Įspūdinga! Saulės energija varomas „Skydweller Aero“ atliko 74 valandų nepertraukiamą skrydį (Video) ()
Naujųjų technologijų pasaulis vėl nustebino: Amerikos kompanija „Skydweller Aero“ sėkmingai užbaigė išskirtinį saulės energija varomo bepiločio orlaivio (BPLA) bandymų ciklą, kuris gali pakeisti aviacijos ir stebėjimo galimybių ribas.

© Skydweller Aero (Stop kadras) | https://www.youtube.com/watch?v=lCEpALLZifs&ab_channel=SkydwellerAero
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šis milžiniškas bepiločio lėktuvas, kurio sparnų ilgis siekia 72 metrus – daugiau nei „Boeing 747“, atliko 74 valandų nepertraukiamą skrydį. Tai dar kartą įrodo, kad ateities orlaiviai gali būti ilgalaikiai, efektyvūs ir draugiški aplinkai.
Skrydžio tikslas ir unikalumas
„Skydweller Aero“ tikslas – sukurti skraidančią platformą, galinčią išbūti ore be nusileidimo 3 mėnesius. Projektas vykdomas JAV gynybos departamentui, tačiau technologija turi ir civilinį potencialą.
Saulės energija varomas bepiločio orlaivio modelis gali:
- Stebėti atmosferos kokybę didelėje teritorijoje.
- Sekti gyvūnų migraciją.
- Padėti stabdyti brakonieriavimą bei kontrabandą.
- Saulės energija ir technologiniai sprendimai
|
Unikali „Skydweller Aero“ savybė – aukšta naudingoji apkrova. Dauguma ankstesnių saulės energija varomų BPLA projektų maksimaliai mažino naudingojo krovinio svorį, kad pratęstų skrydžio trukmę. „Skydweller Aero“ rado idealią pusiausvyrą tarp skrydžio ilgio ir krovinio – jis gali nešti iki 380 kg naudingos apkrovos.
Svarbus komponentas – baterijos. Orlaivio akumuliatorių svoris siekia 635 kg, o jų įkrovimui naudojama 17 tūkst. saulės elementų, sumontuotų ant sparnų ir korpuso. Saulės moduliai generuoja iki 100 kW galios, kurios pakanka:
- Keturiems elektros varikliams
- Borto įrangos energijai
- Baterijų įkrovai nakties metu
Per paskutinius 4 bandymus BPLA išbuvęs ore – 222 valandas. Du paskutiniai skrydžiai – 73 ir 74 valandos, o tai įrodo platformos galimybes ilgalaikiams skrydžiams.
Ateities vizija
„Skydweller Aero“ siekia, kad BPLA išbūtų ore nuo 30 iki 90 dienų be nusileidimo. Idealus scenarijus – nusileidimas tik techninei priežiūrai, o skrydis galėtų būti praktiškai nepertraukiamas.