„Tragedija Atlante, 228 dingo be pėdsako“ ()
Nežinojo, kas vyksta.

© PublicDomainPictures (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/below-beneath-blue-deep-dive-15685/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Paryžiaus teisme ką tik prasidėjo apeliacinis procesas dėl „Air France“ 447 skrydžio iš Rio de Žaneiro į Paryžių – vienos baisiausių XXI amžiaus aviacijos tragedijų. Aukų šeimos reikalauja teisingumo iš dviejų gigantų: „Air France“ ir „Airbus“.
Tai buvo 2009 m. gegužės 31 d. į birželio 1 d. naktį. „Air France“ lėktuvas „Airbus A330-203“ pakilo iš Rio de Žaneiro oro uosto Brazilijoje. Lėktuve buvo 216 keleivių ir 12 įgulos narių, iš viso 228 žmonės. Praėjus trims valandoms po pakilimo, lėktuvas dingo iš radarų. Po kelių dienų pradėta kalbėti apie tragediją, tačiau tikrasis tyrimas prasidėjo daug vėliau. Lėktuvo nuolaužos kartu su juodosiomis dėžėmis buvo rastos tik po dvejų metų. Lėktuvo liekanos ilsėjosi Atlanto vandenyno dugne, beveik 4 km gylyje.
|
Prancūzijos BEA biuro tyrėjai nustatė, kad katastrofos priežastis buvo vadinamųjų Pito vamzdelių – oro greičio jutiklių – apledėjimas. Kai jie nustojo veikti, autopilotas išsijungė. Pilotai nežinojo, kas vyksta. Jie pasimetė. Užuot stabilizavę orlaivį, jie jį traukė aukštyn, kol šis sustojo, o tai reiškė, kad jis prarado keliamąją jėgą.
Per kelias minutes didžiulis orlaivis kaip akmuo nukrito į vandenyną. Smūgio greitis buvo maždaug 200 km/val., niekas neturėjo šansų išgyventi.
Pirmajame teismo procese, kuris baigėsi 2023 m., tiek „Air France“, tiek „Airbus“ buvo išteisintos. Teismas nustatė, kad, nepaisant klaidų, nebuvo tiesioginių įrodymų, kad šios klaidos lėmė katastrofą. Tačiau dabar byla grąžinta apeliaciniam skundui. Ir tai nepaisant to, kad... pati prokuratūra anksčiau prašė išteisinimo.
Naujas teismo procesas prasidėjo 2025 m. rugsėjo 29 d. Paryžiaus apeliaciniame teisme. „Reuters“ duomenimis, teismo procese dalyvauja net 281 aukų šeima ir jos atsisako pasiduoti.
„Tai nauja viltis mums, aukų šeimoms. Tai ne kerštas. Tikimės, kad „Air France“ ir „Airbus“ pagaliau prisiims atsakomybę už tai, kas įvyko“, – sakė Danièle Lamy, asociacijos „Entraide et Solidarité AF 447“ prezidentė, kurią citavo Prancūzijos radijas „Europe 1“.
Ekspertai atkreipia dėmesį, kad tragedijos būtų buvę galima išvengti, jei:
jutikliai būtų buvę pakeisti anksčiau,
pilotai būtų buvę geriau apmokyti,
ir bendravimas kabinoje būtų buvęs geresnis.
Tai, kad kapitonas greičiausiai nebuvo kabinoje kritiniu skrydžio momentu, išlieka ypač prieštaringai vertinamu dalyku.
„Airbus“ ir „Air France“ gresia maksimali 225 000 eurų bauda. Palyginti su tragedija ir viso tyrimo kaina (daugiau nei 31 mln. eurų), tiesiogine prasme lašas jūroje.
Per avariją žuvo žmonės iš 33 šalių: 72 prancūzai, 59 brazilai, 28 vokiečiai ir du lenkai. Tarp aukų buvo 26 metų Brazilijos imperatoriškosios šeimos princas Pedro Luizas, ketvirtas eilėje į sostą.
Be jokios abejonės, tai tragiškiausia avarija „Air France“ istorijoje ir viena didžiausių XXI amžiaus aviacijos paslapčių.