Langas ar siena. Štai kaip apgaudinėja oro linijos ()
Žodis „langas“ nėra lango pažadas.
© OrnaW (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/flight-airplane-passengers-plane-4516478/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Už galimybę grožėtis žeme iš paukščio skrydžio paprastai tenka mokėti daugiau – todėl vietos prie lango lėktuvuose dažniausiai yra brangesnės. Tačiau sėdynių išdėstymas yra toks, kad kai kuriose eilėse vietoje dangaus peizažų keleiviams tenka... vaizdas į sieną. Dėl to JAV buvo pateiktas grupinis ieškinys prieš „Delta Air Lines“ ir „United Airlines“. Vežėjai pateikė savitą paaiškinimą.
Ieškinys prieš „United Airlines“ pateiktas federaliniame teisme San Fransiske, o prieš „Delta Air Lines“ – federaliniame teisme Brukline, Niujorke. Advokatai teigia atstovaujantys milijonui keleivių ir reikalauja daugiamilijoninių kompensacijų.
Ieškiniuose nurodyta, kad kai kuriuose lėktuvuose „Boeing 737“, „Boeing 757“ ir „Airbus A321“ sėdynės, kurios paprastai turėtų turėti langus, jų neturi dėl oro kondicionavimo sistemos elementų, elektros laidų ar kitos įrangos išdėstymo. Cituojama keleivė Aviva Copaken, kuri teigė sumokėjusi net 169,99 dolerio už vietą prie lango, tačiau įlipusi į lėktuvą matė tik kabinos sieną.
|
Advokatų teigimu, „Delta Air Lines“ ir „United Airlines“ vadovybė rezervuojant vietas nenurodo, kad jose yra ribotas matomumas, tačiau už tokias vietas ima dešimtimis ar net šimtais dolerių daugiau nei už kitas. Tuo metu tokios bendrovės kaip „Alaska Airlines“, „American Airlines“ ar „Ryanair“ pažymi sėdynes, kuriose nėra langų arba vaizdas pro juos yra ribotas.
„United Airlines“: žodis „langas“ nėra lango pažadas
„United Airlines“ teisininkai paprašė teismo atmesti ieškinį. „Žodžio ‘langas’ vartojimas apibūdinant konkrečią sėdynę negali būti pagrįstai interpretuojamas kaip pažadas, kad ta sėdynė turės vaizdą pro išorinį langą. Žodis ‘langas’ nusako sėdynės vietą greta pagrindinės lėktuvo fiuzeliažo sienos“, – teigiama pateiktame rašte.
Jie taip pat argumentavo, kad „United“ sudaroma vežimo sutartis nenumato aiškios garantijos, jog vieta prie lango būtinai turės vaizdą į išorę.
Advokatas Carteris Greenbaumas, atstovaujantis ieškovams prieš „Delta Air Lines“ ir „United Airlines“, sakė agentūrai „Reuters“, kad „United Airlines“ argumentai prieštarauja „pagrįstiems nesuskaičiuojamo kiekio keleivių lūkesčiams, kurie, to nežinodami, sumokėjo daugiau už vietas prie lango be langų“. „Klientai nusipelno daugiau nei tuščių pažadų ir žodžių žaidimų“, – pabrėžė jis.
Ieškinyje taip pat teigiama, kad dauguma keleivių sutinka mokėti papildomai už vietą prie lango dėl komforto, kurį ji suteikia. „Daugelis keleivių bijo skristi, jaučia nerimą, klaustrofobiją ar turi polinkį į pykinimą, o langai tokioje įtemptoje aplinkoje suteikia daugiau komforto“, – pažymima dokumente. Pridedama, kad jei klientai būtų žinoję, jog moka daugiau už vietas prie lango be lango, jie nebūtų jų rinkęsi ir nebūtų mokėję papildomai.
