Sustingęs laike. Garsiausias oro uostas-vaiduoklis. Kas čia įvyko? (FOTO, VIDEO)  ()

Nikosijos tarptautinis oro uostas kadaise buvo pagrindiniai oro vartai į Kiprą, tačiau po Turkijos invazijos 1974 m. jis virto dykyne. Šiandien oro uostas yra apleistas ir nyksta.


Nikosijos tarptautinis oro uostas, 1998 m.
Nikosijos tarptautinis oro uostas, 1998 m.
© Gustavobw, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aeropuerto_de_Nicosia.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš pradžių pastatytas 1930-aisiais, jis pradėjo savo veiklą kaip Jungtinės Karalystės Karališkųjų oro pajėgų bazė, o vėliau tapo pagrindiniu salos civiliniu oro uostu.

Po 1974 m. Turkijos invazijos oro uostas atsidūrė pačioje fronto linijoje. Per įnirtingus mūšius js buvo bombarduojamas ir apšaudomas. Galiausiai buvo pasirašytos paliaubos, o teritorija paskelbta JT apsaugos zona, o jos perimetras – buferinės linijos dalimi.

[Mažiausia kaina istorijoje!] Lietuvos apžvalgininkas: „Aukščiausios kokybės 3in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir mėgėjams, ir profesionalams“ (Video, „VEVOR MIG-200/250“)
3373 2

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Nors 1975 m. tarp turrkų ir Kipro graikų vyko derybos dėl oro uosto veiklos atnaujinimo, jos žlugo ir nuo tada Nikosijos oro uostas nebeveikia.

Paskutiniai komerciniai lėktuvų skrydžiai iš Nikosijos oro uosto įvyko 1977 m. gavus specialų JT leidimą, kai trys iš likusių „Cyprus Airways“ lėktuvų, įstrigusių ten nuo 1974 m. invazijos, buvo išgelbėti „British Airways“ inžinierių ir nuskraidinti į Londoną.

 

Vienas iš jų, „Hawker Siddeley Trident 2E“, dabar eksponuojamas Daksfordo imperatoriškajame karo muziejuje. Paskutinis oro uoste likęs lėktuvas, taip pat „Hawker Siddeley Trident 2E“, buvo vos ketverių metų senumo, kai 1974 m. liepos 22 d. jį nepataisomai apgadino Turkijos kariuomenė, o dabar jis tebėra pastatytas ant kilimo ir tūpimo tako.

Nuo tada oro uostas beveik nepaliestas – tai išsaugota karo laikų kapsulė.

Terminalo viduje vis dar stovi eilės apdulkėjusių kėdžių, o ant sienų kabo surūdijusuos skelbimų lentos, kurios kadaise žadėjo „saulėtas keliones į žemės pakraščius“. Stogų gegnėse gurgžda balandžiai – dabar čia garsus skleidžia tik gamta.

 

 

Ant kilimo ir tūpimo tako galima pamatyti pusiau sunaikintą „Hawker Siddeley Trident 2E“ fiuzeliažą – varikliai jau seniai išimti, o paviršius išsėtas kulkų skylėmis.

Nepaisant to, kad keleiviniai skrydžiai jau seniai nutrūkę, oro uostas iš žemėlapio visiškai nedingo.

Šiandien čia įsikūrusi Jungtinių Tautų taikos palaikymo pajėgų Kipre (UNFICYP) būstinė, o dalis teritorijos vis dar naudojama sraigtasparnių skrydžiams. Tačiau patekimas į šią teritoriją yra griežtai ribojamas – dėl pavojaus ir dešimtmečius trukusio nykimo ji beveik neprieinama pašaliniams asmenims, o apleistas sales apžiūrėti leidžiama tik nedaugeliui žmonių.

 

 

Kartkartėmis pasirodydavo vilčių dėl atgimimo. Aštuntajame dešimtmetyje ir vėliau vyko derybos, dalyvaujant JT, dėl galimo oro uosto veiklos atnaujinimo. Tačiau politiniai prieštaravimai niekada neleido susitarti.

„Jis tiesiogine prasme sustingęs laike. Nors per daugelį metų buvo daugybė bandymų susitarti dėl jo atidarymo iš naujo, atkūrimo ir atnaujinimo, šalims nepavyko susitarti, todėl oro uosto būklė palaipsniui blogėjo. Nuo 1977 m. iš čia neatskrido ir neišskrido nė vienas lėktuvas“, – sakė JT taikdarių misijos Kipre atstovas Alimas Siddiqas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()