Lėktuvų stygiaus pabaiga. Proveržio sprendimas. Rusija pradeda „šlapią lizingą“ (3)
Nors iš Vakarų pasigirsta skepticizmo balsų, netrukus Rusijos padangėje pasirodys dešimtys naujų lėktuvų.

© ThePixelman (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/plane-flight-sunset-sun-sunlight-513641/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos oro linijos įgijo naują įrankį kovojant su galimo keleivinių lėktuvų trūkumo krize – dabar jos gali išsinuomoti užsienio lėktuvus su įgula (angl. wet lease, liet. pažodžiui šlapias lizingas, lėktuvo nuoma be įgulos angliškai vadinama dry lease (sausas lizingas) – red.), taip pat ir tarptautiniams skrydžiams. Tai proveržio sprendimas, kuris iki šiol buvo įmanomas tik tarp vietinių kompanijų ir tik vidaus skrydžiams.
Pokyčių iniciatorė – „Aeroflot“, kuri nori kompensuoti lėktuvų trūkumą piko sezono metu. Sankcijų eroje, kai prieiga prie naujų lėktuvų ir atsarginių dalių iš Vakarų yra labai apribota, galimybė „išsinuomoti“ visą komplektą – lėktuvą ir įgulą – gali pasirodyti itin svarbi.
|
Pramonės ekspertai patvirtina: nuoma su įgula – greitas sprendimas, nereikalaujantis ilgo laukimo laiko ar brangaus aptarnavimo. Tai taip pat yra galimybė išlaikyti patenkinamą susisiekimo tinklą neatšaukiant skrydžių.
Lėktuvai sensta, laikas pokyčiams
Lėktuvų stygiaus problema yra rimta – iki 2030 metų Rusijos oro linijos bus priverstos atšaukti apie 200 užsienyje pagamintų lėktuvų. Blogiausiu atveju tai gali būti net 700 „Boeing“ ir „Airbus“ – jie yra atsakingi už 90 % keleivių skraidinimo šalyje.
Šioje situacijoje nuoma su įgula yra tik laikinas sprendimas. Tačiau horizonte atsiranda naujų vilčių buitinio dizaino pavidalu – „MС-21“ ir „SSJ New“. Šie lėktuvai turi būti Rusijos atsakas į Vakarų milžinų dominavimą.
„MС-21“ ir „SSJ New“ – rusiška alternatyva „Airbus“
Nepaisant Vakarų skepticizmo, Rusija baigia sertifikuoti savo lėktuvus ir ruošiasi pradėti jų serijinę gamybą jau 2025 m. Remiantis „Rostec“ informacija, darbai įsibėgėja, o skrydžio bandymai žengia į lemiamą fazę.
Pasitraukus užsienio tiekėjams, Rusijos inžinieriai beveik viską turėjo statyti nuo nulio – buvo visiškai pakeista net 80 sistemų ir komponentų, įskaitant variklius. Naujasis „SuperJet“ variklis PD-8 buvo sukurtas vos per šešerius metus – šis tempas įspūdingas net palyginus su vakarietiškomis konstrukcijomis.
Aviacijos žaidimas už nepriklausomybę
Nors „MС-21“ iš pradžių buvo numatyta paleisti 2016 m., sankcijos ir politinė suirutė atidėjo paleidimą dešimtmečiu. Tačiau dabar viskas rodo, kad Rusija iš tiesų ruošiasi paleisti savo keleivinių lėktuvų parką, kuris, kaip tikimasi, sukels revoliuciją vietinėje rinkoje.
Fone vyksta rami kova už nepriklausomybę – Vakarų komponentų netekusi Rusija ne tik ieško alternatyvų, bet ir kuria savo kelią. Ir nors iš Vakarų pasigirsta skepticizmo balsų, netrukus Rusijos padangėje pasirodys dešimtys naujų lėktuvų.