Rusijai nebereikia Vakarų? 100 % rusiškas. „Sėkmingai pakilo“ (Foto, Video) (1)
Rusai tampa nepriklausomi nuo „Boeing“ ir „Airbus“.

© SuperJet International, CC BY-SA 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sukhoi_Superjet_100_(5096752902)_(cropped).jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jie sukūrė „Suchoj Superjet 100“ (SJ-100), 100 procentų Rusijos keleivinį lėktuvą, galintį nuskristi 4500 km atstumą.
Balandžio 23 dieną lėktuvas pakilo į orą su Rusijos Federacijoje pagamintais varikliais ir kelis kartus apskriejo Komsomolsko miestą.
„Pirmasis tikrai rusiškas orlaivis SSJ-100 baigė bandomąjį skrydį, kuris baigėsi sėkmingai“, – rašoma socialiniuose tinkluose.
The third fully domestic prototype of the Sukhoi Superjet 100 regional airliner, developed by the United Aircraft Corporation (UAC), has successfully completed its maiden flight at the Komsomolsk-on-Amur Aircraft Plant.
— OSINTWarfare (@OSINTWarfare) April 23, 2025
The test flight lasted approximately 40 minutes, reaching… pic.twitter.com/uohT4srktR
|
„Bandymų metu buvo patvirtintas stabilus visų sistemų veikimas. Lėktuvas pademonstravo gerą valdomumą ir stabilumą ore“, – rašoma Rusijos valstybinės bendrovės „Rostec“ paskelbtame pranešime.
Skrydis truko apie 40 minučių. Lėktuvas pakilo į 3000 metrų aukštį ir pasiekė 500 km/val. greitį.
Bendrovės turimais duomenimis, skrydžio metu buvo patikrinta rusiško PD-8 variklio sąveika su borto sistemomis.
SJ-100 lėktuvai jau kelis kartus pakilo į orą, bet su SaM146 varikliais, kurie buvo sukurti bendradarbiaujant su Prancūzijos „Safran“. Jų gamyba buvo sustabdyta po 2022 m., įvedus ES sankcijas. Naujųjų PD-8 variklių teko laukti ilgiau nei tikėtasi, tačiau jie, kaip pabrėžia Rusijos žiniasklaida, yra „Rusijos atsakas į technologinės nepriklausomybės poreikį“.
Virš Konsomolsko skridęs lėktuvas yra naujesnė buvusio „Superjet 100“ versija, turėjusi vakarietiškų komponentų ir per 40 užsienietiškų sistemų. SJ-100 modernizavimo darbai truko beveik 4 metus. Visos vakarietiškos dalys buvo pakeistos rusiškomis.
Modernizuotas, „Superjet100“ turi ne tik visiškai rusišką važiuoklę, bet ir pagalbinį maitinimo bloką, valdymo sistemą, maitinimo šaltinį, oro kondicionavimą ir priešgaisrinę apsaugą. Jis gali skraidinti iki 100 keleivių. Lėktuvo nuotolis yra apie 4500 km. Jis daugiausia bus naudojamas regioniniams maršrutams. Kaina – tikina dizaineriai – gerokai mažesnė nei konkuruojančių modelių, tokių kaip „Airbus A220“.
„Rostec“ teigė, kad „Superjet 100“, kuris pakeis importuotus lėktuvus, sertifikavimo bandymai bus baigti iki šių metų pabaigos, o tiekimas oro linijoms prasidės kitais metais. Gamybos plane numatyta pristatyti iki 30 lėktuvų.