Revoliucija! Viršgarsiniai skrydžiai keliasi į naują lygį. Atliko pirmąjį istorinį skrydį (Foto, Video)  ()

Viršgarsinis orlaivis X-59 buvo sukurtas siekiant įrodyti, kad orlaivis gali pasiekti viršgarsinį greitį nesukeldamas stiprių garsinių sprogimų.


X-59 Quesst
X-59 Quesst
© NASA/Steve Freeman | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:NASA%E2%80%99s_X-59_Sits_on_Ramp_(AFRC2023-0198-03).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

X-59 „Quesst“ (Quiet SuperSonic Technology) – tai NASA eksperimentinis viršgarsinis orlaivis, sukurtas taip, kad įveiktų garso barjerą nesukeldamas kurtinančio garsinio sprogimo, kuris paprastai kyla orlaiviams pasiekus 1225 km/val. – viršgarsinį greitį.

Spalio 28 d. X-59 orlaivis, galintis pakeisti aviacijos pramonę, atliko pirmąjį skrydį.

Viršgarsinį orlaivį X-59 sukūrė NASA bendradarbiaudama su „Lockheed Martin“. X-59 ilgis yra 29 metrai, o sparnų mojis – 9 metrai. Šis viršgarsinis orlaivis galės skristi iki 1500 km/val. greičiu.

Viršgarsinis orlaivis X-59 pakilo iš Palmdale oro uosto Kalifornijoje spalio 28 d. 15:13 val. Lietuvos laiku ir apie valandą suko ratus virš Mohavės dykumos.

Aliexpress rinkinukas! 10 000+ užsakymų, fantastiškų kainų ir galimybių programuojami lankstūs LED ekranai automobiliams, sunkvežimiams, parduotuvėms, renginiams (Video)
5756

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) TUERBB K16-3 Bluetooth programuojamas LED ekranas

2) TUERBB K6 išmanus LED ekranas automobiliui

3) TUERBB K12 lankstus LED ekranas automobiliui

Išsamiau

NASA viešai nepaskelbė apie pirmąjį X-59 skrydį ir po jo nepaskelbė jokio pareiškimo. Tikėtina, kad taip yra dėl tebesitęsiančio JAV vyriausybės uždarymo ir to, kad dauguma NASA darbuotojų yra prastovose dėl daugelio programų finansavimo trūkumo.

Tačiau skrydį matė daugybė fotografų ir aviacijos entuziastų, kurie dalinosi nuotraukomis ir vaizdo įrašais socialiniuose tinkluose.

 

 

Sprendžiant iš skrydžio trajektorijos, atrodo, kad X-59 skrido ovaliu keliu prieš nusileisdamas Edwardso oro pajėgų bazėje Kalifornijoje. Šioje bazėje įsikūręs NASA Armstrongo skrydžių tyrimų centras, kur X-59 liks tolesniems bandymams.

NASA planuoja išsiųsti viršgarsinį orlaivį X-59 į naują skrydį virš Mohavės dykumos, kur bus pastatyta dešimtys mikrofonų. Viršgarsinį orlaivį taip pat lydės kiti orlaiviai, aprūpinti specialiais jutikliais. Tiek mikrofonai ant žemės, tiek jutikliai orlaivyje turės įrašyti X-59 keliamą triukšmo lygį, įveikiant garso barjerą.

 

Viršgarsiniai skrydžiai virš apgyvendintų vietovių Jungtinėse Valstijose yra uždrausti nuo 1973 m., nes viršgarsiniai orlaiviai, viršydami viršgarsinį greitį, sukuria garsias smūgines bangas. Unikali X-59 konstrukcija neleidžia smūginėms bangoms susilieti, todėl garsinis sprogimas yra tylesnis.

 

Jei NASA su X-59 įrodys, kad viršgarsiniai skrydžiai gali būti „tylūs“, draudimas vykdyti viršgarsinius skrydžius virš apgyvendintų JAV vietovių galėtų būti panaikintas. Tai leistų būsimiems viršgarsiniams keleiviniams orlaiviams skristi virš apgyvendintų JAV vietovių, o tai gerokai sutrumpintų keleivių kelionių laiką.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()