Tai bus didžiausias lėktuvas pasaulyje. „Antonov“ prieš jį – tik nykštukas! (Foto, Video) ()
Amerikiečių startuolio „Radia“ kuriamas „WindRunner“ bus didžiausias pasaulyje orlaivis, turintis sumušti „Antonov An-225 Mrija“ pasiektus rekordus.
© Ekrano kopija | https://x.com/Roni_Sont/status/1831693849489719414
|
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kolosas bus ilgesnis nei 100 metrų, o jo sparnų mojis – maždaug 80 metrų. „Radia“ planuoja naudoti „WindRunner“ dideliems vėjo turbinų komponentams ir kitiems daiktams gabenti.
Didžiausias pasaulyje orlaivis iki 2022 m. buvo „Antonov An-225 Mrija“, sunaikintas per Rusijos invaziją į Ukrainą. Dabar netrukus jis turės dvasinį įpėdinį. Jau kuriamas „Radia“ lėktuvas „WindRunner“, kurio pirmasis skrydis numatomas po kelerių metų. Šis kolosas pasieks naujų rekordų ir bus išties milžiniškas.
If realized, US company Radia's WindRunner would be the world's largest transport aircraft with a payload capacity of over 72 tonneshttps://t.co/fdmB7wAbzf pic.twitter.com/2APnCCy5qf
— Roni Sontani (@Roni_Sont) September 5, 2024
„Antonov An-225 Mrija“ buvo tikras kolosas, ilgiausias ir sunkiausias orlaivis aviacijos istorijoje. Pastatytas sovietmečiu, jis buvo skirtas gabenti erdvėlaivį „Buran“ ir raketos „Energia“ dalis.
|
An-225 „Mrija“ buvo sunaikintas 2022 m. per karą Ukrainoje. Tai buvo vienintelis išlikęs egzempliorius. Nuo 2001 m. jį naudojo Ukrainos „Antonov Airlines“ negabaritiniams kroviniams gabenti visame pasaulyje.
Orlaivio ilgis buvo 84 metrai, o sparnų mojis – 88,4 metro. Jo aukštis siekė daugiau nei 18 metrų. Jį varė šeši „Lotarev D-18T“ reaktyviniai varikliai, taip pat sukurti Sovietų Sąjungoje. Jo kreiserinis greitis buvo 800 km/val.
🚨✈️#NEW: - World's Biggest Military Plane:
— Khilafat Defense (@khilafatdefense) September 22, 2025
Radia unveils "WindRunner" to fix US & NATO airlift gap, offering it to defense ministries worldwide.
🇺🇲🤝🇪🇺 pic.twitter.com/KK7dKZXATZ
Jis buvo sunaikintas Hostomelio oro uoste 2022 m. vasario 27 d., netrukus po Rusijos išpuolio prieš Ukrainą. Didžiausio lėktuvo titulą perėmė An-124 „Ruslan“.
Prieš keletą metų „Radia“ pasiūlė pastatyti didžiausią pasaulyje orlaivį. 2024 m. ji pristatė gana drąsius orlaivio, pavadinto „WindRunner“, dizainus . Jei jis būtų pastatytas, jis būtų tikras kolosas.
Amerikiečiai nori sukurti didžiausią pasaulyje orlaivį, kuris pranoktų bet kurį kitą tokio tipo orlaivį aviacijos istorijoje. Kolosas bus 109 metrų ilgio, o jo sparnų mojis – maždaug 80 metrų. Tai daugiau nei pilno dydžio futbolo aikštė, kurios matmenys pagal FIFA standartus yra 105 x 68 metrai. Toks didelis orlaivis tiesiog netilptų stadione.
„WindRunner“ taip pat turės labai aukštą fiuzeliažą, kurio viršutinėje dalyje bus įrengta piloto kabina. Bendras orlaivio aukštis bus 24 metrai – trečdaliu daugiau nei „Antonov“.
