Neįtikėtina – pripučiamas lėktuvas. JAV kariuomenė susidomėjo (VIDEO) ()
Pripučiami lėktuvai iš tikrųjų egzistavo.
© Ekrano kopija | https://x.com/clark_aviation/status/1625393151019024385/photo/1
|
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Viskas prasidėjo 1931 m., kai amerikiečių išradėjas Taylor McDanielas norėjo lėktuvus padaryti saugesnius.
Pripučiami lėktuvai, jo teigimu, gali nukristi ir būti nesunaikinti, o pilotas ir jo keleivis lieka nesužaloti. Deja, Taylorui McDanieliui pritrūko pinigų, kad jis galėtų užbaigti savo kūrybos lėktuvą, tačiau pripučiamo lėktuvo istorija tuo nesibaigia.
1935 m. su šia koncepcija pradėjo eksperimentuoti Sovietų Sąjungos inžinieriai. Jie siekė naudoti pripučiamus lėktuvus kaip būdą perkelti atsargas visoje šalyje. Tačiau apie šių tyrimų rezultatus žinoma nedaug.
1955 m. taip pat britai eksperimentavo su pripučiamų orlaivių naudojimu žvalgybos misijoms. Jis buvo pramintas „skraidančiu čiužiniu“.
Galų gale visi šie dizainai nepasiteisino, todėl mes nebeturime pripučiamų lėktuvų.
Tačiau buvo viena įmonė, kuri labai priartėjo prie veikiančio galutinio modelio, ir tai buvo „Goodyear“.
Taip 1955 m. gimė „Goodyear Inflatoplane“ – pripučiamas orlaivis, kurį buvo galima tiesiogine prasme pripūsti. Beveik viskas, išskyrus variklį, propelerį ir keletą kabinos komponentų, buvo pripildyta oro.
Designed and built in just 12 weeks, the Goodyear 'Inflatoplane' was a rubber aircraft that could be quickly inflated and flown.
— Trev Clark's Obscure Aviation History 🚁 (@clark_aviation) February 14, 2023
This bizarre two-seat machine was tested between 1958 and 1972 as a method of extracting downed aircrew from behind enemy lines. None were used. pic.twitter.com/byJkPg5glt
|
Nors visa tai gali atrodyti absurdiška, prielaida buvo gana logiška – JAV armija domėjosi šia technologija, matydama jos potencialą kuriant už priešo linijų įstrigusių kareivių evakuacijos planus. Tokiose situacijose pripučiamas lėktuvas turėjo būti numestas sustiprintuose konteineriuose netoli jų pozicijų.
Goodyear_AO-3_Inflatoplane pic.twitter.com/v7vIjrXAkc
— Skies-of-Glory (@violetpilot1) June 13, 2020
Atidarius konteinerį, lėktuvui pripūsti prireikė vos 5 minučių – žinoma, ne burna, o specialiu varikliu su prie dėžės pritvirtintu kompresoriumi. Pripūtus lėktuvą, pilotas rankiniu būdu užvesdavo paprastą dvitaktį variklį ir buvo pasiruošęs skristi.
Priklausomai nuo versijos, „Goodyear“ pripučiamas lėktuvas galėjo pasiekti 60–120 km/val. greitį, o tai buvo gana mažas rodiklis. O maksimali jo keliamoji galia leido skraidinti vieną ar du keleivius. Iš pradžių sparnų mojis buvo mažesnis nei 7 metrai, o vėlesnių variantų – 8,5 metro.
Goodyear Inflatoplane experimental inflatable aircraft first flown in 1956
— hw97karbine (@hw97karbine) May 30, 2025
extended footage: https://t.co/vwqmedj5UB pic.twitter.com/RHg7cLLV3O
Daugelio nuostabai, visas įrenginys veikė taip, kaip numatyta, leisdamas nuskristi iki kelių šimtų kilometrų atstumą, tačiau turėjo vieną rimtą trūkumą: pripučiamas lėktuvas buvo pagamintas iš guma dengto nailono audinio. Vienos kulkos, paukščio ar bet kokio kieto skeveldros pakako, kad pažeistų paviršių ir lėktuvas nukristų.
Nepaisant to, prieš JAV armijai visiškai nutraukiant darbus prie šio aparato, buvo pagaminta 12 veikiančių vienetų, o pats projektas buvo atšauktas tik 1962 m.
