Nemokamas bagažas visiems ir naujos kompensacijos. Net „Ryanair“ turėtų nusileisti  ()

Pasirodė naujų, keleiviams palankių teisės aktų pasiūlymų.



© Dlugas (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/the-plane-aircraft-flight-flying-9838164/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europos Sąjungos lygmeniu vyksta plati diskusija dėl keleivių teisių. Europos Komisija siekė gerokai apriboti kompensacijų už vėluojančius skrydžius tvarką, tačiau tam nepritaria Europos Parlamentas. Pasirodė naujų, keleiviams palankių teisės aktų pasiūlymų. Tarp jų – ir nuostata dėl privalomo rankinio bagažo.

Esami, jau pasenę, kompensacijų už vėluojančius skrydžius reglamentai, avialinijų teigimu, nebėra pritaikyti šiuolaikinėms realijoms. Oro linijų bendrovės norėtų turėti daugiau laisvės vėluoti be sankcijų, ir tam iš dalies šių metų birželį pritarė Europos Komisija. Tačiau tokie pokyčiai būtų keleivių teisių apribojimas. Į jų gynybą stojo Europos Parlamentas.

Kompensacijos už vėluojantį skrydį pagal naujas taisykles. Oro linijų bendrovės turėtų mokėti – ir greičiau

Šiuo metu už 3 valandas vėluojantį skrydį keleiviams priklauso 250, 400 arba 600 eurų kompensacija. Galutinė suma priklauso nuo suplanuoto skrydžio nuotolio. Be to, pinigai išmokami tik tuo atveju, jei vėlavimas įvyko dėl vežėjo kaltės.

[EU+Kuponai] Iki 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės magnetinės gręžimo staklės. Paskutiniai vienetai („VEVOR D8860“, „VEVOR ZT-40H“)
2704 2 1

Mažiausios kainos šiais metais

Specialūs kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Europos Komisija siūlė suteikti avialinijoms daugiau laisvės. Pagal jos viziją mažiausia kompensacija būtų 300 eurų, o kita riba – 500 eurų. Tačiau pirmuoju atveju vežėjas galėtų vėluoti 4 valandas, o antruoju – net 6. Šios ribos taip pat priklausytų nuo skrydžio trukmės.

Europos Parlamentas kategoriškai nesutinka su tokiais pasiūlymais. „Europos Komisija pateikė siūlymą, kuris, užuot gynęs keleivius, iš tiesų palaiko avialinijas, ir tai padaryta nepasitarus su Europos Parlamentu. Buvome pasipiktinę, o Transporto komitete 99 proc. europarlamentarų pasisakė už keleivių teisių stiprinimą aviacijoje“, – sakė portalo „Newseria“ kalbinta EP narė Elżbieta Łukacijewska.

Ką siūlo EP? „Grįžtame prie to, kad kompensacija priklausytų už trijų valandų skrydžio vėlavimą, kad procesas būtų labai greitas, o vienintelės išimtys, kai kompensacija nemokama, būtų karo konfliktai ar klimato katastrofos – ir niekas daugiau“, – pridūrė europarlamentarė.

 

Ji taip pat pabrėžė, kad EP siekia suvienodinti kompensacijų prašymo formas ir kad avialinijos keleiviams siųstų iš anksto užpildytus dokumentus. Tos pačios taisyklės galiotų ne tik Europos Sąjungos vežėjams, bet ir ne ES avialinijoms, tokioms kaip „Pegasus“, „Air Cairo“ ar „SkyUp“, kurios dažnai susiduria su punktualumo problemomis, o kompensacijų išmokėjimas taip pat nėra idealus.

Rankinis bagažas visiems. Net „Ryanair“ turėtų nusileisti

Kompensacijos – ne vienintelės siūlomos oro transporto taisyklių permainos. Europos Parlamentas taip pat siekia suvienodinti rankinio bagažo, kurį keleiviai gali įsinešti į lėktuvo saloną, reglamentavimą. Tradicinės avialinijos paprastai leidžia pasiimti kuprinę ar rankinę (asmeninį daiktą) ir nedidelį lagaminą, sveriantį 7–8 kilogramus. Pigių skrydžių bendrovės leidžia įsinešti tik vieną tiksliai nurodytų matmenų bagažą (dažniausiai 40×30×20 cm), o už papildomą lagaminą reikia mokėti.

Europos Parlamentas siūlo, kad standartas būtų du bagažo vienetai. Be asmeninio daikto keleiviai galėtų pasiimti ir iki 8 kg sveriantį lagaminą. Jei tokia tvarka būtų priimta, „Ryanair“ tikrai nebūtų patenkinta – bendrovės atstovai ne kartą aiškino, kad tiek lagaminų tiesiog netilps į saloną.

 

„Saugumas turi būti pirmoje vietoje. Tad „Ryanair“ darome taip: 50 proc. keleivių gali įnešti du krepšius, o kita pusė – tik vieną, nes tiek telpa į lėktuvą. Jei Europos Parlamentas nori sugalvoti kokią nors beprotišką idėją, kad kiekvienas galėtų įnešti du, tris ar keturis krepšius – ne, negali, nes jie tiesiog netilps“, – idėją komentavo „Ryanair“ vadovas Michaelas O’Leary, kalbėdamas su „naTemat“.

Vis dėlto EP pasiūlymai buvo patvirtinti spalį. Dabar jie perduoti Europos Sąjungos Tarybai. Galutinis teisėkūros procesas neužsibaigs greitai, todėl tiek kompensacijų tvarkos, tiek rankinio bagažo reikalavimų pokyčių teks laukti dar mėnesius – jei apskritai jie bus priimti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()