Garso barjeras – pramuštas! NASA skelbia nuostabią nuotrauką (Foto)  ()

NASA paskelbė naują vaizdą, kuriame užfiksuotas pirmasis viršgarsinis civilinis orlaivis pralaužiantis garso barjerą nuo tada, kai „Concorde“ išėjo į pensiją.


Schlieren fotografija - XB-1, kertantis garso barjerą
Schlieren fotografija - XB-1, kertantis garso barjerą
© Ekrano kopija | https://x.com/boomaero/status/1896577115912392754/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Reaktyvinis lėktuvas XB-1 baigė antrąjį skrydį, viršydamas 1 macho greitį. NASA komanda ant žemės, pasitelkusi Schlieren fotografiją*, užfiksavo smūgio bangas aplink „Boom Supersonic“ demonstracinį orlaivį XB-1, kai šis pramušė garso barjerą.

* Schlieren fotografija yra skysčio srauto fotografavimo procesas. Sukurtas vokiečių fiziko Augusto Toeplerio 1864 m. viršgarsiniam judėjimui tirti, jis plačiai naudojamas aeronautikos inžinerijoje fotografuojant oro srautą aplink objektus.

„Ši nuotrauka padarė nematomą matomu“, – sakė Blake School, „Boom Supersonic“ generalinis direktorius ir įkūrėjas.

[Pasaulinė premjera!] EU+kuponai. Nerealių kainų ir neregėtų galimybių išmanieji belaidžiai siurbliai. Namai bus idealiai švarūs
4706 1

Specialūs kuponai

Iš Europos sandėlių

2 metų garantijos

1) „JIGOO V700“ - 250W belaidis dulkių siurblys su išmaniąja stotele

2) „JIGOO C200“ - rekordinės kainos 350W belaidis dulkių siurblys

Išsamiau

Norint užfiksuoti šį nepaprastą reiškinį, vyriausiasis pilotas-bandytojas Tristanas „Geppetto“ Brandenburgas XB-1 turėjo skrieti virš Mohavės dykumos tiksliai apibrėžtoje vietoje ir laiku.

Reaktyviniam lėktuvui praskriejus prieš Saulę, NASA mokslininkai užfiksavo oro greičio pokytį, viršijant 1 machą – garso greitį (1225,1 km/val.). Nuotraukos darytos antžeminiais teleskopais su specialiais filtrais, aptinkančiais oro iškraipymus.

 

NASA mokslininkai surinko garso intensyvumo duomenis XB-1 skrydžio trajektorijoje. „Boom Supersonic“ praneša, kad nebuvo užfiksuotas išskirtinis garsinis sprogimas, kuris galėtų pasiekti Žemės paviršių. Garsinio sprogimo sumažinimas buvo pagrindinis inžinierių tikslas siekiant sugrąžinti komercinius viršgarsinius skrydžius.

 

Garso barjero kirtimą lydintis garsinis sprogimas yra itin triukšmingas reiškinys. Tai skamba kaip maždaug 110 decibelų sprogimas, todėl daugelis šalių uždraudė tokius skrydžius virš tankiai apgyvendintų vietovių. Viršgarsiniai skrydžiai paprastai gali būti atliekami tik virš jūros. Pašalinus šį efektą, viršgarsiniai lėktuvai vėl gali skristi virš miestų.

 

Šių metų sausio 28 d. XB-1 atliko pirmąjį viršgarsinį skrydį. Neeilinė nuotrauka daryta vasario 10 d., antrojo skrydžio metu. XB-1 yra „Overture“ hipergarsinio keleivinio lėktuvo, kurį kuria „Boom“, prototipas. Labai lauktas lėktuvas jau turi 130 užsakymų iš „United Airlines“, „American Airlines“ ir „Japan Airlines“.

 

„Boom“ planuoja, kad „Overture“ pradės veikti iki dešimtmečio pabaigos. Jis skraidins 64–80 keleivių 1,7 macho greičiu, beveik dvigubai greičiau nei šiandieniniai ikigarsiniai keleiviniai lėktuvai. Tikimasi, kad ateityje „Boom Supersonic Overture“ aptarnaus daugiau nei 600 maršrutų visame pasaulyje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(17)
(0)
(17)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()