Uždarytas po 73 metų košmarų. Baisiausias oro uostas pasaulyje (FOTO, VIDEO)  ()

73 metus Honkongo (Kinija) Kai Tak oro uostas buvo laikomas vienu baisiausių pasaulyje: pilotams teko atlikti ekstremalius manevrus tarp dangoraižių, kalnų ir Viktorijos uosto.


Kai Tak oro uostas
Kai Tak oro uostas
© Ekrano kopija | https://x.com/gregforaday/status/1958010102423986341/photo/1

Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-12-13 Uždarytas po 73 metų košmarų. Baisiausias oro uostas pasaulyje (FOTO, VIDEO)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiandien jo vietoje stovi modernus, žvilgantis rajonas, visiškai pakeitęs miesto įvaizdį. „Daily Star“ primena oro uosto istoriją.

Kai Tak oro uostas buvo tarptautinis Honkongo oro uostas nuo 1925 iki 1998 m. Kai Tak tarptautinis oro uostas buvo pastatytas ant rekultivuotos ir išlygintos žemės.

[EU+Kuponai] Super rinkiniai! Sulankstomos saulės panelės + dyzeliniai oro šildytuvui. Būtina kiekvienam
1

Žemiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Daugelį metų Kai Tak gąsdino net ir labiausiai patyrusius pilotus. Jo kilimo ir tūpimo takas buvo įspraustas tarp gyvenamųjų pastatų ir stačių kalvų, o nusileidimas reikalavo tikslumo. Keleiviai sustingdavo, kai milžiniški lėktuvai skrisdavo taip žemai virš stogų, kad, rodės, matydavo, ką vietiniai gyventojai gamindavo ant viryklės.

Pilotai turėjo atlikti garsųjį „Honkongo posūkį“ (Hong Kong Turn) – tai 47 laipsnių posūkis prieš pat nusileidimą. Orientyras buvo didžiulė raudonai balta šachmatų lenta ant kalvos šlaito. Bet kokia klaida galėjo virsti katastrofa, todėl skrydžiams Kai Tak oro uoste reikėjo specialių mokymų.

 

Archyvinuose kadruose matyti, kaip „Boeing 747“ lėktuvai kovoja su šoninio vėjo gūsiais: sparnai siūbavo virš gatvių, o ratai prilietė betoninį taką vos už kelių metrų nuo vandens.

Triukšmo apribojimai, tankus gyvenamųjų namų kvartalas ir negalėjimas plėstis neleido Kai Tak oro uostui toliau veikti. Nepaisant naktinės komendanto valandos, gyventojų skundai vis didėjo. Valdžia nusprendė dirbtinėje saloje pastatyti naują oro uostą – Chek Lap Kok.

 

 

1998 m. liepos 6 d. Kai Tak oro uoste įvykdytas paskutinis skrydis. Tūkstančiai žmonių susirinko ant krantinės atsisveikinti su legendiniu oro uostu.

 

Šiandien sunku atpažinti vietą, kurioje dešimtmečius riaumojo varikliai. Kai Tak rajonas tapo moderniu didelio masto pakrantės renovacijos centru. Buvęs kilimo ir tūpimo takas virto kruizinių laivų terminalu, futuristiniu bangos formos pastatu. Dabar ten švartuojasi milžiniški kruiziniai laivai.

 

Buvusio oro uosto pakilimo ir nusileidimo tako gale yra ramus viešasis parkas su vaizdu į jūrą, kuriame vaikštinėja šeimos, bėgikai ir poros. Aplink terminalą auga prabangūs gyvenamieji rajonai, prekybos rajonai, sporto centrai ir viešbučiai, paversdami Kai Tak vienu dinamiškiausių ir prestižiškiausių miesto rajonų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()