Istorinis skrydis. Šis lėktuvas sukels revoliuciją (Foto, Video)  ()

Visiškai elektrinio orlaivio skrydis buvo sėkmingas.


ALIA CX300
ALIA CX300
© ZLEA, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Beta_ALIA_CX300_(N916LF,_cn_BT31C-0001)_(3-25-2025).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Baterijomis varomą orlaivį suprojektavo amerikiečių bendrovė „BETA Technologies“. Lėktuvo ALIA CX300 skrydis truko 45 minutes ir baigėsi nusileidimu Niujorko Johno F. Kennedy oro uoste (JFK). Orlaivis bus naudojamas trumpiems skrydžiams.

Elektrinio lėktuvo ALIA CX300 konstravimas ir bandymai truko 6 metus. Juos rėmė Federalinė aviacijos administracija (FAA) – JAV Transporto departamento reguliavimo institucija. Lėšas – daugiau nei milijardą dolerių – projektui skyrė investuotojai, įskaitant Kataro investicijų agentūrą (QIA), Kataro nacionalinį turto fondą ir investicinę platformą „TPG Rise Climate“. 

[Pasaulinė premjera+EU+Kuponas] Išskirtinis el. dviratis vasaros sezonui! Pažangiausi sprendimai, juokinga kaina + dovanos („Touroll MA2“)
3119 2

Pasaulinė premjera

Iš Europos sandėlio, greitas ir saugus pristatymas

Sutvarkyti visi mokesčiai

1 metų garantija

Pažangiausi techniniai sprendimai ir aukščiausia gaminio kokybė

Papildomai dovanų šalmas

Išsamiau

Elektriniu  lėktuvu, be piloto, skrido keturi keleiviai. Pirmajame skrydyje dalyvavo regioninės oro linijų bendrovės „Republic Airways“ prezidentas Mattas Koscalis ir Robas Wiesenthalis, „Blade Air Mobility“, oro transporto bendrovės, kuri taip pat yra viena didžiausių žmogaus organų transplantacijai vežėjų, generalinis direktorius. 

Prieš pirmąjį skrydį buvo atlikti daugelį metų griežti saugos bandymai įvairiose aplinkose. Pasak „BETA Technologies“ įkūrėjo ir generalinio direktoriaus  Kyle'o Clarko,  elektrinis lėktuvas pirmiausia bus naudingas dideliuose miestuose. Jis prisidės prie tvaraus transporto plėtros – sumažins eismo spūstis ir kenksmingas išmetamųjų teršalų kiekį. Baterijomis varomi lėktuvai leis greičiau keliauti trumpesniais atstumais. Jų kūrėjai neatmeta galimybės, kad jie taps oro taksi pradžia. 

 

 

ALIA CX300 yra vienintelis naujos kartos orlaivis (AAM), gavęs oficialų rinkos tyrimo sertifikatą Jungtinėse Valstijose, leidžiantį atlikti demonstracinius skrydžius prieš visišką sertifikavimą. Kūrėjas taip pat dirba su elektriniu vertikalaus kilimu ir tūpimo (VTOL) orlaiviu ALIA A250.

 

Tiek orlaivis, atlikęs pirmąjį skrydį, tiek šiuo metu kuriamas orlaivis bus labai praktiški ir efektyvūs. Gamintojo teigimu, jie turės galimybę skristi su pilotu ir 5 keleiviais arba su kroviniu, viršijančiu pusę tonos (iki 566 kg). 

Slovėnijos bendrovė „Pipistrel“ jau gamina elektrinius nevertikalaus kilimo ir tūpimo orlaivius. Jos orlaivis vadinasi „Velis Electro“ ir yra pirmasis sertifikuotas elektrinis orlaivis, patvirtintas pilotų mokymui. Elektrinius vertikaliai kylančius ir tūpiančius orlaivius projektuoja ir gamina amerikiečių bendrovė „Archer“. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(0)
(8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()