Tai pakeis skrydžius amžiams. Įvyko pirmasis skrydis (FOTO, VIDEO) (1)
Nors pirmasis „tylaus“ viršgarsinio orlaivio X-59 skrydis įvyko spalio 28 d., NASA tik neseniai paskelbė istorinio įvykio vaizdo įrašą.
© NASA/Steve Freeman | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:NASA%E2%80%99s_X-59_Sits_on_Ramp_(AFRC2023-0198-03).jpg
|
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Eksperimentinis viršgarsinis orlaivis X-59 „Quesst“ (Quiet SuperSonic Technology), skirtas įrodyti, kad viršgarsinį skrydį galima pasiekti be garsinių smūgių, kurie atsiranda orlaiviui peržengus garso barjerą. Dėl šių smūgių viršgarsiniams orlaiviams draudžiama skristi virš žemyninės JAV dalies, tačiau šis draudimas galėtų būti panaikintas.
Pirmasis NASA viršgarsinio orlaivio X-59 skrydis virš Mohavės dykumos Kalifornijoje įvyko beveik prieš mėnesį. Vaizdo įraše matyti, kaip X-59 sklandžiai išrieda iš angaro ir pasuka link pakilimo tako. Vaizdo įraše sujungti kadrai iš kabinos, skrydžių valdymo centro ir pagalbinio orlaivio, taip pat matyti, kaip X-59 kyla virš Mohavės dykumos ir tada leidžiasi.
|
X-59, sukurto bendradarbiaujant NASA su „Lockheed Martin“, pirmasis skrydis buvo sėkmingas. NASA teigė, kad viršgarsinio orlaivio X-59 bandymai bus tęsiami. Kitą kartą Mohavės dykumoje bus pastatyta dešimtys mikrofonų, kad būtų galima išmatuoti garsinio sprogimo, atsirandančio, kai X-59 viršija garso greitį, stiprumą. Panašius matavimus atliks ir palydos orlaiviai, kurie matuos smūginių bangų stiprumą.
Viršgarsiniai orlaiviai, viršijant garso greitį (1225 km/val.), sukuria didžiulį garsinį sprogimą. Štai kodėl viršgarsiniai skrydžiai virš žemyninės JAV dalies yra uždrausti nuo 1973 m. Tačiau jei X-59 pateisins lūkesčius, jis galėtų padėti panaikinti draudimą ir pradėti naudoti naujus viršgarsinius keleivinius orlaivius.
You're like, really pretty 😍 #ICYMI we recently unveiled our new X-59✈️ With its unique design, the X-59 was built to demonstrate the ability to fly supersonic, while reducing the loud sonic boom produced by aircraft at such speeds to a quieter “thump”. https://t.co/cEkUxyiIX7 pic.twitter.com/9F7WgegfSY
— NASA Aeronautics (@NASAaero) February 2, 2024
Jei NASA, pasitelkdama X-59 orlaivius, įrodys, kad viršgarsiniai skrydžiai gali būti „tylūs“, tuomet draudimas vykdyti viršgarsinius skrydžius virš apgyvendintų JAV vietovių galėtų būti panaikintas.
Viršgarsinis orlaivis X-59 yra 29 metrų ilgio. Jis gali skristi iki 1500 km/val. greičiu. „Lockheed Martin“ ir NASA nėra vienintelės bendrovės, bandančios sukurti viršgarsinį lėktuvą.
