Per naktį dingo oro linija: klientai palikti likimo valiai ()
Netikėtas sprendimas.

© Pixabay (free to use) | https://pixabay.com/photos/airport-tokyo-haneda-ana-jet-5387490/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Islandijos oro linijų bendrovė „PLAY“ paskelbė apie veiklos nutraukimą: keleiviai įstrigo, darbuotojai per naktį neteko darbo.
Islandijos oro linijų bendrovė „PLAY“ netikėtai paskelbė apie veiklos uždarymą. Visi skrydžiai, įskaitant reisus iš Lenkijos, buvo nedelsiant sustabdyti. Šimtai keleivių liko be aiškios informacijos, o apie 400 darbuotojų per naktį neteko darbo.
Netikėtas sprendimas
„PLAY“, žinoma dėl pigių ir sezoninių maršrutų, buvo įkurta 2019 m. buvusių bankrutavusios „Wow Air“ vadovų iniciatyva. Pirmieji skrydžiai įvyko 2021 m. birželį. Bendrovės strategija rėmėsi tiesioginiais reisais iš Keflaviko oro uosto netoli Reikjaviko į Europos bei JAV miestus, išnaudojant palankią Islandijos geografinę padėtį tranzitui Atlanto maršrutais.
|
2025 m. rugsėjo 29 d. „PLAY“ oficialiai nutraukė veiklą. Anot portalo „Aviation Market“, visi suplanuoti skrydžiai buvo nedelsiant atšaukti, o paskutinis reisas iš Reikjaviko į Londoną įvyko pagal planą, tačiau grįžtamasis skrydis jau nebevyko.
Priežastys: finansiniai nuostoliai ir vidinė krizė
Oficialiame pranešime „PLAY“ nurodė pagrindines sprendimo priežastis: nepatenkinamus finansinius rezultatus, mažą bilietų paklausą bei augantį darbuotojų nepasitenkinimą po strategijos pakeitimų.
2024 m. bendrovė patyrė 66 mln. JAV dolerių nuostolį – tai sudarė apie 31 svaro sterlingų nuostolį vienam keleiviui. Iš pradžių „PLAY“ daugiausia dėmesio skyrė pigiems transatlantiniams skrydžiams, bilietus į JAV siūlydama už maždaug 800 zlotų. Vėliau bandyta transformuotis į atostogų skrydžių ir lėktuvų bei įgulų nuomos (angl. wet lease) paslaugų teikėją, tačiau šis modelis nesulaukė sėkmės.
Pasekmės keleiviams
„The Independent“ duomenimis, „PLAY“ uždarymo metu buvo apie 120 000 aktyvių keleivių rezervacijų. Oro linijos keleiviams rekomendavo kreiptis į kitus vežėjus. Tokiose situacijose dažnai siūlomi vadinamieji „gelbėjimo tarifai“ – pigesni bilietai, parduodami tiems, kurie dokumentais gali patvirtinti turėję prarastą rezervaciją.
Į pagalbą įsitraukė „IcelandAir“ ir „easyJet“, pasiūliusios specialius pigius skrydžius į Jungtinę Karalystę. Vis dėlto dauguma keleivių turės iš pradžių patys pasirūpinti savo kelionės tęstinumu, o tik vėliau kreiptis dėl kompensacijos.
Ekspertai primena, kad bankrutavus oro linijoms keleiviai nebegali tikėtis kompensacijų už ankstesnius skrydžių vėlavimus ar atšaukimus, net jei buvo pateikta pretenzija. Tokiais atvejais gali padėti tik kelionių draudimas, padengiantis dalį patirtų išlaidų.
Patarimai keleiviams
Užsakius kelionių paketą, organizatorius privalo pasirūpinti alternatyviu transportu arba grąžinti visą sumą.
Keleiviai, mokėję kreditine ar debeto kortele, turėtų kreiptis į savo banką dėl pinigų grąžinimo.