„ES smogė oro linijoms: keleiviai laimėjo mūšį“ ()
Europos oro linijos pasmerkė Europos Parlamento sprendimą dėl keleivių teisių.

© Pixabay (free to use) | https://pixabay.com/photos/traveler-airport-luggage-vacation-5889245/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos oro linijos pasmerkė Parlamento sprendimą palikti galioti dabartinę kompensacijų tvarką už skrydžių vėlavimus.
Komiteto priimtame tekste, už kurį balsavo 34 nariai, nė vienas nebalsavo prieš, o 2 susilaikė, taip pat pritarta pasiūlymui leisti keleiviams nemokamai vežtis iki 7 kg sveriantį rankinį bagažą, praneša eurointegration.com.ua.
Įstatymo projektas atspindi Parlamento poziciją dėl oro keleivių teisių reformos, kuri prieštarauja tiek Europos Komisijos, tiek ES Tarybos siūlomoms pataisoms. Tai reiškia, kad trečiadienį prasidėsiančios trišalės derybos (tarp Parlamento, Tarybos ir Komisijos) gali būti įtemptos ir vargu ar duos greitų rezultatų.
|
Aviacijos sektorius: „nerealistiškas sprendimas“
Komiteto pozicija sukėlė pasipiktinimą tarp aviacijos bendrovių. Lobistinė grupė „Airlines for Europe“ (A4E), atstovaujanti tokioms oro linijoms kaip „Lufthansa“, „Air France–KLM“, „Ryanair“ ir „British Airways“, Parlamento sprendimą pavadino „nerealistišku“.
Dabartinis ES reglamentas numato keleiviams 250–600 eurų kompensaciją, priklausomai nuo maršruto ilgio, už skrydžius, vėluojančius bent tris valandas.
Dar 2013 m. Europos Komisija siūlė padidinti skrydžių vėlavimo ribą:
- • iki 5 valandų – skrydžiams ES viduje arba iki 3 500 km;
- • iki 9 valandų – skrydžiams už ES ribų iki 6 000 km;
- • iki 12 valandų – skrydžiams, ilgesniems nei 6 000 km.
Šis pasiūlymas ilgą laiką buvo įstrigęs, kol šių metų birželį ES Taryba pateikė kompromisinį variantą – nustatyti 4 valandų ribą skrydžiams iki 3 500 km (arba ES viduje) ir 6 valandų ribą – ilgesniems maršrutams.
Tačiau Europos Parlamentas prieštarauja kompensacijų mažinimui ir artėjančiose derybose ketina tvirtai ginti dabartines keleivių teises.
Dėl rankinio bagažo – dar viena priešprieša
Pagal Europos Parlamento poziciją, keleiviai turės teisę nemokamai vežtis iki 7 kg sveriantį rankinį bagažą, kurio bendri matmenys (ilgis + plotis + aukštis) neviršija 100 cm, net ir pigių skrydžių bendrovėse. Be to, keleiviams būtų leidžiama turėti nedidelį krepšį po sėdyne.
Tuo tarpu ES Taryba siūlo griežtesnį variantą – leisti tik vieną nemokamą krepšį, kurio dydis neviršytų 40 × 30 × 15 cm ir kuris tilptų po priekine sėdyne.
Aviakompanijos taip pat nepritaria Parlamento pozicijai, teigdamos, kad tokie reikalavimai padidintų sąnaudas ir galėtų sutrikdyti skrydžių tvarką.