Tai pakeis skrydžius amžiams. Įvyko pirmasis skrydis (FOTO, VIDEO)  (1)

Nors pirmasis „tylaus“ viršgarsinio orlaivio X-59 skrydis įvyko spalio 28 d., NASA tik neseniai paskelbė istorinio įvykio vaizdo įrašą.


X-59 Quesst
X-59 Quesst
© NASA/Steve Freeman | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:NASA%E2%80%99s_X-59_Sits_on_Ramp_(AFRC2023-0198-03).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Eksperimentinis viršgarsinis orlaivis X-59 „Quesst“ (Quiet SuperSonic Technology), skirtas įrodyti, kad viršgarsinį skrydį galima pasiekti be garsinių smūgių, kurie atsiranda orlaiviui peržengus garso barjerą. Dėl šių smūgių viršgarsiniams orlaiviams draudžiama skristi virš žemyninės JAV dalies, tačiau šis draudimas galėtų būti panaikintas.

Pirmasis NASA viršgarsinio orlaivio X-59 skrydis virš Mohavės dykumos Kalifornijoje įvyko beveik prieš mėnesį. Vaizdo įraše matyti, kaip X-59 sklandžiai išrieda iš angaro ir pasuka link pakilimo tako. Vaizdo įraše sujungti kadrai iš kabinos, skrydžių valdymo centro ir pagalbinio orlaivio, taip pat matyti, kaip X-59 kyla virš Mohavės dykumos ir tada leidžiasi.

[EU+Kuponai] 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai (Video)
1

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

X-59, sukurto bendradarbiaujant NASA su „Lockheed Martin“, pirmasis skrydis buvo sėkmingas. NASA teigė, kad viršgarsinio orlaivio X-59 bandymai bus tęsiami. Kitą kartą Mohavės dykumoje bus pastatyta dešimtys mikrofonų, kad būtų galima išmatuoti garsinio sprogimo, atsirandančio, kai X-59 viršija garso greitį, stiprumą. Panašius matavimus atliks ir palydos orlaiviai, kurie matuos smūginių bangų stiprumą.

Viršgarsiniai orlaiviai, viršijant garso greitį (1225 km/val.), sukuria didžiulį garsinį sprogimą. Štai kodėl viršgarsiniai skrydžiai virš žemyninės JAV dalies yra uždrausti nuo 1973 m. Tačiau jei X-59 pateisins lūkesčius, jis galėtų padėti panaikinti draudimą ir pradėti naudoti naujus viršgarsinius keleivinius orlaivius.

 

 

 

Jei NASA, pasitelkdama X-59 orlaivius, įrodys, kad viršgarsiniai skrydžiai gali būti „tylūs“, tuomet draudimas vykdyti viršgarsinius skrydžius virš apgyvendintų JAV vietovių galėtų būti panaikintas.

Viršgarsinis orlaivis X-59 yra 29 metrų ilgio. Jis gali skristi iki 1500 km/val. greičiu. „Lockheed Martin“ ir NASA nėra vienintelės bendrovės, bandančios sukurti viršgarsinį lėktuvą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)