Du pavojingiausi momentai skrydžio metu. Čia įvyksta daugiau nei pusė nelaimingų atsitikimų ()
Kelionės lėktuvu išlieka saugiausia kelionių forma. Ir nors tokių lėktuvų katastrofų kaip tragedija Pietų Korėjoje vis dar pasitaiko, jos yra retos. CNN nusprendė patikrinti, kiek pernai buvo užfiksuota nelaimingų atsitikimų, susijusių su lėktuvais, ir kada jie įvyko.

© bulletrain743 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/travel-plane-sunset-airplane-trip-1767532/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skrydis daugeliui iš mūsų tapo atostogų kasdienybe. Mėgstame skraidyti aplink pasaulį ir atostogų, ir verslo tikslais. Tačiau retas kuris suvokia, kurios tokios kelionės akimirkos yra pavojingiausios. Priešingai nei atrodo, aukštai virš žemės yra saugiausia.
Du pavojingiausi momentai skrydžio metu
Pastaraisiais metais informacijos apie pavojingas situacijas, susijusias su kelionėmis lėktuvu, netrūksta.
CNN, remdamasi Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, skelbia, kad 2024 metais įvyko 1 468 nelaimingi atsitikimai, kuriuose dalyvavo orlaiviai. Kada jie įvyko? Net 770 įvykių, tai yra daugiau nei pusė, įvyko nusileidimo metu. Dar 124 įvyko pakilimo metu.
|
Šie duomenys aiškiai patvirtina, kad neturėtume bijoti skristi 11-12 km virš žemės. Nors turbulencija gali būti pavojinga, pakilimas ir ypač nusileidimas yra sunkiausi kiekvieno piloto manevrai. Štai kodėl jie turi specialias procedūras, kurios padeda sutelkti dėmesį į tai.
Nėra sunkesnio manevro nei nusileidimas. Taip ruošiasi pilotai
Kodėl nusileidimas yra pats sunkiausias momentas? Didžiausias pavojus yra tai, kad pilotai negali tiksliai matyti, kas vyksta ant kilimo ir tūpimo tako.
„Jei kylate, priešais matote kilimo ir tūpimo taką, nors kartais pasitaiko žmonių, kurie įžengia į taką neturėdami atitinkamų leidimų. Tačiau nusileidimas yra absoliučiai pavojingiausias momentas“, – CNN pabrėžė transporto analitikė Mary Schiavo.
Siekiant padidinti saugumą skrydžių metu, pilotai privalo laikytis „sterilios kabinos“ taisyklės. Tai reiškia, kad būdami žemiau nei 3 km aukštyje jie neturi nereikalingų pokalbių. Tada visas jų dėmesys turėtų būti sutelktas tik į kilimą arba tūpimą.