Kodėl šiuolaikiniai keleiviniai lėktuvai skraido lėčiau nei prieš 50 metų (Video)  ()

Komercinių alternatyvų jam nėra.


„Airbus“
„Airbus“
© Laurent ERRERA from L'Union, France, CC BY-SA 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Airbus_A320-200_Airbus_Industries_(AIB)_%22House_colors%22_F-WWBA_-_MSN_001_(10276181983).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiuolaikinė aviacija padarė didžiulę technologinę pažangą, tačiau yra vienas rodiklis, kuris nesikeičia daugiau nei pusę amžiaus – komercinių orlaivių greitis.

Nepaisant variklių, medžiagų ir avionikos pažangos, vidutinis daugumos keleivinių orlaivių greitis šiandien yra toks pat, koks buvo septintajame dešimtmetyje.

Be to, kai kuriais atvejais skrydžiai net pailgėjo ir lėtėja. 

1960-aisiais vidutinis keleivinio lėktuvo kreiserinis greitis buvo didesnis nei šiandien – maždaug 970 km/val. Tačiau dėl ekonominių priežasčių dauguma šiuolaikinių orlaivių skrenda lėčiau.

[Vokietija+Papildymas Kuponu] Fantastiškas 6in1 kavos aparatas. Įvairių tipų kapsulės, karšto, šalto ir arbatos režimai. Paskutiniai vienetai! („HiBREW H1B“)
3187 1

Puiki kaina

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Sutvarkyti visi mokesčiai

Ribotas kiekis

Išsamiau

Komerciniai orlaiviai paprastai skrenda 850-925 km/h greičiu, o tai yra optimalus greičio ir degalų sąnaudų balansas. Taigi aviacijoje sąvoka „efektyvumas“ ne visada reiškia „greičiau“, nes oro linijoms svarbiausias rodiklis yra brangių degalų taupymas.

Aštuntajame dešimtmetyje į rinką atėjo viršgarsinis keleivinis lėktuvas „Concorde“, kuris Atlanto vandenyną galėjo įveikti dvigubai greičiau nei įprastas lėktuvas. Tačiau dėl didelių kuro sąnaudų ir brangių bilietų jis tapo nuostolingu. „Concorde“ nustojo skraidyti 2003 m., o komercinių alternatyvų jam nėra.

 

Oro vežėjai orientuojasi į keleivių masiškumą, ir dauguma žmonių renkasi pigesnius bilietus nei 30–40% sutrumpina kelionės laiką. Taigi, viena pagrindinių keleivinių orlaivių greičio mažėjimo priežasčių buvo pabrangę aviaciniai degalai.

Dar 2008 m., kai naftos kainos pasiekė rekordines aukštumas, oro linijos pradėjo aktyviai ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas. Pavyzdžiui, sulėtinus skrydį vos 10–15 minučių, tolimųjų reisų metu galima sutaupyti tonas degalų, taigi ir milijonus dolerių.

Tai ne tik padeda sumažinti išlaidas, bet ir mažina anglies dvideginio išmetimą. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(0)
(11)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()