„Boeing 727“ į žemę rėžėsi 230 km/val. greičiu. Paskutinis žmogus spėjo pabėgti likus 3 min. Kalba visas pasaulis (Video) ()
Didysis eksperimentas, be mokslinės vertės, turėjo tapti ir televizijos įvykiu.
© OrnaW (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/flight-airplane-passengers-plane-4516478/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kurios vietos lėktuve yra saugiausios ir kur turime didžiausias galimybes išgyventi? Mokslininkai nusprendė tai patikrinti… ir eksperimentiniu būdu sukėlė „Boeing 727“ katastrofą.
Neįprastą ir labai brangų mokslinį eksperimentą atliko 2012 metais Meksikoje, o už jo stovėjo… „Warner Bros. Discovery“. Taip, būtent ta pati kompanija, kurios dėka turime HBO ir „HBO Max“, taip pat „DC Comics“. Didysis eksperimentas, be mokslinės vertės, turėjo tapti ir televizijos įvykiu, todėl „Boeing 727“ palubėje buvo įrengta daugybė kamerų. Įrašai vėliau buvo panaudoti dokumentiniam filmui sukurti. Kaip gi vyko pati katastrofa?
|
Lėktuvas leidosi į tragišką kelionę iš „Mexicali International Airport“ su iš viso šešiais žmonėmis palubėje – trys aptarnavo lėktuvą, o likusieji turėjo užtikrinti saugos procedūras. Skrydis buvo nukreiptas į Sonoros dykumą, ir pasiekus reikiamą aukštį – pradėta lėta evakuacija. Paskutinis įgulos narys paliko lėktuvą su parašiutu maždaug 3 min. prieš smūgį į žemę. Smūgis įvyko maždaug 230 km/val. greičiu, o kritimo tempas siekė beveik 500 metrų per minutę.
Lėktuvas pirmiausia smogė nosimi, visiškai sunaikindamas kabiną ir priekine pusę. Remiantis tuo metu surinktais duomenimis, paaiškėjo, kad įprastos avarijos atveju – kai pirmiausia kontaktą su žeme sudaro lėktuvo priekis – mažiausias išgyvenimo šansas yra pirmos klasės keleiviams ir tiems, kurie sėdi priekinėse eilėse. Žmonės, sėdintys sparnų zonoje, gali patirti sunkių vidinių traumų ir lūžių, tačiau jų galimybės išgyventi yra gerokai didesnės… o saugiausi yra paskutinių eilių keleiviai. Manekenai, įrengti lėktuvo gale, buvo praktiškai nepažeisti. Žinoma, retesniu atveju, kai smūgis pirmiausia nukreipiamas į uodegą, žala yra atvirkščia.
Įdomu tai, kad eksperimento metu buvo tikrinama ir reali saugios pozicijos įtaka mūsų saugumui smūgio metu – surinkti duomenys patvirtino, jog ji… padidina išgyvenimo galimybę, apsaugodama nuo smegenų sukrėtimo ir sunkių stuburo traumų. Tačiau tuo pačiu gerokai padidina kojų ir čiurnų lūžių riziką.
