5 kartus greičiau. Gimsta monstras. INVICTUS. Kas žinoma (Video) ()
Europos kosmoso agentūra ir britų bendrovė „Frazer-Nash“ pradėjo dirbti su nauju orlaiviu, galinčiu skristi hipergarsiniu greičiu. Projektas vadinasi INVICTUS. Naujasis orlaivis turėtų pademonstruoti savo galimybes iki 2031 m.

© Ekrano kopija | https://x.com/fuelcellsworks/status/1946192018432000384/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos kosmoso agentūra (ESA) finansuoja hipergarsinio kosminio lėktuvo, kuris, jei viskas vyks pagal planą, galėtų pradėti skraidyti iki 2031 m., kūrimą.
INVICTUS orlaivyje naudojama technologija, kurią sukūrė dabar jau nebeveikianti britų bendrovė „Reaction Engines“, bandžiusi sukurti kosminį lėktuvą „Skylon“. Tikimasi, kad hipergarsinis lėktuvas galės skristi 5 kartus greičiau nei garso greitis ir jam nereikės greitintuvo, kad jį būtų galima paleisti į kosmosą. Lėktuvas galės pakilti nuo įprasto tako ir ten nusileisti po skrydžio.
INVICTUS yra ateities daugkartinio naudojimo kosminis lėktuvas, galintis pasiekti 5 kartus didesnį greitį nei garso greitis, kuris yra 1225 km/val. Iš tikrųjų todėl šis orlaivis vadinamas hipergarsiniu. Pasak ESA, pagrindinis projekto tikslas yra sukurti pagrindą būsimiems hipergarsiniams kosminiams lėktuvams, o INVICTUS bus bandymų platforma naujoms technologijoms.
|
Tačiau jis taip pat turės praktinį pritaikymą kaip transporto priemonė tiek į orbitą, tiek mūsų planetoje. Jei viskas vyks pagal planą, galutinė INVICTUS hipergarsinio lėktuvo versija turėtų būti paruošta iki 2031 m.
Svarbus INVICTUS orlaivio elementas yra „Reaction Engines“ sukurtas išankstinis aušintuvas SABRE varikliui, kuris turėjo būti sumontuotas kosminiame lėktuve „Skylon“. Tačiau britų bendrovė praėjusiais metais bankrutavo. Todėl ESA nusprendė šią technologiją panaudoti hipergarsiniame orlaivie INVICTUS.
SABRE apjungia reaktyvinio ir raketinio variklio savybes. Jis buvo sukurtas tam, kad skrydžio metu žemutiniuose Žemės atmosferos sluoksniuose iš oro išgautų deguonį, taip sumažinant degalų poreikį ir taip padidinant skrydžio efektyvumą.
Vienas pagrindinių hipergarsinių orlaivių eksploatavimo iššūkių yra tas, kad dideliu greičiu dėl smūginio įkaitimo ir trinties orlaivio išorinis paviršius ir į variklius patenkantis oras labai įkaista. Įprasti orlaivių varikliai negali veikti tokiomis sąlygomis, nes oras yra per karštas. Išankstinis aušintuvas išsprendžia šią problemą atvėsindamas orą prieš jam patenkant į variklį, todėl orlaivis gali skristi hipergarsiniu greičiu.
Iki šiol INVICTUS plėtrai skirta 7 mln. svarų sterlingų.
Žinoma, kad hipergarsinis orlaivis INVICTUS pakils nuo įprasto tako, pasieks orbitą ir grįš į tą patį taką. Manoma, kad šis orlaivis skraidys ir Žemėje. Dėl to, kad jis galės pakilti į orbitą, skrydžio laikas tarp žemynų bus gerokai sutrumpintas.
ESA mano, kad INVICTUS ir juo paremti būsimi hipergarsiniai orlaiviai sukels revoliuciją tiek oro, tiek orbitiniame transporte.
Galutinė naujojo hipergarsinio kosminio lėktuvo INVICTUS koncepcija bus pristatyta per 12 mėnesių. Po to bus pradėtas orlaivio projektavimas ir konstravimas, kad jis galėtų pirmą kartą skraidyti jau 2031 m.