotas pirmasis viršgarsinis civilinis orlaivis pralaužiantis garso barjerą nuo tada, kai „Concorde“ išėjo į pensiją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Reaktyvinis lėktuvas XB-1 baigė antrąjį skrydį, viršydamas 1 macho greitį. NASA komanda ant žemės, pasitelkusi Schlieren fotografiją*, užfiksavo smūgio bangas aplink „Boom Supersonic“ demonstracinį orlaivį XB-1, kai šis pramušė garso barjerą.

* Schlieren fotografija yra skysčio srauto fotografavimo procesas. Sukurtas vokiečių fiziko Augusto Toeplerio 1864 m. viršgarsiniam judėjimui tirti, jis plačiai naudojamas aeronautikos inžinerijoje fotografuojant oro srautą aplink objektus.

„Ši nuotrauka padarė nematomą matomu“, – sakė Blake School, „Boom Supersonic“ generalinis direktorius ir įkūrėjas.

[Pasaulinė premjera!] Iš EU su kuponais pasaulinio lyderio energijos stotelės. Aukščiausia klasė, galimybės ir šokiruojanti kaina
11809 3

Specialūs kuponai

Iš Europos sandėlių

2 metų garantijos

1) „Ampace Andes 1500“ - LFP, 1462Wh, 2400W energijos stotelės

2) „Ampace Andes 600 Pro“ - LiFePO₄, 584Wh, 600W energijos stotelės

3) „Fossibot SP200“ - 200W saulės panelės

Išsamiau

Norint užfiksuoti šį nepaprastą reiškinį, vyriausiasis pilotas-bandytojas Tristanas „Geppetto“ Brandenburgas XB-1 turėjo skrieti virš Mohavės dykumos tiksliai apibrėžtoje vietoje ir laiku.

Reaktyviniam lėktuvui praskriejus prieš Saulę, NASA mokslininkai užfiksavo oro greičio pokytį, viršijant 1 machą – garso greitį (1225,1 km/val.). Nuotraukos darytos antžeminiais teleskopais su specialiais filtrais, aptinkančiais oro iškraipymus.

 

NASA mokslininkai surinko garso intensyvumo duomenis XB-1 skrydžio trajektorijoje. „Boom Supersonic“ praneša, kad nebuvo užfiksuotas išskirtinis garsinis sprogimas, kuris galėtų pasiekti Žemės paviršių. Garsinio sprogimo sumažinimas buvo pagrindinis inžinierių tikslas siekiant sugrąžinti komercinius viršgarsinius skrydžius.

 

Garso barjero kirtimą lydintis garsinis sprogimas yra itin triukšmingas reiškinys. Tai skamba kaip maždaug 110 decibelų sprogimas, todėl daugelis šalių uždraudė tokius skrydžius virš tankiai apgyvendintų vietovių. Viršgarsiniai skrydžiai paprastai gali būti atliekami tik virš jūros. Pašalinus šį efektą, viršgarsiniai lėktuvai vėl gali skristi virš miestų.

 

Šių metų sausio 28 d. XB-1 atliko pirmąjį viršgarsinį skrydį. Neeilinė nuotrauka daryta vasario 10 d., antrojo skrydžio metu. XB-1 yra „Overture“ hipergarsinio keleivinio lėktuvo, kurį kuria „Boom“, prototipas. Labai lauktas lėktuvas jau turi 130 užsakymų iš „United Airlines“, „American Airlines“ ir „Japan Airlines“.

 

„Boom“ planuoja, kad „Overture“ pradės veikti iki dešimtmečio pabaigos. Jis skraidins 64–80 keleivių 1,7 macho greičiu, beveik dvigubai greičiau nei šiandieniniai ikigarsiniai keleiviniai lėktuvai. Tikimasi, kad ateityje „Boom Supersonic Overture“ aptarnaus daugiau nei 600 maršrutų visame pasaulyje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(18)
(0)
(18)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()