Kodėl „Boeing“ lėktuvų nosys smailios, o „Airbus“ – apvalios? Atsakymas nustebins (FOTO)  ()

„Boeing“ ir „Airbus“ gamina daugumą šiandien labiausiai paplitusių lėktuvų, ir lengviausias būdas juos atskirti – pažiūrėti į jų nosį.


Boeing 747
Boeing 747
© Juke Schweizer, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:D-ABYT_at_FRA.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Boeing“ lėktuvai, įskaitant 747, 757, 767 ir 777, priekyje yra elegantiškesnės, į priekį ištiestos ir snapą primenančios formos, o „Airbus“ lėktuvai, tokie kaip A320, A330, A340, A350 ir A380, turi apvalesnį priekinį profilį su glotnia kreive nuo viršaus iki apačios.

Šis skirtumas yra ne tik kosmetinis efektas ar geresnis dizaino pasirinkimas – tai dešimtmečių inžinerijos filosofijos ir aerodinamikos istorijos rezultatas.

[EU+Kuponai] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
1442 2

Žemiausios kainos istorijoje

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

 

„Boeing“ (įkurta 1916 m.) tendencija link smailių nosių atsirado kai buvo sukurti pirmieji B-17 „Flying Fortress“ ir 747 lėktuvai. Tuo metu orlaivių konstruktoriai tikėjo, kad smailesnė nosis padeda sumažinti pasipriešinimą ir greičiau skristi oru.

 

Kita vertus, „Airbus“ įkurta daug vėliau, aštuntajame dešimtmetyje, kai kompiuterinis modeliavimas pateikė naują idėją, kad esant mažesniam nei 1 macho ikigarsiniam greičiui, mažesnė, labiau apvali nosies forma iš tikrųjų padeda sumažinti pasipriešinimą ir išlyginti oro srautą.

Orlaivio nosis taip pat yra pagrindinė svarbių komponentų, tokių kaip orų radaras, avionika ir kt., vieta. Šių komponentų išdėstymas orlaivio nosyje taip pat turi įtakos orlaivio priekiniam profiliui.

 

„Airbus“ lėktuvuose paprastai yra daugiau laisvos erdvės dėl labiau suapvalintos nosies. Pavyzdžiui, A380 kabina yra tarp dviejų denių, o ne virš jų, kaip „Boeing 747“. Tai buvo padaryta siekiant supaprastinti krovinių tvarkymą ir antžemines operacijas, įskaitant keleivių įlaipinimą. Tokiam kabinos išdėstymui reikėjo didesnės, suapvalintos nosies, kad būtų galima sklandžiai sujungti viršutinį ir apatinį denius, taip pat kad tilptų reikalingi komponentai.

 

Kita vertus, smailesnė „Boeing“ išvaizda ir siauri fiuzeliažai palieka inžinieriams mažiau vietos komponentams sudėti, todėl viskas, pavyzdžiui, radaro antenos ir laidai, telpa ilgesniame, bet smailesniame kūgyje.

Kadaise aiškus skirtumas tarp „Boeing“ ir „Airbus“ dizaino filosofijų pradeda nykti. Naujieji „Boeing“ lėktuvai skolinasi „Airbus“ dizaino ypatybes, nes to reikalauja šiuolaikinės aerodinamikos ir efektyvumo gerinimo priemonės.

 

Pavyzdžiui, „Boeing 787 Dreamliner“ atsisakė savo snapo formos ir labiau primena „Airbus“ nosies ir viršgarsinio reaktyvinio lėktuvo hibridą. Tai buvo padaryta siekiant pagerinti degalų naudojimo efektyvumą, o tai leido „Boeing“ su 787 „Dreamliner“ nuskristi rekordinį 10 710 jūrmylių (19 835 km) atstumą. Būsimasis 777X modelis taip pat laikosi tos pačios dizaino filosofijos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()