Ne dėl grožio. Kodėl seni „Boeing“ lėktuvai virš kabinos turėjo „antakius“?  ()

Technologijoms tobulėjant jie tapo nereikalingi.


Senas Boeing 707. Virš pagrindinių langų - antakių langai
Senas Boeing 707. Virš pagrindinių langų - antakių langai
© Public Domain Pictures | https://www.publicdomainpictures.net/en/view-image.php?image=75255&picture=side-view-of-boeing-707

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Neįprasti „antakių langai“ kadaise padėjo pilotams orientuotis be GPS, tačiau technologijoms tobulėjant jie tapo nereikalingi.

Senesni „Boeing“ orlaiviai, ypač ankstyvosios 737 versijos, turėjo išskirtinius langus virš kabinos – vadinamuosius „antakių langus“.

Jie nebuvo dekoratyvinis elementas ar dizainerio pokštas – šie langai atliko labai praktišką funkciją.

7-ajame–9ajame dešimtmečiuose pilotai neturėjo GPS, šiuolaikinių radarų ar elektroninių navigacijos sistemų. Jie labai rėmėsi vizualiniais ženklais.

[Kuponai] „Jis lenkia net ir šveicarus!“ Pasaulinė sensacija, laimėjusi laikrodžių „Oskarus“. Spec. pasiūlymai technologijos.lt skaitytojams (Video)
1191 1

Šių laikrodžių galima įsigyti daugiau nei 100 šalių visame pasaulyje, jais pasitiki virš 500 000 naudotojų. Pelnė net 17 tarptautinių dizaino apdovanojimų, tarp kurių ir laikrodininkystės „Oskarai“. Žiniasklaidos ir apžvalgininkų išliaupsinti modeliai, apie kuriuos greičiausiai net negirdėjote.

Išsamiau

„Antakiai“ leido įgulai geriau matyti posūkių, artėjimo ar manevrų metu. Pro šiuos langus pilotai galėjo stebėti kitus orlaivius ir net orientuotis pagal žvaigždes.

Tai buvo paprastas, bet išradingas sprendimas matomumui pagerinti, ypač manevrų metu.

Tobulėjant technologijoms – atsiradus tiksliems radarams, autopilotams ir GPS – papildomi langai prarado savo prasmę.

 

2005 m. „Boeing“ oficialiai pašalino „antakių langus“ iš gamybos linijos, pradėdama nuo „737 Next Generation“ modifikacijų.

Šis sprendimas turėjo ir praktinių priežasčių:

  • mažesnė oro nutekėjimo rizika,
  • aerodinaminio pasipriešinimo sumažinimas,
  • orlaivio svorio sumažinimas,
  • mažiau akinimo ant rodmenų instrumentų.

Kai kurios įgulos netgi uždengė savo „antakius“ lipnia juosta, kad jų neapakintų saulė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()