Radia WindRunner
— rocketengine (@rocketengine) September 17, 2025
軽量だが超大きい風力発電所のブレードを輸送するための航空機https://t.co/Y0OBQ11gJU pic.twitter.com/TeVNfzGFKe
Iš esmės visas „WindRunner“ fiuzeliažas bus vienas didelis krovinių triumas. Jis bus 105 metrų ilgio ir 7,3 metro skersmens. Jo tūris sieks stulbinamus 8200 kubinių metrų. Tai 7 kartus daugiau nei „Antonov An-225 Mrija“. Tačiau jis nesumuš krovinio svorio rekordo.
Tikimasi, kad „WindRunner“ galės gabenti iki maždaug 72,5 tonos sveriančius naudinguosius krovinius. Šiuo atžvilgiu tai gerokai atsilieka nuo „Antonov“ rekordo. Palyginimui, 2004 m. birželio 16 d. iš Prahos į Taškentą gabentas didžiausias komercinis krovinys, sveriantis stulbinančius 247 tonas!
Bazinė „Radia“ orlaivio versija bus skirta didelių gabaritų kroviniams gabenti, kurie galbūt nesveria rekordinių kiekių, tačiau yra neįprastų dydžių ir formų. Amerikiečiai pirmiausia siūlo galimybę gabenti vėjo turbinų komponentus, kurių dydis dažnai viršija 100 metrų. Tai ne vienintelis pritaikymas.
Tęsinys kitame puslapyje:
„Radia“ mano, kad didžiausias pasaulyje orlaivis taip pat ras karinį pritaikymą. Rugsėjį vykusioje Karinių oro pajėgų asociacijos oro, kosmoso ir kibernetinio saugumo konferencijoje 2025 m. amerikiečiai pristatė gynybai skirtą projektą „WindRunner“. Tai speciali orlaivio versija, skirta kariniam transportui. Tikimasi, kad šiuo atžvilgiu jis pasiūlys žymiai didesnes galimybes nei dabartiniai sprendimai.
Amerikiečiai tiki, kad gynybos tikslais skirtas „WindRunner“ pelnys JAV kariuomenės ir NATO palankumą. Orlaivis optimizuotas didelių krovinių, įskaitant sraigtasparnius, gabenimui. Jo krovinių skyriuje telpa iki šešių pilnai surinktų CH-47 „Chinook“ sraigtasparnių, keturių tiltrotorių V-22 „Osprey“ arba tiek pat naikintuvų F-16.
Šiuo atžvilgiu „WindRunner“ gerokai lenkia „Lockheed C-5 Galaxy“ ir „Boeing C-17 Globemaster III“ orlaivių galimybes. „Radia“ orlaivio krovinių skyriaus talpa yra 7 kartus didesnė nei pirmojo, o 12 kartų – nei antrojo.
„Radio“ dar neturi baigto „WindRunner“ prototipo. Jei projektas vyks sklandžiai, tikimasi, kad orlaivis pradės skraidyti iki šio dešimtmečio pabaigos. Tačiau pirmieji orlaiviai galėtų pradėti atvykti 2030-aisiais.
Svarbu tai, kad didžiausiam pasaulyje orlaiviui kilti nereikės didelių oro uostų. „WindRunner“ galės pakilti ir nusileisti vos 1800 metrų ilgio kilimo ir tūpimo takais. Tai bus oro uostai be visos oro uostų infrastruktūros.
Numatomas „WindRunner“ kreiserinis greitis bus maždaug 750 km/val. Vienu degalų papildymu didžiausias pasaulyje orlaivis turėtų įveikti iki 2000 kilometrų atstumą (darant prielaidą, kad bus pilna krovinių talpa) arba didesnį atstumą (su mažesniu naudinguoju kroviniu). Planuojamose orlaivio techninėse specifikacijose taip pat numatyta galimybė skristi iki 12 500 metrų aukštyje.
Ar „Radio“ pasieks savo tikslą ir ar iš tikrųjų bus pastatytas didžiausias pasaulyje orlaivis? Prisiminkime, kad istorijoje yra buvę panašių atvejų, kai buvo iškelti labai ambicingi tikslai, o galiausiai jų atsisakyta.
