„Priversti kreiptis pagalbos.“ Rusija lieka be lėktuvų  ()

Orlaivių kūrimas tapo RF „dideliu iššūkiu“.


MC-21-300
MC-21-300
© Dmitry Terekhov from Odintsovo, Russian Federation, CC BY-SA 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:MC-21-300_(27883016737).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos orlaivių gamintojams nepavyko sukurti užsienio guolių analogų ir elektroninių komponentų bazės, teigė Anatolijus Gaidanskis, „Aerocomposite“ generalinis direktorius.

Įmonė kuria dalis vidaus keleiviniams lėktuvams MS-21.

„Mūsų problemos žinomos. Pirmoji – guoliai. Mūsų guoliai net nėra arti tų, kokių reikia mūsų pramonei... Antroji problema – elektroninių komponentų bazė“, – sakė jis parodoje „Innoprom-2025“ (cituoja EAN).

Pasak A. Gaidanskio, dėl sankcijų ir savo kompetencijų stokos šalies gamintojai yra priversti kreiptis pagalbos į „draugiškas“ šalis.

[EU+Kuponai] Mažiausia kaina istorijoje! Aukščiausia klasė. Obliavimo staklės, kurių seniai ieškojote. Paskutiniai vienetai (Video)
1025 4

Mažiausia kaina istorijoje

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

„Taip, mes naudojame viduje tam tikrą kiekį užsienio komponentų, bet pačių sistemų projektavimas, sertifikavimas – visa tai yra rusiška“, – patikslino jis.

A. Gaidanskis pridūrė, kad savo orlaivių kūrimas tapo „dideliu iššūkiu“ Rusijai, nes sovietinės orlaivių pramonės pasiekimai buvo prarasti dar 1990-aisiais, o pačios technologijos gerokai pažengė į priekį.

Pramonės problemas dar labiau paaštrina personalo trūkumas. „Inžinierių rengimo lygis mūsų universitetuose, deja, pastaraisiais metais krito“, – pareiškė jis.

Sausio mėnesį „Rostec“ vadovas Sergejus Čemezovas paskelbė dar vieną, šeštą, MS-21 lėktuvo serijinės gamybos pradžios atidėjimą – šį kartą iki 2026 m. Jis pažymėjo, kad 2025 m., kaip ir žadėta, konvejerio nebus galima paleisti, nes dar neatlikti visi sertifikavimo bandymai.

 

Pagal išsamią aviacijos pramonės plėtros iki 2030 m. programą (KPGA), pirmieji devyni MS-21 lėktuvai oro linijoms turėjo būti pristatyti 2025 m. rugsėjo–gruodžio mėn.

2026 m. vežėjai galėjo tikėtis 31 orlaivio, o iš viso iki 2030 m. imtinai jiems buvo žadėta 270. Iš pradžių MS-21 serijinę gamybą buvo planuojama pradėti 2016 m.

Tu-154 „pakeitimo“ kūrimą vykdo PJSC „Jakovlev“, priklausanti Jungtinei orlaivių korporacijai (UAC, „Rostec“ struktūrai).

 

Iš pradžių lėktuvas buvo sukurtas bendradarbiaujant tarptautiniu mastu, tačiau įvedus sankcijas už Rusijos invaziją į Ukrainą, užsienio partneriai pasitraukė iš projekto, todėl prireikė importuoti sistemas ir komponentus.

Gruodžio mėnesį tapo žinoma, kad buvo sumažintas MS-21 variklių gamybos planas.

Naujojoje jo versijoje daroma prielaida, kad 2025 m. bus pagaminti septyni PD-14, o 2026 m. – 28, o ankstesnėje versijoje šie skaičiai buvo kelis kartus didesni: atitinkamai 30 ir 48 vnt. PD-14.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(6)
(0)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()