JAV prezidento Air Force One. Ar tai tikrai labiausiai apsaugotas lėktuvas pasaulyje? (Video) ()
Ar JAV prezidento Air Force One lėktuvas tikrai yra saugiausias orlaivis, atsižvelgiant į situaciją pasaulyje, kai kalbama apie branduolinius bandymus ir branduolines bombas?
© SSGT Alex Lloyd, USAF | https://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Air_Force_One_on_the_ground.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasaulį žavi „Boeing VC-25A“ – geriau žinomas kaip Air Force One, tačiau daugelis dalykų apie orlaivio vidinę įrangą lieka paslaptyje.
Iš išorės Air Force One atrodo kaip nušlifuota „Boeing 747“ versija – plataus fiuzeliažo reaktyvinio lėktuvo, kurį žino visi aviacijos (ir ne tik) aistruoliai. Tačiau po civiliniu Air Force One apvalkalu slypi vienas labiausiai modifikuotų visų laikų orlaivių. Šis „Boeing 747“ buvo taip modifikuotas, kad mažai kuo primena savo komercinį variantą. Oficialiai pavadintas VC-25A, orlaivis yra tikra karinė platforma.
VC-25A (Air Force One) techninės specifikacijos:
- Išleidimo metai: 1990 m.
- Pagamintų orlaivių skaičius: 2 (registracijos numeriai 28000 ir 29000)
- Ilgis: 70,67 m.
- Sparnų plotis: 59,64 m
- Maksimalus kilimo svoris: 378 tonos
- Varikliai: keturi „Pratt & Whitney JT9D-7R4G2“ turbopropeleriniai varikliai
- Didžiausias greitis: 925 km/val.
- Skrydžio nuotolis: neribotas su degalų papildymu skrydžio metu; 7 800 jūrmylių (14 445 km) be degalų papildymo.
- Praktinė aukščio riba: 13 700 m
- Įranga: saugus ryšių kompleksas, apsauga nuo elektromagnetinių impulsų, degalų papildymas ore, atsakomosios priemonės, medicinos punktas, prezidento apartamentai, konferencijų salė ir personalo patalpos.
- Įgula: iki 4 įgulos narių; iki 70–100 žmonių (personalo, apsaugos, spaudos).
|
VC-25A pirmą kartą pradėtas eksploatuoti 1990 m., George'o H. W. Busho (vyresniojo) kadencijos metu. Sukurtas pagal 747-2008 modelį, bet gerokai modifikuotas „Boeing“ gamykloje Vičitoje (Kanzasas), VC-25A yra unikalus. Pavyzdžiui, nors 747 gali skraidinti šimtus keleivių, VC-25A gali skraidinti mažiau nei šimtą žmonių – darbuotojus, slaptosios tarnybos atstovus, spaudą ir, žinoma, prezidentą.
Air Force One talpa yra labai ribota, nes didelė dalis vidaus erdvės skirta ryšių sistemoms, gyvenamosioms patalpoms ir atsarginei apsaugos įrangai. Net pati konstrukcija buvo pertvarkyta, kad atlaikytų grėsmes, su kuriomis komerciniam lėktuvui (greičiausiai) niekada nereikės susidurti.
Tęsinys kitame puslapyje:
VC-25A yra tikrai apsaugotas. Jo fiuzeliažas ir laidai yra ekranuoti nuo elektromagnetinių impulsų (EMI), užtikrinant, kad orlaivis galėtų toliau skristi net po branduolinio sprogimo ar didelės kibernetinės atakos. Rezervinės maitinimo sistemos, skrydžio valdymo sistemos ir ryšio kanalai reiškia, kad net ir sugedus vienam tinklui, jį gali nedelsiant perimti kitas. VC-25A gali papildyti degalus ore, todėl orlaivis gali neribotai skristi ir prireikus nepertraukiamai skristi kelias dienas. Tuo tarpu standartinis 747 turi leistis kas kelis tūkstančius kilometrų ir yra priklausomas nuo civilinės infrastruktūros, skirtos techninei priežiūrai ir palaikymui.
Skirtingai nuo civilinio lėktuvo, VC-25A pasižymi padidintu patvarumu dėl slaptų gynybos sistemų, įskaitant radarų perspėjimo imtuvus, elektroninius ir infraraudonųjų spindulių trukdymo įrenginius, taip pat masalų paleidimo įrenginius ir dipolinius atšvaitus, skirtus neutralizuoti artėjančias raketas. Orlaivio langai yra sustiprinti, salonas yra lengvai šarvuotas, o oro kondicionavimo ir deguonies tiekimo sistemos gali filtruoti chemines ar biologines medžiagas.
Orlaivio kabina ir avionika taip pat yra labai specializuotos. Kabinoje įrengtos modernizuotos navigacijos, ryšių ir avionikos valdymo pultai, skirti saugiam, užšifruotam ryšiui su antžeminiais tinklais ir palydovais. Pilotai – visada oro pajėgų karininkai – valdo VC-25A naudodami tvirtus prietaisus, kurie yra atsparūs elektromagnetiniams trukdžiams ar elektroninei kovai. Kiekvienas kabelis, relė ir antena yra sustiprinti arba dubliuoti, užtikrinant, kad orlaivis galėtų palaikyti ryšį su Pentagonu, Oro erdvės gynybos vadovybe ir branduolinių ginklų vadovybe nacionalinės krizės atveju.
Tačiau verta paminėti, kad tai tik visuomenei žinomos savybės. Daugelis orlaivio savybių lieka įslaptintos, o tai reiškia, kad iš tikrųjų orlaivis yra dar funkcionalesnis ir patvaresnis, nei atrodo. Pažangios orlaivio savybės, tokios kaip pažangios elektroninės atsakomosios priemonės (ECM), sumažintas stebimumas, titano šarvai, savaime užsisandarinantys degalų bakai, komandų centro funkcionalumas ir kt., nebuvo patvirtintos. Apskritai tai orlaivis, kuris tarnauja ne tik logistikos tikslais, bet ir kaip saugus vyriausybės komandų centras.
Dabartinis prezidentinis lėktuvas artėja prie išėjimo į pensiją. Du nauji orlaiviai, žymimi VC-25B, yra statomi, tačiau jų gamyba per pastaruosius penkerius metus buvo ne kartą atidėliojama. Dėl šių vėlavimų Trumpo administracija paprašė – ir gavo – panašų „Boeing 747“ iš Kataro karališkosios šeimos. Tačiau tas orlaivis nėra VC-25 ir dabar turi būti kapitaliai remontuojamas, kol bus sertifikuotas kaip naujasis „Air Force One“.
