Garso barjeras – pramuštas! NASA skelbia nuostabią nuotrauką (Foto) ()
NASA paskelbė naują vaizdą, kuriame užfiksuotas pirmasis viršgarsinis civilinis orlaivis pralaužiantis garso barjerą nuo tada, kai „Concorde“ išėjo į pensiją.
© Ekrano kopija | https://x.com/boomaero/status/1896577115912392754/photo/1
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Reaktyvinis lėktuvas XB-1 baigė antrąjį skrydį, viršydamas 1 macho greitį. NASA komanda ant žemės, pasitelkusi Schlieren fotografiją*, užfiksavo smūgio bangas aplink „Boom Supersonic“ demonstracinį orlaivį XB-1, kai šis pramušė garso barjerą.
„Ši nuotrauka padarė nematomą matomu“, – sakė Blake School, „Boom Supersonic“ generalinis direktorius ir įkūrėjas.
We nailed it.
— Boom Supersonic (@boomaero) March 3, 2025
During XB-1’s second supersonic flight, we partnered with @NASA to take this Schlieren image of XB-1 pushing through the air at supersonic speeds. Here’s the shot, captured by NASA teams on the ground. It documents the changing air density around XB-1 and the… pic.twitter.com/89HFHQ30W3
|
Norint užfiksuoti šį nepaprastą reiškinį, vyriausiasis pilotas-bandytojas Tristanas „Geppetto“ Brandenburgas XB-1 turėjo skrieti virš Mohavės dykumos tiksliai apibrėžtoje vietoje ir laiku.
Reaktyviniam lėktuvui praskriejus prieš Saulę, NASA mokslininkai užfiksavo oro greičio pokytį, viršijant 1 machą – garso greitį (1225,1 km/val.). Nuotraukos darytos antžeminiais teleskopais su specialiais filtrais, aptinkančiais oro iškraipymus.
Tap, hold and load in 4k to hear XB-1's sonic boom pic.twitter.com/vZJoPVoEYS
— Blake Scholl 🛫 (@bscholl) February 12, 2025
NASA mokslininkai surinko garso intensyvumo duomenis XB-1 skrydžio trajektorijoje. „Boom Supersonic“ praneša, kad nebuvo užfiksuotas išskirtinis garsinis sprogimas, kuris galėtų pasiekti Žemės paviršių. Garsinio sprogimo sumažinimas buvo pagrindinis inžinierių tikslas siekiant sugrąžinti komercinius viršgarsinius skrydžius.
Garso barjero kirtimą lydintis garsinis sprogimas yra itin triukšmingas reiškinys. Tai skamba kaip maždaug 110 decibelų sprogimas, todėl daugelis šalių uždraudė tokius skrydžius virš tankiai apgyvendintų vietovių. Viršgarsiniai skrydžiai paprastai gali būti atliekami tik virš jūros. Pašalinus šį efektą, viršgarsiniai lėktuvai vėl gali skristi virš miestų.
Boom Overture is a proposed supersonic airliner under development by Boom Technology. Its design will be capable of traveling Mach 1.7 or 1,100 mph.
— Scotty (@scottyeders) October 24, 2024
With variable engine intake ramps, and reheat, Concorde could maintain a supercruise of Mach 2.04 or 1,350 mph. pic.twitter.com/S6jXVK0uXv
Šių metų sausio 28 d. XB-1 atliko pirmąjį viršgarsinį skrydį. Neeilinė nuotrauka daryta vasario 10 d., antrojo skrydžio metu. XB-1 yra „Overture“ hipergarsinio keleivinio lėktuvo, kurį kuria „Boom“, prototipas. Labai lauktas lėktuvas jau turi 130 užsakymų iš „United Airlines“, „American Airlines“ ir „Japan Airlines“.
„Boom“ planuoja, kad „Overture“ pradės veikti iki dešimtmečio pabaigos. Jis skraidins 64–80 keleivių 1,7 macho greičiu, beveik dvigubai greičiau nei šiandieniniai ikigarsiniai keleiviniai lėktuvai. Tikimasi, kad ateityje „Boom Supersonic Overture“ aptarnaus daugiau nei 600 maršrutų visame pasaulyje.